- Kuranı Kerim Sabrı Anlatıyor

Adsense kodları


Kuranı Kerim Sabrı Anlatıyor

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
Sevdacık
Fri 17 September 2010, 08:21 am GMT +0200
                                                           Kuranı Kerim Sabrı Anlatıyor
Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla
“Sizin yanınızda bulunan tükenir Allah’ın yanında bulunan ise bakidir Biz sabredenlerin karşılığını yapmakta olduklarının daha güzeliyle vereceğiz”
Yani O’nun dininin bir temsilcisi olarak Allah adına yaptığımız ahitleşme
Cabir (ra) rivayet eder:
Resûlullah’a imandan soruldu, buyurdular ki:
“İman, sabır ve cömertliktir Sabır, cennet hazinelerinden bir hazinedir”
Bir defasında Resûlullah (sav)’e soruldu:
- İman nedir?
Buyurdular ki:
“Sabırdır”
Allah Resûlu şöyle buyurdu:
“Amellerin en faziletlisi nefislerin ikrah ettiği şeylerdir Allah (cc) Davud (as)’a şöyle vahyetti:
“Benim ahlâkımla ahlâklan Sabırlı olmak, benim ahlâkımdandır Ben muhakkak sabırlıyımdır”
Bir gün Resûlullah (sav) ensardan bir kısım insanların yanına çıkageldi
“İmanınızın alameti nedir?” dedi
Şöyle cevap verdiler:
“Bolluk, genişlik zamanında şükreder, belâlara sabreder ve kazaya rıza gösteririz”
Resûlullah buyurdu
“Siz mü’minlersiniz ve Kabe’nin sahibisiniz”
Allah Resûlü şöyle buyurdular:
“İkrah ettiğiniz şeye sabretmeniz çok hayırlıdır Hz İsa (as) şöyle dedi: Siz ancak ikrah ettiğiniz şeylere sabretmek sûretiyle sevdiklerinize idrak edebilirsiniz”
Hz Peygamber (sav) şöyle buyurmuştur:
“Eğer sabırlı biri olsaydı, muhakkak birçok güzel hasleti olan biri olurdu”
Allah sabırlıları sever, yüce Allah şöyle buyurdu:
“Sabredenlerin mükâfatını şüphesiz yapmakta olduklarından daha güzeliyle vereceğiz”

Konuya yine Asr sûresiyle açıklık getirelim:
Asr Sûresi
Asr: Yüz yıl, ikindi vakti ve sıkıp suyunu çıkarmak gibi manalara gelir Asr’a yemin ile söze başladığı için bu adı almıştır İnşirah sûresinden sonra Mekke’de inmiştir, üç ayettir
Sûrede, kurtuluşun imana, iyi işler yapmaya, hakkı ve sabrı tavsiye etmeye bağlı olduğu anlatılmıştır

Asr Sûresi’nin meali
Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla
1 Asr’a yemin olsun ki (yani peygamberlik çağına yahut zamana veya ikindi namazına andolsun ki),
2 İnsan ziyan içindedir
3 Ancak inanıp iyi işler yapanlar, birbirlerine hakkı ve sabrı tavsiye edenler müstesna (onlar ziyandan kurtulmuşlardır)
Merhum Mehmet Akif Ersoy bu sûre hakkında şöyle diyor:
“Halikın namütenahi adı var en başı Hakk
Ne büyük şey kul için Hakk’ı tutup kaldırmak
Hani ashâb-ı kirâm ayrılalım derlerken
Mutlaka sûre-i ve’l-Asr’ı okurmuş bu neden ?
Çünkü meknun o büyük sûrede esrârı felâh
Başta iman-ı hakikî geliyor sonra salâh
Sonra Hak, sonra sebat, işte kuzum insanlık
Dördü birleşti mi yoktur sana hüsran artık”

Asr Sûresi Hakkında Açıklama
Rahman ve Rahim olan, haklıyı haksızı birbirinden ayıran Allah’ın adıyla başlıyorum
Bu sûrede “Asr’a yemin edilmesi” insanın hüsranda olduğuna ve bu hüsrandan ancak şu dört özelliği taşıyan kimselerin kurtulacağına dikkat çekmek içindir:
1 İman
2 Salih amel
3 Birbirlerine Hakk’ı tavsiye etmek
4 Birbirlerine sabrı telkin etmek
Şimdi yemini ve yemin edilen bu dört özelliğin her birini ele alarak iyice açıklayalım:
Allah (cc) mahlukattan bir şeye yemin ettiğinde bu yemin o şeyin büyüklüğünü, önemini gösterir Bundan konu edilen meseleyi ispatlamak için yemin edilen şeyin delil olarak öne sürüldüğünü anlamalıyız Burada da yemin, insanın hüsran içinde olduğunu ve ondan ancak geçen dört özellik sahibinin kurtulacağını vurgular
Burada “zaman”, geçmiş zamanı ve pek uzun olmayıp her an geçmişe dahil olan şimdiki zamanı anlatmaktadır
O hâlde, burada bu iki tip zaman kastedilmiştir: Geçmiş zaman kastedilmesinin anlamı, insanlık tarihinin yukarıda adı geçen dört özellikten uzak olan kişilerin hüsrana uğradıklarına şahit olmasıdır Geçmekte olan şimdiki zamana edilen yemini anlamak için, geçmekte olan zamanın her bir insana, her bir millete bu dünyada çalışmak için fırsat olarak verilen zaman olduğunu bilmek gerekir Bunun misali şöyledir: Bir sınav salonunda öğrencilere sorular sorulmuştur Zaman çok hızlı geçmektedir Saatimizin saniyesi zamanın hızlı geçtiğine dair yeterli fikir verebilir Halbuki bir saniyelik zaman da uzun bir süredir Bu bir saniyelik sürede ışık 186000 mil kateder Kainatta bilmediğimiz öyle unsurlar vardır ki bundan daha hızlı yol alabilirler İyi veya kötü herhangi bir işle uğraşırken saatin saniyesine bakarak geçen zamanı düşünürsek, bunların ömür dediğimiz sürenin belli bir kesitinde vuku bulduğunu anlarız Bu süre bize bu dünyada bir fırsat olarak verilmiştir Buradan asıl sermayemizin çok hızlı geçen zaman olduğunu anlayabiliriz
İmam Razi, bir şahsın kavlini naklederek, “Ben bu sözden sonra Asr sûresinin manasını anladım” demiştir Razi şöyle nakleder:
“Buz satan birisi pazarda şöyle bağırıyordu:
- Sermayesi eriyen şahsa merhamet edin!
Onun bu sözünü duyunca, “Bu söz Asr sûresinin anlamıdır” dedim
İnsana verilen ömür bir buz gibi hızla erimektedir Eğer bunu ziyan eder veya yanlış yere harcarsa insanın hüsranına neden olur

Sevdacık
Fri 17 September 2010, 08:22 am GMT +0200

Onun için geçen zamana yemin edilmesinin anlamı, hızla geçen zamanın söz konusu dört özellikten yoksun insanın dünyada ne işle meşgul olursa olsun hayatını harcadığına ve hüsranda olduğuna şehadet etmesidir Kârlı çıkanlar ancak bu dört özelliği taşıyanlardır Bu, sınav salonunda kendisine belli bir süre tanınan öğrencinin o süre içinde sorulara cevap vermek yerine başka işlerle uğraşması gibidir Öğrenciye yakınındaki saat işaret edilerek geçen zamanın zararına olduğu ve hüsrana uğrayacağı belirtilir Kârlı çıkan öğrenciler ise, kendilerine tanınan zamanın her anını soruları cevaplamak için kullananlardır
Burada “insan” kelimesi tekil olarak kullanılmıştır; ama sonraki cümlede insanlar arasından bu dört özelliği taşıyanlar istisna edilmiştir Onun için burada “insan” kelimesinin cins isim olarak kullanıldığını kabul etmek gerekir Bu durumda “insan” kelimesinin kaps----- şahıslar, güruhlar, milletler ve bütün insanoğlu girer; yani zikredilen dört sıfattan yoksun olanlar kimler olursa olsunlar hüsrandadırlar, bu her şartta geçerlidir Şahıs, millet ve insanoğlu girer; bunlar içinde hüküm aynıdır Örneğin: Zehirin öldürücü özelliği vardır Fert, toplum veya bütün insanlık zehir içmeye kalkışsa, sonuç değişmez, zehir her halükarda öldürücüdür Tıpkı bunun gibi onlar geçen dört özellikten yoksunlarsa, küfür üzere ve kötü işler içinde bulunuyorlarsa, birbirlerini batıla teşvik ediyorlarsa, nefislerine tapmayı telkin etme üzerinde birleşiyorlarsa hüsran içindedirler
Şimdi “hüsran” kelimesinin Kur’an’da hangi manada kullanıldığına gelelim
Hüsran kelimesi lügat olarak, kârın zıttıdır Ticarette bu kelime genel olarak bir işte zarar etmeyi veya iş hayatında sürekli zarar etmeyi ifâde etmek için kullanılmıştır İnsan bütün işlerinde zarar etmiş ve sermayesini de kaybetmişse, bu kelime bu iflas hâli için de kullanılır Kur’an-ı Kerim, “hüsran” kelimesini özel bir terim olarak “felah” kelimesinin zıttı olarak kullanmıştır
İslam’ın “felah” düşüncesi, sadece dünyevî refahı değil, insanın gerçek dünyası olan ahireti de kapsadığı gibi “hüsran“ düşüncesi de sadece dünyevî başarısızlığı değil, aynı zamanda ahiretteki başarısızlığı da kapsar Kur’an’daki felah ve hüsran kelimelerini işte böylece açıklamış bulunuyoruz Kur’an kesinlikle buyuruyor ki: “İnsan büyük hüsrandadır” Bunun anlamı hem dünyada hem de ahirette hüsrandadır, demektir Bu hüsrandan aşağıdaki “dört özelliği” taşıyanların kurtulmaları, her iki dünyada da hüsrandan kurtulmaları anl----- gelir
Şimdi kurtuluşa ermenin kendisine bağlı olduğu dört sıfata bakalım:
Birincisi, iman’dır Bu kelime Kur’an-ı Kerim’in bazı yerlerinde sadece lisan ile ikrar etmeye dayalı iman için kullanılmıştır Meselâ: Nisa, 137; Maide, 54; Enfal, 20-27; Tevbe, 38; Saff, 2
Bu kelimenin asıl manası, samimi bir kalp ile inanmak ve yakîne ermektir Arapça kullanımı da aynıdır
Lügatte iman kelimesinin bazı kullanımları: “Amene lehu”nun manası: “Saddaka ve i’temede aleyhi (tasdik ve itimat etti)”dir “Amene bihi”nin manası: “Aykane bihi (ona yakîn etti)”dir
Kur’an-ı Kerim gerçek imanın ne olduğunu aşağıdaki ayetlerle açıklamıştır
“Mü’minler onlardır ki, Allah’a ve Resûlüne inandılar, sonra şüphe etmediler”
“Rabbimiz Allah deyip sonra doğru yolda sebat edenler”
“Mü’minler o kimselerdir ki, Allah anıldığı zaman yürekleri ürperir”
“Hayır Rabbinin hakkı için onlar, aralarında çıkan çekişmeli işlerde seni hakim yapıp burada senin verdiğin hükme karşı içlerinde bir burukluk duymadan tam anlamıyla teslim olmadıkça inanmış olmazlar”
Yine ayet-i kerimede şöyle buyuruluyor:
“Ey inananlar! Allah’a ve Resûlü’ne inanın!”
Burada bir soru ile karşı karşıya geliyoruz: İman etmemiz emredildiğinde nelere iman etmemiz isteniyor? Kur’an-ı Kerim’de bu sorunun cevabı açıkça bildirilmemiştir
İman etmekten muradın birincisi, Allah’a iman etmektir Ancak sadece varlığına değil, aynı zamanda tek ilah olduğuna, insanların kısmetini düzenleyip bozanın ancak Allah olduğuna, dua ve tevekkül edilecek varlığın ancak O olduğuna, ancak O’nun emirlerine uyulup ve ancak O’nun men ettiklerinden uzak durulacağına, her şeyi gören ve duyanın ancak O olduğuna, insanın sadece fiillerini değil, fiillerini harekete geçiren gizli niyetlerini de bildiğine inanmaktır

RAMAZAN 7/D
Thu 12 February 2015, 03:32 pm GMT +0200
Bize Yüce ALLAH bir ömür vermiştir . Bunun ne kadar olduğunu bilemeyiz. Ancak Yüce ALLAH bilir bizim ömrümüzün ne kadar olduğunu bu yüzden hiçbir ibadetimizi sonraya bırakmadan hemen yapmalıyız lakin o ibadeti yerine getiremeden ölebiliriz. O ibadeti yerine getiremeyiz belki sonraya bırakırsak . Her zaman Yüce ALLAH'a karşı ibadetlerimizi yerine getirmeye üstün gayret sarfetmeliyiz.

yagmur_7-c
Mon 9 March 2015, 04:54 pm GMT +0200
Esselamu aleykum;
Her zaman sabırlı olmalıyız,gerek sıkıntıya düştüğümüzde gerekse de sınavda bilediğimiz bir soruya kafa harcarken ...Ama öenmli olan sabır ile zamanın doğru ve düzel orantılı şekilde kullanılması..Rabbim zamanını doğru kullananlardan etsin inşallah..

selçuk 8-B
Mon 9 March 2015, 05:02 pm GMT +0200
Allahu Teala bozden sabır ve ihsan emretmiştir.Hz Yusufunda kardeşlerinin kuyuya atması buna bir örnektir. Atalarımızında bir sözü vardır sabreden derviş muradına ermiş...

HALACAHAN
Sat 19 March 2016, 02:01 am GMT +0200
Aleykum selam.. Elbette Rabbimiz sabreden kullari ile beraberdir..
Bölüm zamanında sukreden sıkıntılı zamanda sabredenlerden olursak kazananlardan oluruz inşaallah

HALACAHAN
Sat 19 March 2016, 02:04 am GMT +0200
Ayeti kelimeler ışığında sabırlı olmayı,gösterdiğimiz sabrın sonunda kazanacaklarimizi  laylasiminiz sayesinde yine hatırlamak olduk  ..Allahim razi olsun

Kevšer
Sat 19 March 2016, 11:49 am GMT +0200
  Aleyna Ve Aleykümüsselăm.Allah sabırlı olan kullarını sever, yüce Allah şöyle buyurdu:
“Sabredenlerin mükâfatını şüphesiz yapmakta olduklarından daha güzeliyle vereceğiz
 Mevlam bizleri de her şeye karşı sabırlı olan kullarından eylesin inşaAllah..
 Paylaşım için Rabbim Razı olsun kardeşim..

mevlüde06
Sat 19 March 2016, 12:25 pm GMT +0200
Ve aleykumusselam ve rahmetullah.

“Buz satan birisi pazarda şöyle bağırıyordu:
- Sermayesi eriyen şahsa merhamet edin!
Onun bu sözünü duyunca, “Bu söz Asr sûresinin anlamıdır” dedim
İnsana verilen ömür bir buz gibi hızla erimektedir Eğer bunu ziyan eder veya yanlış yere harcarsa insanın hüsranına neden olur

Evet o.rumuz o kadar kisa ki gunesin altindaki bir buz gibi hizla tukenmekte.ama biz israrla gaflete ,gunaha devam ediyoruz.Rabbim bizleri affetsin,hak yola iletsin insallah

Bilal2009
Sat 19 March 2016, 12:32 pm GMT +0200
Ve aleykümüsselam ve rahmetüllah. Sabretmek çok önemli bir yere sahiptir . Allah Teala sabretmemizi tavsiye etmiştir.Rabbim paylaşım için razı olsun.