- Kur an ın beyanı

Adsense kodları


Kur an ın beyanı

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
sidretül münteha
Fri 17 September 2010, 03:24 pm GMT +0200
KUR´AN´IN BEYANI

98- Beyana Muhtaç Olanlar, Olmayanlar:


Kur´an-ı Kerim in delâletleri ve kuvvet dereceleri İmam Mâlik´e göre böyledir. O delil olarak önce nassı alır, sonra zahiri, sonra mefhum-i Muvafakati, sonra mefhumı muhalefeti alır. Fakat Kur´an´ın icmal ve tafsil yönünden beyanını bilmek de lâzımdır. Şimdi kısaca onu anlatalım.

Kur´an-ı Kerim, dinin birinci kaynağıdır. O, külli bir esas olup usul ve füru´ ondan çıkar. Deliller kuvvetini ondan alır. O, bu derece mühim olunca, onun şeriatı icmalen beyanları, tafsile muhtaçtır, umumi ahkamını açıklamak gerekir. Onun bazı ahkâmını beyan için, sünnetin ´ yardımına ihtiyaç vardır. Çünkü sünnet, onun mücmelini beyan eder. Beyana ihtiyaç duyulmayanları da takrir eyler, müminlerin kalblerine iyice yerleştirir.

Ahkâmı beyan eder. Kur´an ayetlerini inceleyen kimse görür ki, bazt hükümler beyana muhtaç değildir. Meselâ Kazf ayeti bunlardandır: «Namuslu kadınlara iftira atanlar, sonra bunu isbat için dört şahid getiremezlerse, onlara seksen değnek vurun, onların şahidliğini ebe-diyyen kabul etmeyin, onlar fasıktırlar.» Lian hükmünü ve yapılış yolunu gösteren ayet de böyledir: «Eşlerine zina suçu atan ve kendilerinden başka şahidleri de bulunmayan kimselere gelince, onlardan her birinin şahidliği, dört defa Allah´a and içip kendisinin doğru söyleyenlerden olduğuna şahidlik etmesidir. Beşinci defasında da: Eğer yalan söyleyenlerden ise, Allah´ın lanetine uğramasını diler. Kadının da dört defa Allaha and İçip Rocasının yalancılardan olduğuna şahidlik etmesi, cezayı kendisinden kaldırır. Beşinci defasında da: Eğer kocası doğru söylüyorsa kendisinin Allah´ın gazabına uğramasını diler.» Nûr Sûresi: 6-9 ayetler). Burada Lian´ın nasıl yapılacağı beyan olunmuştur. Sünnette ona dair açıklamalar yapmıştır.

Ahkâma dair bazı ayetler beyana muhtaçtır; mücmel olur, tafsil gerekir, biraz kapalılık vardır, yorum ister matlaktır, kayıd lâzım gelir. Ulema ittifak etmiştir ki, bunu yapacak olan sünnettir. Bunda şu fark vardır: Irak fukahasınca beyana muhtaç yerler mahduddur. Medine fukahası ise, bunu geniş tutarlar. Meselâ Irakhlarca Kur´an´daki haslar beyana muhtaç olmaz, ona dair her beyanı ziyade addederler. O mevzua dair sünnetin getirdiği şey bir ziyade olup sübut bakımından aynı kuvvette olursa, o zaman kabul olunur. Medine fukahası ve onların mesleğinde olanlara göre Kur´an´ın zikrettiği mevzulara ait sahih hadis­ler onu beyan eder. Aâmı tahsis eder, mutlakı takyid ve hâsı beyan

Gerçek şudur ki, sünnet hakikaten Kur´an-ı Kerîm´in beyanıdır. Namaz, zekât, oruç, hac bunlar Kur´an´da mücmel zikir olunmuştur, sünnet beyan etmiştir. Ribanın nevileri mücmel bırakılmıştır, sünnet açıklamıştır. Evlenmeğe, aile hukukuna dair hükümler mücmeldir, sün­net beyan etmiştir. Demek sünnet, Kur´an´ın beyanı ve tercümanıdır. Allah teâla şöyle buyurmuştur: «Kendilerine indirilenleri insanlara beyan edesin diye sana Kur´an´ı indirdik.» onun için Mâlik´in talebesi Şafiî´nin kitaplarında: Kitap ve sünnet bir asıf olarak itibar edilmiştir...

Bu konuda bu kadarla yetinerek, ulum-u Kur´an´a uzanmaktan kalemimizi tutalım, Çünkü o konu çok geniş ve derindir. Şimdi de ikinci delil olan sünnetten bahsedelim:



 

Ayşegül Yıldırım koü
Thu 22 November 2018, 12:37 am GMT +0200
"Hayatın bize  verdiği en güzel armağanlardan biri de insanın başkalarına yardım ederken kendisine yardım etmiş olmasıdır." JOHN WEBSTER

İNŞALLAH sizlerde bize yardım etmekle kendinize yardım etmiş olursunuz. Allah razı olsun.

Bilal2009
Thu 22 November 2018, 01:55 pm GMT +0200
Rabbim bizleri Kur an yolundan ayırmasın Rabbim paylaşım için razı olsun

ceren
Thu 22 November 2018, 01:58 pm GMT +0200
Esselamu aleyküm. Rabbım bizleri kur anın rehberliğinde de yasayan ibadet eden kurtuluşa feyze erişen kullardan eylesin insallah....