- Kuran ALLAH Kelâmı Olduğu İçin Mahluk Değildir

Adsense kodları


Kuran ALLAH Kelâmı Olduğu İçin Mahluk Değildir

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
müzzemmil
Thu 15 September 2011, 09:12 pm GMT +0200
Kur'an ALLAH Kelâmı Olduğu İçin Mahluk Değildir!!!

Kur'an denilriken, Mushafın, yazıların, mürekkeplerin, okunurken çıkan seslerin kendileri değil, bütün bunların de­lalet ettiği ve Allâhu Taâlânın, önü ve sonu olmıyan “Kelâm» sıfatının bir tecellisi olan mâ'nâ (anlam) anlaşılmalıdır. Böy­le olunca, yâni Kur'an, varlığının önü olmıyan ve Allâhu Taâlâya mahsus bulunan “Kelâm» sıfatının tecellisi olunca, elbetteki mahluk değildir.
Ehli Sünnet müctehitlerinin akideleri bu merkezdedir. Ni­tekim Siracuddinil Evsinin manzum olarak “Bed'ül Emâlisinde :                                                                                  
“Vemel Kur'anu Mahlukun Taâlâ
Kelâmur Rabbı an cinsil makalı» der [631]
Ebüî Hasanil 'Eş'arî de der ki :
“ALLAH'ın Kelâmı, “Kelâmi Nefsî» ve “Kelâmi Lafzı» olmak üzere ikiye ayrılır. Kelâmi Nefsi, kadîmdir (varlığının evveli yoktur) Kelâmi Lafzî ise hadistir (sonradan olmalıdır.)
Kelâmi Nefsî'de ses ve harf yoktur. Kelâmi Lafzî ise, ağ­zımızdan ses halinde çıkar ve harfler ile kelimelere uyularak okunur. Yâni mahluk olan bizim ağzımızdan çıkan ses ve harf­lerdir yoksa Kur'an  mahluk değildir.»
Ömerün Nesefî ise bu konuyu “Akaıd» inde şöyle açıklar:
“ALLAH'ın Kelâmı olan Kur'an mahluk değildir. O, mushaflarımızda yazılıdır, kalplerimizde saklıdır, lisanlarımızla okunur, kulaklarımızla işitilir, amma (hiç bir zaman) bunlara (uzuvlarımıza) hülül etmez (inmez, girmez)»
Meşhur Taftazanî de bunu “Şerhi Akaid»inde şu misalle destekler.
“Nasıl ki ateşi, kâğıda yazdığımızda, konuştuğumuzda, sö­zünü işittiğimizde hiç bir yanma duymadığımız gibi.»
Yâni Taftazanî şunu demek istiyor :
Nasıl ki ateş, yazılınca, söylenince, işitilince yakmıyorsa ve bundan da, onun, kâğıtlara, ağızlarımıza ve kulaklarımıza hülül etmediğini anlıyorsak, Kur'an'da onun gibi, okunurken ağızlara, yazılırken mushaflara, işitilirken kulaklara, ezberlenirken de kalplere hülül etmez. [632]



[631] Kur'an tââlâmn mahluku değildir, o ancak. Rabbın söz çeşidinden kelâmıdır.
[632] Ahmet Gürkan, Kur’an’ın Nasih Ve Mensuh Ayetleri, Yeni İlahiyat Kitabevi, Ankara, 1980: 193-194.