- Mukavkıs ın Peygamberimiz as a Gönderdiği Hediyeler

Adsense kodları


Mukavkıs ın Peygamberimiz as a Gönderdiği Hediyeler

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
sumeyye
Mon 1 March 2010, 04:56 pm GMT +0200
Mukavkıs'ın Peygamberimiz Aleyhisselama Gönderdiği Hediyeler


1. İki cariye (Mâriye ile kızkardeşi Şîrîn),

2. Bin miskal altın,

3. İki binit hayvanı (bir katırla bir merkep),

4. Yirmi kat Mısır işi ince elbise,[246]

5. Bir adet billur kadeh,[247]

6. Kokulu bal,[248]

7. Sarık,

8. Kabâtî Mısır keten kumaşı,

9. Öd, misk gibi güzel koku,

10. Gülyağı,

11. Kutu içinde sürmelik,

12. Tarak,

13. Makas,

14. Misvak,

15. Ayna,

16. İğne,

17. İplik,

18. Baston.

Mukavkıs Hâtıb´a Peygamberimiz Aleyhisselam hakkında:

"Sürme kullanır mı?" diye sormuştu.

Hâtıb:

"Evet! Aynaya bakar, saçını tarar; seferde ve hazerde, aynayı, sürmedanlığı, tarağı, misvağı yanın dan ayırmaz!" demişti.[249]

Mukavkıs´ın Peygamberimiz Aleyhisselama hediye ettiği iki cariyeye Hâtıb Müslüman olmalarını teklif etti, onlar da Müslüman oldular. Mâriye´yi Peygamberimiz Aleyhisselam zevceliğe kabul etti, Sîrîn´i de Hassan b. Sabite verdi.

Peygamberimiz Aleyhisselamın Hz. İbrahim adındaki oğlu, Hz. Mariye´den doğmuştur.[250]

Mukavkıs´ın hediye ettiği katır Düldül, merkep de Ufeyr, Yâfur diye anılırdı .[251] Bunlar, iyi cins binit hayvanlarındandı.[252] Her ikisi de gri tüylü idi.[253] O güne kadar, Arabistan´da ak tüylü katır görülmemişti. İslâm´da ilk görülen ak tüylü katır, Düldül oldu.[254]

Peygamberimiz Aleyhisselam, hediye edilen billur kadehle de su içerdi.[255] Mukavkıs tarafından Hâtıb´a verilen hediye, 100 dinar (altın) ile 5 kat elbise idi.[256]





[246] Belâzurî, Ensâbu´l-esrâf, s. 449, İtan Seyyid, Uyûnu´l-eser, c. 2, s. 266, Diyarbekrî, Târîhu´l-hamîs, c. 2, s. 38.

[247] İbn Sa´d, Tabakâtü´l-kübrâ, c. 1, s. 485, Süheylf, Ravdu´l-ünüf, c. 7, s. 519, İbn Seyyid, Uyûnu´l-eser, c. 2, s. 266.

[248] İbn Hacer, el-İsâbe, c. 3, s. 531, Diyarbekrî, c. 2, s. 38, Zürkânf, Mevâhibü´l-ledünniye Şerhi, c. 3, s. 350.

[249] Halebî, İnsan, c. 3, s. 296, 297.

[250] İbn Sa´d, Tabakâtü´l-kübrâ, c. 8, s. 212, 214, BelâzurT, Ensâb, c. 1, s. 449,Taberî, Târih, c. 3, s. 139, İbn E ar, Kâmil, c. 2, s. 225,226.

[251] İbn Sa´d, c. 1, s. 492, c. 8, s. 21 2, Belâzurî, c. 1, s. 449, Taberî, c. 3, s. 99, İbn Hacer, c. 3, s. 531 .

[252] İbn Hacer, el-İsâbe, c. 3, s. 531.

[253] İbn Hacer, el-İsâbe, c. 3, s. 531.

[254] İbn Sa´d, Tabakâtü´l-kübrâ, c. 1, s. 261, 491.

[255] İbn Sa´d, Tabakât, c. 1, s. 485, Süheylf, Ravdu´l-ünüf, c. 7, s. 519 Diyarbekrî, Târîhu´l-hamîs, c. 2, s. 38, Halebî, İnsânu´l-uyûn, c. 3, s. 297, Zürkânf, Mevâhibü´l-ledünniye Şerhi, c. 3, s. 350.

[256] İbn Seyyid, Uyûnu´l-eser, c. 2, s. 266, Diyarbekrî, Târîhu´l-hamîs, c. 2, s. 38.

M. Asım Köksal, İslam Tarihi, Köksal Yayıncılık: 5/422-423.