- Mekkelilerin Peygamberimiz as a islâmiyet üzerine beyatları

Adsense kodları


Mekkelilerin Peygamberimiz as a islâmiyet üzerine beyatları

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
sumeyye
Thu 11 March 2010, 11:52 am GMT +0200
Mekkelilerin Peygamberimiz Aleyhisselama İslâmiyet Üzerine Bey´atları



Peygamberimiz Aleyhisselam Mekkelileri İslâmiyet üzerine bey´at yapmaya davet etti.[1010]

Mekkeliler Peygamberimiz Aleyhisselama bey´at için toplanınca, Peygamberimiz Aleyhisselam Safa tepeciğinin üzerinde oturdu.

Hz. Ömer, Peygamberimiz Aleyhisselamın berisinde durdu ve halkın ellerini tutup, güçleri yettiği kadar Allah´ın ve Allah´ın Resûlünün buyruklarını dinleyecekleri ve itaat edecekleri hakkında, Peygamberimiz Aleyhisselama birer birer bey´atlarını aldı.[1011]

Peygamberimiz Aleyhisselamın bey´at almak üzere Mekke´nin yukarısındaki Sûku´l-Ganm´de,[1012] Kam-ı Müskala yanında oturduğu da rivayet edilir.[1013] Erkek kadın, büyük küçük bütün Mekkeliler, bey´at için geldiler.[1014] Allah´a iman, Allahtan başka hiçbir ilah olmadığına ve Muhammed Aleyhisselamın Allah´ın kulu ve resûlü olduğuna şehadet etmek suretiyle, Peygamberimiz Aleyhisselama İslâmiyet üzer­ine bey´at ettiler.[1015]

Yüce Allah, hepsinden razı olsun!

Bey´at alınırken, Hz. Ömer, Peygamberimiz Aleyhisselamın buyruklarını bey´at edeceklere ulaştır­makta ve duyurmakta idi.[1016]

Bu bey´at, erkeklerin bey´atı idi.[1017]

Mücaşi´ b. Mes´ud derki:

"Mekke fethedildikten sonra, kardeşimle birlikle, Peygamber Aleyhisselamın yanına gittim ve:

´Yâ Rasûlallah! Medine´ye hicret etmek üzere bey´at için kardeşimi sana getirdim!´ dedim.

Resûlullah Aleyhisselam:

´Artık, hicretin hükmü-daha önce hicret edenlere ait olarak-geçti.[1018] Mekke´nin fethinden sonra, hicret yoktur!´ buyurdu.[1019]

Kendisine:

´Öyleyse, hangi şey üzerine bey´atmı alacaksın?´ diye sordum.

´İslâmiyet, iman ve cihad üzerine!´ buyurdu."[1020]




[1010] Ebu´l-Fidâ, el-Bidâye ve´n-nihâye, c. 4, s. 318.

[1011] Taberî, Târih, c. 3, s. 121, Zemahşerf, Keşşaf, c. 4, s. 95, İbn Esîr, Kâmil, c. 2, s. 252, Neseff, Medârik, c. 4,s.25Ü, İbn Haldun, Târih, c. 2, ks. 2, s. 45, Diyarbekrî, Târîhu´l-hamîs, c. 2, s. 89.

[1012] Ezrakî, Ahbâru Mekke, c. 2, s. 270, 271.

[1013] Ahmed b. Hanbel, Müsned, c. 3, s. 415, c. 4, s. 168.

[1014] Ezrakî, Ahbâru Mekke, c. 2, s. 201, Halebî, İnsânu´l-uyûn, c. 3, s. 43.

[1015] Ahmed b. Hanbel, Müsned, c. 3, s. 415, c. 4, s. 168, Ezrakî, c. 2, s. 201.

[1016] Zemahşerf, Keşşaf, c. 4, s. 85, Neseff, Medârik, c. 4, s. 250.

[1017] İbn Esîr, Kâmil, c. 2, s. 252.

[1018] Ahmed b. Hanbel, Müsned, c. 3, s. 469, Ezrakî, c. 2, s. 201.

[1019] Ahmed b. Hanbel, Müsned, c. 3, s. 469.

[1020] Ahmed b. Hanbel, c. 3, s. 469, Buhârî, Sahih, c. 5, s. 97.

M. Asım Köksal, İslam Tarihi, Köksal Yayıncılık: 6/436-437.