- Namazı Kısaltmanın Gerektiği Durumlar

Adsense kodları


Namazı Kısaltmanın Gerektiği Durumlar

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
sidretül münteha
Sun 23 October 2011, 04:08 pm GMT +0200
3. Namazı Kısaltmanın Gerektiği Durumlar


10. Nâfi'den: Abdullah b. Ömer hacca veya umreye giderken Zülhuleyfe'de namazı kısaltırdı.[9]
 
11. Salim b.Abdullah babasından naklediyor: Binekli olarak Riym'e gitmiştim, bu yolculuğum sırasında namazları kısaltarak kıldım. [10]
 
12. Salim b. Abdullah'tan: Abdullah b. Ömer bînekli olarak Zâtü'n-nüsub'a gitmişti, bu yolculuğunda namazları kısaltarak kıldı. îmam Mâlik demiştir ki: Zâtü'n-nusub ile Medine arası dört berid (48 mil) dir.
 
13. îbnü Ömer'den: îbn Ömer, Hayber'e gittiğinde namazları kısaltarak kıldığı rivayet edilmiştir.
Salim b. Abdullah'tan: Abdullah b. Ömer Hayber yolculuğun­da bütün gün namazları kısaltarak kılardı.[11]
 
14. Nâfi anlatıyor: îbn Ömer'le beraber bir berîdlik (12 millik) yolculuğunda da o namazı kısaltmadı.[12]
 
15. îmam Mâlik'ten: Duyduğuma göre Abdullah b. Abbas Mekke ile Taif, Mekke ile Usfan ve Mekke ile Cidde arası kadar uzaklıktaki yolculuklarında namazları kısaltırdı.[13]
îmam Mâlik bu rivayetle ilgili olarak şöyle der: «Zikredilen yerler arası 4 berid (48 mil) kadardır. Bana göre de bu kadar me­safe, namazları kısaltarak kılmak için çok yeterli bir mesafedir.
Hayber ile Medine arası 69 mildir.

Yine îmam Mâlik şöyle der: Yolculuğa çıkan bir kimse belde­nin son evinin hizasını geçmeden namazlarını kısaltarak kılamaz. Belde-i aslisine (kendi yerine) dönerken beldesinin ilk hane­sine veya buna en yakın yere gelmeden namazını tam olarak (dört rekât) kılamaz.»[14]



[9] Şeybanî, 191.
Buna «namazı kasretmek» denir. Namazı kasretmek, dört rekâtli farzları iki rekât olarak kılmaktır. îki ve üç rekatlı farzlarda kasr olmaz, olduğu gibi kı­lınır.
[10] Şeybanî, 192.
Bir mil, 1609 metredir.
[11] Seybanî, 190.
[12] Şeybanî, 193.
[13] Mekke ile Taif arası iki veya üç, Mekke ile Usfan arası üç konaklık mesafe­dir.
[14] Hanefi imamlarına göre seferde onbeş gün kalacağı belli olmayan veya en az onbeş gün kalmaya niyet etmeyen kimse namazları seferi olarak kılar.

sumeyye
Thu 16 October 2014, 12:45 pm GMT +0200
s.a.. , Hanefi imamlarına göre seferde onbeş gün kalacağı belli olmayan veya en az onbeş gün kalmaya niyet etmeyen kimse namazları seferi olarak kılar..Bu açiklayici olmus..Rabbim c.c razi olsun kardesim.

yagmur_7-c
Thu 16 October 2014, 05:46 pm GMT +0200
Ve aleykum selam;
Bu konudan anlaşılıyor ki çok  uzun yolculuklarda namazlar kısa kılınıyor..Ama bu devirde kısa kılmaya gerek yok..En uzun yolculuklarımızı en fazla 2 gün oluyor..Eskiden yürüyerek gidildiği için çok uzun mesafeler bir hafta-iki haftada naca aşılıyordu...Mevlam razı olsun..

Rüveyha
Thu 16 October 2014, 06:27 pm GMT +0200
Ve Aleykümüsselam..Mevam razı olsun inşaAllah..Rabbim bu hükümlere hakkıyla uyanlardan kılsın..İlmiyle amil olanlardan oluruz inşaAllah..

hafiza aise
Thu 16 October 2014, 06:58 pm GMT +0200
Esselamu aleykum ve rahmetullah ; İslam kolaylık dini. Rabbim her şeyi biz aciz insanlar için kolaylaştırmış. Bize de bu kolaylığı sağlayan Rabbimize hamd etmek düşüyor.

reyyan
Thu 16 October 2014, 09:57 pm GMT +0200
a.s.., fakat bu namazları kısaltma ruhsat değil yani kisaltilabilir de kisaltilmayabilir de hükmü cikarilmamali Allahu teala kisaltilmasini emretmis aksi emre itaatsizliktir yoksa bana zor gelmiyor diye ben kisaltmayayim demek safsilliktir.