- Liânda bulunanları ayırmak

Adsense kodları


Liânda bulunanları ayırmak

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
hafiza aise
Tue 7 December 2010, 11:45 am GMT +0200
Bâb: Liânda Bulunanları Ayırmak

 

368- İbrahim b. el-Münzir bize anlatarak dedi ki: Enes b. İyâz bize Ubeydullah'tan, o Nâfi'den, o İbni Ömer'den (ra) şöyle dediğini nakletti: Allah Resulü (sav) karısına iftira eden adamla kadını ayırdı ve her ikisine de yemin ettirdi." [9]

 
Şerh
 

Hadis-i şerifin şerhi ve liân hakkında bilgi için 329 no.lu hadise bakınız.
 
Bâb: Liânda Bulunanları Ayırmak

 

369-
Müsedded bize anlatarak dedi ki: Yahya bize Ubeydullah'tan, o Nâfi'den, o İbni Ömer'den (ra) şöyle dediğini nakletti:

Allah Resulü (sav) Ensardan bir erkekle kadına liân yemini ettirdi ve onları ayırdı.[10]

 
Şerh


Hadis-i şeririn şerhi ve hükümleri için 329 no.lu hadise bakınız.
 
Bâb: Liândan Sonra Çocuğun Velayetinin Kime Verileceği

 

370- Yahya b. Bükeyr bize anlatarak dedi ki: Mâük bizeNâfi'den, o Abdullah b. Ömer'den (ra) şöyle dediğini nakletti:

Allah Resulü (sav) çocuğunu reddeden bir erkekle hanımına liâ yemini ettirdikten sonra onları ayırdı ve çocuğun velayetini kadına verdi.[11]

 
Şerh


Hadis-i şerifin şerhi ve hükümleri için 329 no.lu hadise bakınız.
 
Bâb: "Kocaları İddet Hâlinde Geri Almaya Daha Layıktırlar' Ayet-İ Kerimesi

 

371- Kuteybe bize anlatarak dedi ki: el-Leys bize Nâfi'den, o İbni Ömer b. el-Hattâb'dan (r.anhümâ) şunu nakletti.

(Abdullah) hanımım hayızh iken bîr boşama ile boşamıştı. Allah Resulü (sav) kendisine hanımını geri almasını, sonra temizleninceye, ar­dından hayız görünceye kadar tutmasını, sonra ona temizleninceye kadar mühlet tanımasını, ondan sonra dilerse temizlik hâlinde ve kendisiy­le ilişkide bulunmaksızın boşamasını, emretti. Yüce Allah'ın kadınların boşanmasında riâyet edilmesini emrettiği iddetin bu olduğunu söyledi.

Bu konuyla ilgili sorulan sorulardan birine şöyle karşılık vermişti: Eğer onu üç talak ile boşadıysan, senden başka bir erkekle evlenmedikçe sana haram olur.[12]

 
Şerh
 

Bu hadis-i şerifin şerhi ve boşamayla ilgili hükümler için 360 no.lu hadise bakınız.


[9] Bkz. 329 no.lu hadis-i şerif.

[10] Bkz. 329 no.lu hadis-i şerif.

[11] Buharı, tefsîru'l-Kur'ân/4528, talâk/4850-4851, 4854, 4916-4917, ahkâm/6627; Müslim, zekât/1686, talâk/2675-2685, 2687-2688; Tirmizî, talâk/1095-1096; Nesâî, talâk-3336-3339, 3343-3345, 3500-3501, 3503; Ebû Dâvud, talâk/1864-1869; İbn Mâce, talâk/2009, 2012-2013; İbn Hanbel, musnedu'l-aşereti'l-mubeşşere/287, mus-nedu'l-müksirîn/4273, 4558, 4783, 4875, 4917, 4977, 5017, 5047, 5069, 5176, 5232, 5247, 5266, 5530, 5788, 5845, 5867, 6/47; Mâlik, talâk/1053; Dârimî, talâk/2162-2163.

[12] Bkz. 370 no.lu hadis-i şerif.