- Köpeğin salyası

Adsense kodları


Köpeğin salyası

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
hafiza aise
Tue 30 November 2010, 11:46 am GMT +0200
7.  Köpeğin Salyası:
 

Peygamber (sallallâhu aleyhi ve sellem); 'birinizin kabım kö­pek yaladığı zaman, onu temizlemek için, birincisi toprakla ol­mak üzere yedi defa yıkasın1 buyurmuştur.[25]

Bu hadis, köpek salyasının 'necis' olduğuna delildir.

Köpeğin ağzı hâriç, vücudu ve tüyleri doğası İtibariyle 'te­mizdir'. Bu konuda İmam Buhârî, muallak bir hadis rivayet et­miştir. Aynı rivayeti Ebû Dâvûd, İbni Ömer'den müsned olarak zikretmiştir. İbni Ömer (radiyallâhu anh) anlatıyor; 'Rasulullah (sallallâhu aleyhi ve sellem) zamanında mescitte geceliyordum. Köpekler geceleyin, mescide geiip-gidiyorlar ve idrarlarını yapı­yorlardı. Ama (mescide) bundan dolayı su dökülmüyordu.[26]

Köpeklerin kaldığı yerlere su dökmek, sadece müstehaptır. Bu konuda Meymûne validemizin hadisi vardır. Meymûne (ra­diyallâhu anhâ) anlatıyor; 'evimde köpek yavrusu vardı Pey­gamber (sallallâhu aleyhi ve sellem) onu çıkarttı, sonra da onun kaldığı yere su döktü'.[27]

 
8.  Domuz:
 

Allah Teâlâ'nın; 'De ki: 'Bana uahyolunanda, leş, akıtılmış kan, domuz eti -ki o pistir- ve günah işlenerek Allah'tan başka­sı adına kesilen hayvandan başkasını yemenin haram olduğuna dair bir emir bulamıyorum [28] âyet-i kerîmesinin açık hükmü ge­reği, âlimlerin ittifakıyla domuz necistir'. Domuzun 'necis' oldu­ğu, etinin, yağının ve bütün parçalarının haramlığı konusunda âlimler arasında ihtilaf yoktur.

İmam Ebû Yûsuf'a göre, domuzun kılının düştüğü su, necis su hükmünü alır. İmam Muhammed ise, domuz kılının zaruret durumunda kullanılabileceğini, suya düşmesiyle de suyun, necis olmayacağını söylemiştir.[29] Domuzun kıllarının ayakkabı di­kiminde ve badanada kullanılması zaruret durumunda caizdir. Nitekim İmam Mâlik, domuz kılı da dahil olmak üzere bütün kıl, tüy ve yünlerin temiz olduğunu belirtmiştir.[30]


[25] Müslim.

[26] Yani köpeklerin İdrarlarını yaptığı yerleri yıkamıyorlardı. (Çev.)

[27] Sahih hadistir. Nesâî rivayet etmiştir.

[28] Enam, 6/145.

[29] Bkz. Zuhaylî, Fıkhu'i-İslâmî, 1/156; Bilmen, 58, 62. (Çev.)

[30] Bkz. Zuhaylî, Fıkhu'l-İslâmİ, 1/144