- Mazereti nedeniyle oturarak kıldıran imama uymak

Adsense kodları


Mazereti nedeniyle oturarak kıldıran imama uymak

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
hafız_32
Tue 23 November 2010, 03:01 pm GMT +0200
9.  Mazereti Nedeniyle Namazı Oturarak Kıldıran İma­ma Uymak:
 

Rahatsızlığı veya bir mazereti nedeniyle namazı oturarak kıl­dıran imama uyan kişi, sağlıklı ve güçlü olmasına rağmen namazı oturarak kılar. Tercih edilen görüş budur. Ahmed bin Hanbel, İshâk ve İbn Hazm bu görüştedir.

Aişe (radiyallahu anhâ) anlatıyor; 'Rasulullah (sallallâhu aleyhi ve sellem) rahatsızlandı ve oturarak namaz kıldı. Arka­sındakiler ise ayakta kılıyordu. Bunun üzerine onlara 'oturunuz' diye işaret etti. Namazı bitirdiği zaman da; «imam kendisine uyulması için vardır; İmam oturarak kıldığı zaman sizler de oturarak kılınız» buyurdu.[25] Bu hüküm, imam namaza oturarak başladığı zaman geçerlidir.

Şayet imam namaza ayakta başlamış ancak, daha sonra ortaya çıkan bir nedenle oturarak namaz devam ediyorsa, ona uyanlar namazı ayakta kıİarak tamamlarlar. Nitekim sahabeler, Ebû Bekir radiyallahu anh'ın imamlığında namazı ayakta kılar­ken, Peygamber (sallallâhu aleyhi ve sellem) gelmiş ve namazı oturarak kılmıştır. Bütün sahabeler ayakta oldukları halde, ona uymuşlardır.[26]

 
10. Farz Namaz Kılanın, Nafile Namaz Kılana; Nafile Namaz Kılanın, Farz Namaz Kılana Uyması:
 

Nafile namaz kılan imamın arkasında, farz namaz kılmak ca­izdir. Câbir radiyallahu anh anlatıyor; 'Muâz bin Cebel, Peygam­ber (sallallâhu aleyhi ve sellem)'İe birlikte namaz kıldıktan sonra, gidip kabilesine namaz kıldırıyordu.[27]

Mâliki, Hanefi ve Hanbelî mezhebine göre, farz na­maz kılanın, nafile namaz kılana veya farklı bir vaktin farz namazını kılana uyması caiz değildir. Ancak nafile namaz kılanın, farz namaz kılana veya nafile namaz kılana uy­ması caizdir. [28]

Farz namaz kılan imamın arkasında, nafile namaz kılmak caizdir. Ancak bu durumda, İmamın kıldığı namazın rekât sayısı, nafile namaz kılanın rekât sayısına eşit veya daha az olmak zo­rundadır.

Yezîd bin el-Esved radiyallahu anh anlatıyor; '(Ben) genç bir delikanlı iken, Rasululiah (sallallâhu aleyhi ue sellemj'le birlikte namaz kıldı(m). Rasulullah (sallallâhu aleyhi ve sellem) namazı bitirdiğinde, mescidin bir köşesinde namaz kılmayan iki kişi gör­dü. Hemen onları çağırttı. Bunun üzerine onlar titrer bir halde Rasulullah (sallallâhu aleyhi ve sellem)'in yanına getirildiler. On­lara; «bizimle birlikte namaz kılmanızı Önleyen şey nedir?» diye sordu; «biz evimizde kıldık» dediler, «böyle yapmayın! Biriniz evinde namaz kıldıktan sonra, henüz namazı kılmamış imama yetiştiğinde, imamla birlikte namaz kılsın. Bu namaz onun için nafile olur» buyurdu. [29]



[25] İbn Abdulberr, et-Temhîd [Fethu'l-Mâlik, Bi-Tertîbi't-Temhîd], 3/52.

[26] Buharı, 664; Müslim, 418.

[27] Buhârî, 700; Müslim, 465.

[28] Bkz. Zuhaylî, el-Fıkhu't-İslâmî, 2/223-227. (Çev.)

[29] Ebû Dâvûd, 571; Tirmîzî, 219; Nesâî, 2/112; Sahih hadistir.



SevD@_GüLü
Tue 23 November 2010, 03:57 pm GMT +0200
Allah razı olsun abla yüreğine sağlık