sumeyye
Sat 13 November 2010, 01:27 pm GMT +0200
Kur'an, bir şey değil, her şey..
Kur'an, Allah'ın ezeli hitabıdır. Kur'an, Sübhan olan Allah'ın ezelî hitaplarının hazinesidir. Yani kusur ve aczden yüce olan Allah'ın ezelî konuşmalarının mahzenidir.
Çünkü Kur'anı azîmüşşan, Rahman olan yüce Allah'ın, öte âlemde, âhirette ebediyyen devam edecek olan, maddî-manevî lûtuf, ihsan ve keremlerinden sitayişle, övgüyle behsedip, söz eden bir müjdeler hazinesidir.
Ganiyyi Mutlak olan Allah'ın bitmez tükenmez hazinelerini, kullarının âdeta başından aşağı boca edeceği ve zaten her an ettiği ve etmekte olduğu ihsan ve vergilerden bahseden bir hazinedir.
Kur'an birşey değil her şey!
Büyüklük zâtını vasfedip nitelemekte küçük kalan yüce Allah'ın tenezzülü ilahî ile, kulun anlayabileceği bir üslûp ve tarzda onun seviyesine inerek, kuluna ettiği binbir çeşit hitap edişler manzumesidir.
Kur'an şu İslâmiyet âlemi mânevîsinin, mânevî âlem, mânâ ve anlam yumağı olan İslâmiyetin güneşi, temeli, hendesesi ve plânıdır.
Evet İslâmiyet mânevî âlemdir. Mânâ âlemidir. Kur'an bu mânevi, bu mâna aleminin güneşidir. Temelidir.
Kâinat, Kur'anın mânasına kılıf olmuş... Kâinat zarf, Kur'an mazruf yani zarflanan yani büyük kâinat insanının ruhu.. Fakat ruh, bedene hâkim olması hasebiyle de, bu defa kâinat mazruf; zarflanan, kılıflanan ve hıfz ve muhafaza altına alınandır.
Ruh ise kucaklayıcı bir mâna kılıfıdır. Demek ki bazan kâinat zarf ve kılıf oluyor. Kur'andan neş'et eden, çıkan mâna âlemi ise mazruf, zarflanan ve kılıflanan oluyor.
Bazan da oluyor ki, Kur'an güneşinin aydınlattığı İslâmiyet yâni manevî âlem zarf oluyor; kuşatıcı ve koruyucu oluyor. Kâinat ise mazruf, zarflanan kılıflanan, koruma altına alınan olarak karşımıza çıkıyor.
Bazan öyle bazan böyle, fakat ne şekilde olursa olsun, madde ve mâna, kabuk ve öz; birbirisiz olamıyor. Birbirisiz sağlam kalamıyor. Adeta et ile kemik gibi birbirine muhtaç oluyor.
Kur'an öyle manevî bir güneş ki, hem insan bedenine nefes aldırıyor, hem de insan ruhuna.. Tabii aynı şekilde hem dünyanın, kâinatın maddesini aydınlatıp bize yorumluyor.. Hem de mânasının ne anlama geldiğini söylüyor.
Muhsin BOZKURT