sidretül münteha
Wed 26 October 2011, 02:35 pm GMT +0200
1. Kur'an-ı Kerim'e El Süren Kimsenin Abdestli Olması
1. Abdullah b. Ebî Bekir b. Hazm'den: Resûlullah'ın (s.a.v.) Amr b. Hazm'a yazdığı mektupta şöyle denilmekte idi: «Kur'ân-ı Kerim'e temiz olanlann dışında hiç kimse el süremez.»[1]
îmam Mâlik konu ile ilgili olarak şöyle der: Abdesti olmayan kimse ne kabından ne de başka bir şeyi eline kılıf yaparak mushafa dokunamaz. Çünkü abdestsiz olarak Kur'an'a dokunması halinde onu kirletme ihtimali vardır. Şayet abdestsiz olarak Kur'an'a el sürmek caiz olsaydı mushafin dışına geçirilen başka bir kap vasıtasıyla ona dokunmak hoş karşılanabilirdi.
Fakat Kur'ân-ı Kerim'e hürmet ve tazim için abdestsiz olanın el sürmesi hoş karşılanmamıştır
îmam Mâlik başka bir sözünde şöyle der: «Kur'ân-ı Kerim'e abdesti olanlar dokunabilir.» (Vakıa: 6/79)ayet-i kerime-'Âbese ve tevalla' süresindeki Cenab-ı Allah'ın şu sözlerinin tefsiridurumundadır: «Dikkat et Kur'an âyetleri birer. öğüttür- dileyenler onları kabul eder, Kur'ân kutsal kilinmiştir temiz sahifeler üzerinedir, İyi kimseler, saygı deger elçilerin eliyle yazılmıştır,» (Abese, 80/11-1 )[2]
[1] tbn Abdilber der ki: "Bu hadisin mürsel oluşunda, Malik'ten ihtilaf yoktur, tyi bir yolla müsned olarak da rivayet edilmiştir. Bu mektup, siyer bilginlerince meşhurdur, ilim ehlince isnaddan uzak bir şöhretle bilinmektedir."
[2] şeybani 297