- Lûtîlik hakkındaki hükmü

Adsense kodları


Lûtîlik hakkındaki hükmü

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
hafiza aise
Fri 3 June 2011, 03:34 pm GMT +0200
d) Lûtîlik Hakkındaki Hükmü:

 

Hz. Peygamber'in (s.a.), livata hakkında şöyle veya böyle bir hükümde bulunduğu sabit değildir. Çünkü bu fiil, Arapların bilmediği bir işti. Hz. Pey-gamber'e (s.a.) de böyle bir dava intikal etmemişti. Şu kadar var ki kendisi­nin: "Yapanı da, yapılanı da öldürünüz." buyurduğu vakidir. Bunu dört Sünen sahipleri rivayet etmişlerdir. İsnadı sahihtir. Tirmizî: "Bu hasen bir hadis." demiştir.[416]

Hz. Ebu Bekir bu hadisin gereği ile hükmetmiştir. Sahabe ile istişareden sonra —içlerinde en katıları Hz. Ali idi— Halid'e de aynısını yazmıştır.

İbnü'l-Kassâr ve üstadımız (İbn Teymiye) şöyle diyorlar: Sahabî, livata-mn hükmünün öldürme olduğunda icmâ etmiştir. İhtilâfları sadece öldürme­nin nasıl olacağı hakkındadır. Hz. Ebu Bekir: "Yüksekten atılır." Hz. Ali: "Üzerine duvar yıkılır." İbn Abbas: "Taşla öldürülürler." demişlerdir[417] Görüldüğü üzere hepsi de öldürüleceğinde hemfikirdirler, İhtilâf keyfiyette dir. Bu hüküm, Hz. Peygamber'in (s.a.) nikâh düşmeyen yakını ile ilişkidt bulunan kimse hakkındaki hükmüne de uygun düşmektedir. Çünkü her ik yönden de ilişkide bulunmak faile hiçbir halde mubah olmamaktadır. Bu yüz den İbn Abbas (r.a.) hadisinde her ikisi bir arada zikredilmiştir. Ondan şöylı rivayet edilir: "Lût kavminin amelini işleyen birini bulursanız öldürünüz.' Yine ondan: "Nikâh düşmeyecek yakın mahremi ile ilişkide bulunanı öldü rünüz." rivayeti mevcuttur. Müsned bir hadisinde de: "Kim bir hayvanla mü nasebette bulunursa, onu öldürün ve beraberinde hayvanı da öldürün." ri vayetinde bulunmuştur[418]

Bu hüküm, Şâri'in hükmüne uygundur. Çünkü haramlar katmerleştifc çe cezalan da ağırlaşmaktadır. Hiçbir zaman ilişkide bulunulması helâl o: mayan bir kadınla ilişkide bulunmak bazı durumlarda (meselâ nikâhlı oh rak) kendisi ile ilişki helâl olan bir kadınla münasebette bulunmaktan dah ağır bir cürümdür. Cezası da o oranda ağır olur. İmam Ahmed, kendisinde nakledilen iki rivayetten birisinde, hayvanla münasebette bulunmanın hül mü ile livatanın hükmünün aynı olduğunu belirtmiş ve her halükârda öldt aileceğini veya cezasının z!na cezası olduğunu ifade etmiştir.

Selefin bu konuda ihtilâfı vardır: Hasan: "Lûtinin cezası, zina cezası­dır." demiştir. Ebu Seleme ondan; behemehal öldürüleceğini de nakletmiş-tir. Şa'bî ve Nehaî, ta'zir edileceğini söylemişlerdir. İmam Şafiî, Mâlik, Ebu Hanife ve bir rivayette Ahmed de onların bu görüşünü almışlardır. Hadisin râvisi olduğu halde İbn Abbas (r.a.) da böyle fetva vermiştir. [419]


[416] Ahmed, 2732, 2727; Tirmizi, 1456; Ebu Davud, 4462; İbn Mâce, 2561; Beyhak , 8/23 İbn Abbas'dan. Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur: "Lût kavminin İşini işleyen birisi bulduğunuzda yapanı da, yapılanı da öldürünüz. İsnadı hasendir. Hâkim sahih olduğuı söyler (4/355), Zehebî de ona katılır. İbn Mâce (2562) ve Hâkim (4/355)'de rivayet edil Ebu Hureyre hadisi de hadisimizi destekler. Her ne kadar senedi zayıfsa da şevahid kon sunda bunun önemi yoktur.

[417] Bk. Münzirî, et-Tergîb ve't-Terhtb, 3/199-200.

[418] Ahmed, 2420; Ebu Davud, 4464; Tirmizî, 1454; Hâkim, 4/355; Beyhakî, 8/233, 234. İ Abbas'tan. Senedi hasendir. îbn Mâce'nin (2564) yine İbn Abbas'tan tahric ettiği haı İse: "Kim nikâh düşmez bir yakınıyla ilişkide bulunursa onu öldürün; hayvanla ilişki bulunanı öldürün. Hayvanı da öldürün." şeklindedir. Senedinde zayıflık varsa da bir c çeki hadisin senedi onu destekler. Sahih olan Berâ b. Âzib hadisi daha önce geçmiştir onda Hz. Peygamber'in Ebu Bürde b. Niyâr'ı, babasının karısı ile evlenen bir kimsei boynunu vurmak üzere gönderdiği belirtilmişti. Bk. dipnot: 22.

[419] İbn Kayyim el-Cevziyye, Za’du’l-Mead, İklim Yayınları: 5/156-158.