- Kişinin Hanımı İle Olan İlişkilerini Başkasına Aktarması

Adsense kodları


Kişinin Hanımı İle Olan İlişkilerini Başkasına Aktarması

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
reyyan
Thu 15 December 2011, 07:28 pm GMT +0200
48-49. Kişinin Hanımı İle Olan İlişkilerini Başkasına Aktarmasının Keraheti

 

2174. ...Ebu Nadre'nin naklettiğine göre, Tufâve'li bir râvi de­miş ki; Ben Medine'de Ebû Hureyre'ye misafir olmuştum. Peygam­ber (s.a.)'in sahabeleri içerisinde ondan daha çalışkan ve ondan da­ha misafirperver bir kimse görmedim. Ben bir gün onun yanında iken kendisi bir sedirin üzerinde bulunuyordu. Yanında, içinde çakıl yahut da çekirdek bulunan bir kese ve sedirin aşağısında da kendisi­ne ait siyah bir câriye vardı. Ebu Hüreyre onlarla teşbih çekiyordu. Nihayet kesedeki (çakıl veya çekirdekler bitince o keseyi cariyeye atıyor, câriye de o (keseden çıkan) şey(ler)i toplayıp keseye koyarak keseyi kendisine veriyordu. (Bir ara Ebu Hüreyre bana hitaben);

Sana kendimden ve Rasûlullah (s.a.)'dan bahsedeyim mi? de­di. Ben de;

Evet bahset dedim. (Bunun üzerine bana şunları) anlattı;

Ben (bir gün) mescidde ağrı içinde kıvranıyordum. Bir de ne göreyim Rasûlullah (s.a.) gelip mescide girdi ve;

"Devs'li genci (içinizden) kim gördü?" diye üç defa sordu. (Orada bulunan) bir adam da;

Ya Rasûlallah! O kimse mescidin bir köşesinde acı çekiyor, dedi. Bu sefer (bana doğru) yürümeye başladı, nihayet yanıma geldi ve elini üzerime koydu ve bana birtakım güzel sözler söyledi. Bunun üzerine ben de (iyileşip) ayağa kalktım. Kendisi de yürüyüp gitti. Ve (her zamanki) namaz kıldığı yerine varıp ashabına doğru döndü. Karşısında erkek ve kadınlardan (oluşan) iki saf vardı. Yahut da kadınlardan iki, erkeklerden de bir saf vardı. Hemen sonra (onlara hitaben);

"Eğer namazımda şeytan bana bir şey unutturacak olursa, (ar­kamdaki erkeklerden oluşan) cemaat sübhanellah desin, kadınlar da el çırpsın!” buyurdu. Ve Rasûlullah (s.a.) namazında hiç birşey unut­madan (onlara) namazı kıl(dır)dı. Ve,

"Yerinizde (durun) yerinizde" buyurdu."

(Bu hadisi musannif Ebû Davud'a nakl eden) Musa (B. İsmail bu hadise "yerlerinizde durun" cümlesinden sonra şu sözleri) ilâve etti; sonra (Rasûlullah) Allah'a hamd'ü senada bulundu. Ve, (Em-ma ba'd) gelelim sadede" dedi. (Musa b. îsmailin yaptığı ilave bu­rada sona erdi.) Bundan sonra (bu hadisi musannif Ebu Davud'a nakl eden ravilerin üçüde şu közlerde) birleştiler; Sonra Rasûlullah (s.a.) erkeklere yönelerek (şöye) dedi.

"Sizden bir kimse karısıyla cima'da bulunmak istediği zaman kapıyı üstüne kapayıp üzerine (bir örtüyle) örtüp, Allanın Örtüsüyle örtünür mü?" dedi. Onlar da;

Evet dediler. (Rasûl-i Ekrem sözlerine devam ederek);

"Sonra (o kimse) bu işten sonra (bir meclise) oturup ben (bu­gün hanımımla) şöyle şöyle, yaptım diye anlatır mı?" dedi. Onlar da (suçlanarak) sükût ettiler. (Rasûl-i Ekrem) biraz sonra da kadın­lara yönelerek;

"Sizin içinizde de (bu gibi sırları başkalarına) anlatan kimse var mı?" dedi. Onlar da sükût ettiler. Bunun üzerine bir genç kız dizlerinin biri üzerine çöktü ve sözünü (iyi) işitmesi ve kendisini gör­mesi için boynunu Rasûlullah'a (doğru) uzatarak;

Ey Allanın Rasûl-ü bu erkekler bunu anlatıyorlar ve bu kadın­larda anlatıyorlar" dedi. Rasûlullah da;

"Bu neye benzer bilir misiniz? Bu bir şeytanın bir şeytanla yolda karşılaşıp halk kendilerine bakarken onunla cinsi münâsebette bulunmasına benzer. Dikkat ediniz! Erkek için (en uygun olan ko­ku) kokusu belli olan rengi ise belli olmayandır.

Kadın için (en uygun olan koku ise) rengi belli olan, kokusu belli olmayandır." buyurdu.

Ebu Dâvûd dedi ki; Buradan itibaren (nakl edeceğim şu sözü) Müemmil ile Musa'dan aldım. "Dikkat ediniz! Bir erkek; diğer bir erkeğfin teninje dokunmasın. Bir kadın da diğer bir kadın(ın tenin)e dokunmasın! Oğul ile veya baba ile olması hali bundan müstesnâ'-dır. "Müemmil ile Musa üçüncü (bir söz daha) söyle(mişler)di. Am­ma ben onu unuttum. Müsedded'in (metinde geçen) hadisinde var­dır. Fakat ben onu arzu ettiğim gibi sağlam bir şekilde tesbit edeme­dim. Ve (Müsedded'in hadisinden farklı olarak) Musa (bu hadisin senedinde şunları da) rivayet etti. "Bize Hammad, cerir'den (nak­len) haber verdi. (Cerir de) Ebu Nadre'dan (nakletti Ebu Nadre'de) et-Tefâvî'den"[778]

 

Açıklama
 

Bu hadisi Şerifte karı kocanın cinsî münâsebet esnasında aralarında geçenleri başkalarına nakletmelerinin caiz olmadığı ifade edildikten sonra aralarında geçen bu halleri başkalarına nakleden karı-kocalar yolda, sokakta halkın gözü önünde cinsi münâse­bette bulunan şeytanlara benzetilmektedir.

Ayrıca kadınlara rengi belli olan ve kokusu belli olmayan kokular tavsiye edilirken, erkekler de rengi belli olmayıp kokusu belli olan kokular sürünmeleri tavsiye ediliyor. Bir başka tabirle kadınlara sokağa çıkmak istedikleri zaman, kına, za'feran ve safran gibi kokusu olmayan, fakat sürüldüğü yerde sadece rengi kalan kokular sürülmeleri tavsiye edilirken erkeklere de gül suyu, misk, anber, kâfur gibi vücutta rengi kalmayıp sadece kokusu kalan kokular sürünmeleri tavsiye edilmektedir. Ancak şu­rasını unutmamak lâzımdır ki: Kadınlara tavsiye edilen kokunun hadis-i şerifte belirtilen özellikleri taşıması kadının dışarı çıkması halinde aranır. Kadının dışarıya çıkmayıp, kocasının yanında oturması halinde ise, istedi­ği kokuyu sürünmesi caizdir. Hatta bir kısım İslâm ulemasınca kadının yüzünde biten kılları aldırması ve kocasının izniyle makyaj yapması caiz görülmektedir.[779] İmam-ı Nevevi de bunu caiz görenler arasındadır.[780] Hadis-i şerifteki tavsiyeye uygun olarak koku sürünmüş olan bir kadın dışarı çıkarken süslerim örteceği için sürünmüş olduğu kokunun izlerini gizlemiş olacağından erkeklerin dikkatini çekmesi tehlikesi düşünülemez. Çünkü kadın dışarı çıkarken kendiliğinden açılan zinetlerinin dışında bü­tün zinetlerini örtmekle mükelleftir.[781]

 

Bazı Hükümler
 

1. Teşbih taneleri ile ve çakıl taşları ile teşbih çekmek caizdir.[782]

2. İmam namazda yanıldığı zaman ona uymuş olan cemaatın erkekle­ri "Sübhanellah" diyerek, kadınların da el çırparak ikaz etmeleri caizdir.[783]

3. Karı-kocanın cinsi münâsebet esnasında aralarında geçen halleri başkalarına nakletmesi caiz değildir. Bu işi yapan kimselerin kıyamet gü­nünde en aşağı derekede bulunacakları hadis-i şeriflerde haber verilmiştir. Binaenaleyh   erkeğin, karısının cima' esnasındaki halini kadının da koca­sının halini başkalarına anlatması haramdır.[784]

Fakat bir kimsenin lüzumu halinde cima'dân bahsetmesinde herhangi bir sakınca yoktur.[785]

[778] Tirmizi, edeb 36; Nesâî, zine 32.

   Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınları: 8/326-329.

[779] bk. İbn Hacer, Fethu'l-Bâri, XII, 500.

[780] Nevevî, Şerh'u Müslim, XIV, 103, 104

[781] es-Sâbûnî, Revaiu'l-beyân, II, 158, 160.

    Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınları: 8/329-330.

[782] bk. 1500 no'Iu hadis.

[783] bk. 939 no'lu hadis.

[784] Nevevî, Şerh'u Müslim, X, 8; el-Bennâ, el-Fethu'r-Rabbânî, XVI, 223.

[785] Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınları: 8/330.

ceren
Sat 30 December 2017, 06:33 pm GMT +0200
Essselamu aleykum.Rabbim bizleri gunahdan ve dinen yasaklı olan durumlardan uzak kalan kullardan eylesin. Rabbim razı olsun bilgilerden kardeşim. ..

Sevgi.
Sun 31 December 2017, 07:25 am GMT +0200
Aleyküm Selâm Ve Rahmetüllahi Ve Berakâtühu
Ailenin en mühim , özel mahrem yapı olmasının en büyük etkenlerindendir. Ohalde zaten fitnenin, günahın ve pisliğin çok olduğu bu dünyada kendimizi bu gibi kötü hallerden herdaim uzak tutmalıyız. Mevlam bizleri bu konuda dikkat edenlerden eylesin inşaAllah.

Bilal2009
Tue 9 January 2018, 06:36 pm GMT +0200
Ve aleykümüsselam Rabbim bizleri hayasız kimselerden eylemesin Rabbim paylaşım için razı olsun.