- Kıblenin Değiştirilmesi ve Orucun Farz Kılınması

Adsense kodları


Kıblenin Değiştirilmesi ve Orucun Farz Kılınması

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
sumeyye
Thu 17 December 2009, 04:49 pm GMT +0200
Kıblenin Değiştirilmesive Orucun Farz Kılınması





Peygamber efendimiz sadece savaşla, seriyyeler ve heyetler göndermekle, anlaşmalar yapmakla, Medine-i Münevvere´nin iç ve dış işlerini düzenlemekle yetinmedi. Bunlardan ayrı olarak, yüce Allah´ın vahyine dayanarak, bir devlet kurdu. O kendi he-va ve hevesinden değil*, kendisine vahyedilen ilahi vahye daya narak konuşurdu. Ancak cihadla ilgili bazı küçük düzenleme ve uygulamaları Peygamber efendimiz yapıyordu. Böylece o, ken disinden sonraki dönemlerde halifelere ve devlet adamlarına iyi bir örnek koymuş oluyordu. Zaten Resulullah (sav) de mü minler için güzel örnekler vardır. Sadece devlet tanzim etmekle de yetinmedi. Bunun yamsıra, Rabbinden aldığı mükellefiyet ler üzerine ibadetlerle de uğraştı. Onun, toplumda güçlü bir ruh oluşturmak için, sosyal yükümlülükleri de vardı. Sağlam, birbirine bağlı, tutarlı sosyal bir düzen kurmak ve kendisine bağlı olan kimselerden oluşan güçlü ve birleşik bir kuvvet teş kil etmek için uğraştı. Onun oluşturduğu toplum, bireyleri bir birini koruyan, birbirine dayanan tutarlı bir toplumdu.

İşte Cemaziyel-evvel, ya da Cemaziyel-ahir ayı ile Recep ve Ramazan ayları arasındaki dönem, şer´i hükümlerin, özellikle ruhu ve toplumu güçlendirmekle ilgili ibadet hükümlerinin ko nulduğu bir dönem olmuştur. Bu dönemde kıble, Kudüs´den Kabe-i Muazzama´ya doğru çevrilmiştir. Yine bu dönemde Ra mazan orucu farz kılınmış, oruçla birlikte fitır sadakası da veci be olarak bildirilmiştir. Bunlar, ileride de açıklayacağımız gibi, iki toplumsal farizadır. Kıblenin Kudüs´de bulunan Mescid-i Aksaldan Kabe-i Muazzama´ya çevrilmesindeki gaye, Cenab-ı Allah´ın, putlara inanma döneminin bittiğini insanlığa ilan et mesiydi. Artık putların ortadan kaldırılma döneminin başladı ğını insanlara bildirmek içindi.