- Mestlerin üzerine mesh etmek

Adsense kodları


Mestlerin üzerine mesh etmek

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
hafiza aise
Mon 29 November 2010, 04:50 pm GMT +0200
Mestlerin Üzerine Mesh Etmek
 

Mestlerin Üzerine Mesh Etmenin Meşruiyeti:
 

Abdest alırken ayakları yıkamak yerine, mestler üzerine mesh etmeye Yüce Allah müsaade etmiştir ve bu kuüan için bir kolaylıktır.

Yolculuk zamanında da, mukim/yerleşik iken de mestler üze­rine mesh etmek caizdir. Meshetmeye İhtiyaç duyulması ya da başka sebeplerden dolayı olması arasında bir fark yoktur. Hatta sürekli evde kalındığı zamanlarda da meshetmek caizdir. Bu ko­nuda âlimler İcmâ etmiştir. Mestler üzerine mesh etmek, Rasu-lullah (sallallâhu aleyhi ve sellem)'den mütevatir sahih sünnetle sabittir.

Hemmâm anlatıyor; 'Cerîr idrarını yaptı. Sonra abdest aldı ve mestlerinin üzerini mesh etti. Ona; 'böyle mi yapıyorsun' de­nildi. O da; 'evet, ben Rasulullah (sallallâhu aleyhi ve sellemj'i idrarını yaptıktan sonra abdest aldığını ve mestlerinin üzerine mesh ettiğini gördüm' dedi.' El-A'meş, İbrahim'in şöyle dediğini söylemiştir; 'Onlar bu rivayetten çok hoşlanıyorlardı. Çünkü Ce­rîr, Mâide sûresi nazil olduktan sonra İslam'a girmiştir'. [169]

 

Çorapların ve Ayakkabıların Üzerine Mesh Etmenin Meşruiyeti:
 

Çorapların ve ayakkabının üzerinden mesh ermek de caizdir. Bu konuda el-Muğire bin Şu'be'nin hadisi delildir, el-Muğire bin Şu'be anlatıyor; Peygamber (sallallâhu aleyhi ve sellem) abdest aldı; çoraplarının ve ayakkabılarının üzerinden mesh [170] İbni Ömer'e; 'Bu tabaklanmış deriden ayakkabı giydiğini oördük' denildi. O da; 'ben Rasulullah (sallallâhu aleyhi ve sel-leffl)'İ onu giyerken ve onun üzerinden mesh ederek abdest alır­ken gördüm' dedi.[171]

Zeyd bin Vehb anlatıyor; AH (radiyallâhu anh) ayakta idra­rını yaptı. Sonra abdest aldı ve ayakkabılarının üzerinden mesh etti.[172]


[169] Buhârî, 387; Müslim, 1568.

[170] Ahmed bin Hanbel, 4/252; Tahâvî, 1/58; Beyhakî, 1/283; Albânî, 'el-İr-uâ'da sahih olarak zikretmiştir. İbni Mehdî ve diğer imamlar, 'el-Feth'te de belirtildiği gibi 'zayıf olarak derecelendirmişlerdir. 1/322.

[171] Buhârî, 166; Müslim, 1187.

[172] Beyhâki rivayet etmiştir. Albânî rivayetin sahih olduğunu söylemiştir.