hafiza aise
Fri 5 August 2011, 12:26 pm GMT +0200
5— Namaza Değişik Yollardan Gidip Gelmesi:
Hz. Peygamber (s.a.) bayram günü yolunu değiştirirdi. Giderken bir yoldan, dönerken başka bir yoldan yürümeyi tercih ederdi.[1102] Bu davranışının hikmeti konusunda şu görüşler ileri sürülmüştür:
1- Her iki yoldaki halka selâm vermek için,
2- Her iki grubun da onun bereketinden istifade etmesi için,
3- O yollarda bulunan ihtiyaç sahiplerinin ihtiyaçlarını gidermek için,
4- Diğer yol ve geçitlerde de îslâm dininin -simge- sembollerini göstermek için,
5- Münafıkların, islâm'ın ve müslümanlann hâkimiyetlerini, İslâm dininin sembollerinin ayakta durduğunu görüp öfkelerinden kendi kendilerini yiyip tüketmelerini sağlamak için,
6- Çok yerin kıyamette lehine şahitlik etmesi için. Çünkü camiye ve namazgaha giden kimsenin attığı iki adımdan biriyle derecesi bir basamak yükselir, diğeriyle bir günahı silinir. Bu durum evine dönünceye kadar sürer.
7- En doğrusu Hz. Peygamber'in (s.a.) böyle davranmasının hikmeti bütün bunlarla birlikte O'nun davranışlarında mutlak surette bulunan diğer hikmetlerdir. [1103]
[1102] Buharî, 13/24; Tirmizî, 541; İbn Mâce, 1299/1300, 1301; Ebu Davud, 1157.
[1103] İbn Kayyim el-Cevziyye, Za’du’l-Mead, İklim Yayınları: 1/419-420.
Hz. Peygamber (s.a.) bayram günü yolunu değiştirirdi. Giderken bir yoldan, dönerken başka bir yoldan yürümeyi tercih ederdi.[1102] Bu davranışının hikmeti konusunda şu görüşler ileri sürülmüştür:
1- Her iki yoldaki halka selâm vermek için,
2- Her iki grubun da onun bereketinden istifade etmesi için,
3- O yollarda bulunan ihtiyaç sahiplerinin ihtiyaçlarını gidermek için,
4- Diğer yol ve geçitlerde de îslâm dininin -simge- sembollerini göstermek için,
5- Münafıkların, islâm'ın ve müslümanlann hâkimiyetlerini, İslâm dininin sembollerinin ayakta durduğunu görüp öfkelerinden kendi kendilerini yiyip tüketmelerini sağlamak için,
6- Çok yerin kıyamette lehine şahitlik etmesi için. Çünkü camiye ve namazgaha giden kimsenin attığı iki adımdan biriyle derecesi bir basamak yükselir, diğeriyle bir günahı silinir. Bu durum evine dönünceye kadar sürer.
7- En doğrusu Hz. Peygamber'in (s.a.) böyle davranmasının hikmeti bütün bunlarla birlikte O'nun davranışlarında mutlak surette bulunan diğer hikmetlerdir. [1103]
[1102] Buharî, 13/24; Tirmizî, 541; İbn Mâce, 1299/1300, 1301; Ebu Davud, 1157.
[1103] İbn Kayyim el-Cevziyye, Za’du’l-Mead, İklim Yayınları: 1/419-420.