- Malik'in Rivayeti

Adsense kodları


Malik'in Rivayeti

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
Hadice
Thu 7 October 2010, 10:13 am GMT +0200

                                                                    Malik'in Rivayeti:
     


Malik, Muvatta (cilt 2, sayfa 524, 525'de) Abdullah b. el-Fadl tari­kiyle Nafi1 b. Cübeyr'den Abdullah b. Abbas'tan Rasûlullah'ın (s.a.v.) şöyle buyurduğunu rivayet eder: "Dul kadın, kendisi hakkında velisin­den daha hak sahibidir. Bekâr kızın da izni istenir, izni ise, sus-masıdır."

Muhammed b. el-Huseyn'in rivayeti (s. 248) ise aynı senedle gelmesine rağmen kullanılan lafız şöyledir: "Bekâr kızın da emir verme­si istenir."

Malik'ten yapılan nakillerin farklı olmasının sim da budur. Kaldı ki iki rivayet, birbirlerini açıklar durumdadır. [294]

 
Said b. Mansûr'un Rivayeti:
 

Said b. Mansûr, (Sünen, I-III. 140) Ibnu Abbas'ın hadisini, îmam Malik'in senediyle fakat Muhammed b. el-Hasen'in rivayetinde kul­lanılan lafızlarla rivayet etmektedir. [295]

 
Müslim'in Rivayeti:
 

Müslim, hadisi Sahih'inde (II. 1037) Said b. Mansûr, Kuteybe b. Said ve Yahya b. Yahya tarikiyle rivayet eder. Kendilerinden rivayet ettiği bu kişilerin hepsi Yahya b. Yahya rivayetiyle Malik'ten nakledi­yorlar.

Müslim yine aynı hadisi Kuteybe b. Said tarikiyle Sufyan'dan, Ziyâd b. Sa'd'dan, Abdullah b. Fadl'dan ve Muhammed b. el-Hüseyin ri­vayetiyle nakleder. [296]

 
Ebû Davud'un Rivayeti:
 

Ebû Davud Ibnu Abbas'ın hadisini iki rivayetiyle de nakleder. Ancak ikinci rivayette şöyle denilmektedir: "Bekâr kızın babası emir vermesini ister." Ebû Davud, "babası" kaydının kesin olmadığını söylüyor. [297]

 
Nesaî'nin Rivayeti:
 

Nesaî, hadisi iki rivayet varyantıyla verir. Birinci rivayete: "Evliliği hakkında bekâr kızın izninin istenmesi" (II. 77) başlığını açarken ikinci rivayete "Evliliği hakkında bekâr kızın emir vermesinin istenmesi" (II. 77) başlığını açmıştır. [298]

 
Tirmizî'nin Rivayeti:
 

Tirmizî, hadisi, sadece Yahya b. Yahya rivayetindeki lafızlarla vermektedir (III. 416). Ardından da, "bu, hasen-sahih bir hadistir" de­mektedir. [299]

 
Îbnu Mâce'nin Rivayeti:
 

tbnu Mâce, hadisi sadece Muhammed b. el-Hasen'in rivayetiyle ri­vayet etmiştir. (I. 601) [300]

 
Dârimî'nin Rivayeti:
 

Dârimî, hadisi her iki rivayet şekliyle rivayet etmektedir. (III. 138-139). [301]

 
Dârekutnî'nin Rivayeti:
 

Dârekutnî, Muhammed b. el-Hasen'in rivayetiyle yetinmiştir. (III. 240-241) [302]


Netice:
 

Evliliği konusunda kadının emir vermesinin istenmesi, rivayet­lerde dul kadın hakkında kullanıldığı gibi bekâr kız hakkında da kul­lanılmaktadır. O halde nikâh akdinin, dul olsun kız olsun her ikisinin emir vermelerine ve kızın iznine bağlıdır, bu konuda dul ile kız arasında ayırım yapmanın yeri yoktur. [303]

 

neslihan
Wed 14 January 2015, 07:30 pm GMT +0200
Evet izni olmaksızın kimse evlendirilemez ebedi hayatını ilgilendiren bir mevzu elbetteki kişinin kendi izni dairesinde gerceklesecektirm