- Namaz Kılan Kimsenin Önüne Yatmak

Adsense kodları


Namaz Kılan Kimsenin Önüne Yatmak

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
saniyenur
Tue 20 December 2011, 08:55 pm GMT +0200
50- Namaz Kılan Kimsenin Önüne, Enine Doğru Yatmak


406- Hz. Aişe (r.anhâ)'dan rivayet edilmiştir:

“Peygamber (s.a.v.) geceleyin namaz kılardı. Ben de, onun ile kıble ara­sında cenaze gibi enine doğru uzanmış bir vaziyette bulunurdum”  [621]

407- Hz. Aişe (r.anhâ)'dan rivayet edilmiştir:

“Aîşe'nin yanında; köpek, eşek ve kadın, namaz kılan kimsenin önünden geçerse namazı bozar denildi. Bunun üzerine Aişe:

“Bizi, eşek ve köpeklerle bir tuttunuz. Vallahi, ben, Peygamber (s.a.v.)'i namaz kılarken gördüm. Ben de, Peygamber (s.a.v.) ile kıble arasındaki yata­ğın üzerinde uzanmış bir vaziyetteydim. Bu sırada hacetim gelirdi, karşısına oturup da ona eziyet vermekten çekindiğim için ayaklarının yanından sıyrılıp geçerdim” dedi.” [622]

408- Hz. Âişe (r.anhâ)'dan rivayet edilmiştir:

“Ben, Resulullah (s.a.v.)'în huzurunda ayaklarım kıblesine doğru gelecek şekilde uyurdum. Secde ettiği zaman beni dürter, ben de ayaklarımı çeker­dim. O, secdeden kalktığı zaman ayaklarımı (yine onun kıblesine doğru) uza­tırdım. O zaman evlerde henüz kandiller yoktu.” [623]

Açıklama:

Bu hadislerde görüldüğü üzere; erkek kadına karşı namaz kılabilir. Kadının, erkeğin kar­şısında bulunması namazını bozmaz.

409- Peygamber (s.a.v.)'in hanımı Meymûne (r.anhâ)'dan rivayet edilmiştir:

“Resulullah (s.a.v.) namaz kılardı. Ben de hayızh/ay hali olduğum halde onun hizasında bulunurdum. Çok defa secde ettiği zaman elbisesi bana de­ğerdi.” [624]

410- Hz. Âişe (r.anhâ)'dan rivayet edilmiştir:

“Peygamber (s.a.v.) geceleyin namaz kılardı. Ben de hayızh/ay hali oldu­ğum halde üzerimde bir dikişi olmayan bir elbiseyle onun yanı başında du­rurdum. Bu elbisenin bir kısmı, yanıbaşında onun üzerinde bulunurdu.” [625]

Açıklama:

Bu hadisler, hayızh kadının vücudunun temiz olduğunu, onunla bir arada bulunmanın caiz olduğunu, namaz kılan bir kimsenin elbisesine kadının dokunması onun namazına zarar vermediğini ve hayızlı kadının elbisesinin temiz olduğunu göstermektedir.


[621] Buhârî, Salat 22, 103; İbn Mâce, İkâme tu's-Salat 40, 956.

[622] Buhârî, Salat 102, 105, İsti'zan 37.

[623] Buhârî, Salat 22, 104, Amel fi's-Salat 10; Ebu Dâvud, Salât 111, 713; Nesâî, Taharet 120.

[624] Buhârî, Hayz 30, Salat 19, 107; Ebu Dâvud, Salât 90, 656; İbn Mâce, İkametu's-Salat 63, 1028.

[625] Ebu Dâvud, Taharet 133, 370; Nesâî, Kıble 17; İbn Mâce, Taharet 131, 652.