rray
reyyan
Mon 4 April 2011, 12:55 pm GMT +0200
Sınav sorularını bu konu altından paylaşabilirsiniz...Başarılar...
karakartal03
Mon 4 April 2011, 04:15 pm GMT +0200
kelam ilmi isimi değil hz. Peygamber döneminde yaşanan ihtilaf kalem-kırtas hadisesi ehli sünnet vel cemaat övgü ismi değil cevabı fırka-i naciye olan soru ehli sünnet tabirini ilk kullanan tabii alim sahabeler arasında meydana gelen olumsuzluklara çekimser kalanlar aklımda kalan kelam soruları e sınıfı
neşe
Mon 4 April 2011, 09:32 pm GMT +0200
1.Taşköprüzadenin bir ilme kelam deme şartları
2.fıkhul ekber tabirini ilk kullanan
3.kelam ilmi denme sebepleri
4.Cüveyninin eserinin adı
5.Mürtekibi kebire denme sebepleri
karanlık
Tue 5 April 2011, 08:40 pm GMT +0200
MEZHEPLER TARİHİ=
MEZHEPLER TARİHİNİN TANIMINDA YER ALMAZ 2-MEZHEPLER T.İLE KELAM ARASINDAKİ EN BÜYÜK FARK 3-EN DAR KAPSAMASIYLA EHLİ BEYTE KİMLER GİRER. 4-EHLİ KIBLE NE DEMEK 5- İSLAM DİNİN BİR İLAHİ BİRDE BEŞERİ BO
1 ) Aşağıdakilerden hangisi Hasan b. Musa en-Nevbahtî’ye ait bir eserdir?
Mezahibu’l-Fırak
el-Makâlât ve’l-fırak
el-Fark beyne’l-fırak
Fıraku’ş-Şia
Fıraku’l-muslimin
2 ) Aşağıdakilerden hangisi İslam Mezhepleri Tarihi Biliminin tanımında yer alamaz?
Dinin ana kaynaklarını anlama ve yorumlamada ortaya çıkan görüşlerle ilgilenir.
Dine yaklaşım farklılıklarının zamanla kurumsallaşmasını anlatır.
Ehli Sünnet anlayışını diğer mezheplere karşı savunur.
Dinin anlaşılması şekillerinden bahseder.
İslam toplumunda ortaya çıkan siyasi ve itikadi zümreleşme
3) En dar kapsamıyla “Ehl-i beyt” kavramına kimler dahildir?
Hz. Peygamber, Hz. Ali, Hz. Selman, Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin,
Hz. Peygamber, Hz. Ali, Hz. Fatıma, Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin,
Hz. Peygamber, Hz. Ali, Hz. Fatıma, Hz. Peygamberin hanımları,
Hz. Peygamber, Hz. Ali, Hz. Fatıma,
Hz. Peygamber, Hz. Fatıma, Hz. Peygamberin hanımları, Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin,
4) İslam Mezhepler Tarihinin temel kaynakları aynı zamanda Kelam ilminin de kaynakları arasındadır. Bu durum aşağıdakilerden hangisini haklı gösterir?
Hiçbiri,
Mezhepler Tarihi kaynakları Kelam kaynaklarından önce yazılmıştır,
Mezhepler Tarihi yazarları aynı zamanda çok iyi birer kelamcı idiler,
Kelam ilmi, Mezhepler Tarihi biliminden ayrılmıştır,
İslam Mezhepleri ekolleri Kelam ok
5 ) Aşağıdakilerden hangisi Abdülkahir el-Bağdâdînin İslam Mezhepler Tarihine ait klasik kaynağının adıdır?
Makalatü’l-İslamiyyin ve’htilafu’l-musallin
et-Tenbih ve’r-redd
el-Fark beyne’l-fırak
el-Makâlât ve’l-fırak
el-Milel ve’n-nihal
6) “….. Müslüman toplumların kurduğu devletlerin tarihini ……. ise Müslüman toplumlarda fikri ve siyasi ayrılıkların sonunda ortaya çıkan gruplaşmaların ve bunların zamanla mezhepleşmesinin tarihini inceler.” Bu cümlede boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden hangileri getirilebilir?
Kelam -İslam Mezhepleri Tarihi
Tarih- Mezhep Sosyolojisi
Dinler Tarihi –İslam Tarihi
İslam Tarihi- İslam Mezhepleri Tarihi
Antropoloji- Din Sosyolojisi
7 )İslam Mezhepleri Tarihine ait bir terim olması bakımından aşağıdakilerden hangisi daha erken bir dönemde terimleşmiştir?
İslam Düşünce Ekolleri
Makale/makalat
Milel-nihal
Fırka/ fırak
Mezhep
8 )Aşağıdakilerden hangisi Kelam ile Mezhepler Tarihi arasındaki temel farklılığı göstermektedir?
Kelam ilmi savunmacı bir anlayışla meseleleri ele alırken mezhepler tarihi tasviri anlatımı esas alır.
Kelam ve Mezhepler Tarihi arasında meselelere bakışta metot ve yöntem açısından ciddi bir fark vardır.
Hepsi
Kelam ilmi konularına göre mezheplerin görüşlerini incelerken İslam mezhep
mehmetSAGLAM
Wed 6 April 2011, 02:53 pm GMT +0200
arkadaslar sınıflarıda yazarsanız daha ıyı olr Allah razı olsun...
Tahaakça
Thu 7 April 2011, 09:34 pm GMT +0200
1. “Vasıl b. Ata bizi terk etti ve bizden ayrıldı” şeklindeki meşhur söz kime nispet edilmektedir?
İmam Şafii
İmam Ebu Hanife
Kadi Abdülcebbar
Hasan Basri *****
Hasan el-Askeri
2 ) Eş’arî kelâmında ……………..adlı âlim bir dönüm noktası olmuş ve onunla Eş’arîliğin …………….. dönemi başlamıştır.
Cüveynî; Müteahhirîn
Ebû Hamid el-Gazzalî; Müteaahirîn
Ebû Hamid el-Gazzalî; Mütekaddimîn
Ebu’l-Hasan el-Gazzalî; Müteaahrîn *****
Ebu’l-Hasan el-Eş’arî; Mütekaddimin
3 ) Mu’tezilenin prensiplerinden olan vaad ve va’id anlayışı ile adalet prensibinin temel noktası nedir?
ALLAH’ın merhametini göz ardı etmeleri
ALLAH’a imkaniyeti nispet etmeleri
ALLAH’a zorunluluk nispet etmeleri ****
ALLAH’ın iradesine havale etmeleri
ALLAH’ın ahirette şefaat etmeyeceği anlayışları
4 ) İman-amel ilişkisi bağlamında ortaya çıkan problemlerden birisi olan “ihbat”………………….demektir.
Hiçbiri.
İmansız amel fayda vermez.
İman varsa günah zarar vermez
günah işleyenler münafıktır.
günahlar, amelleri geçersiz kılar****.
5 ) Aşağıdakilerden hangisi/hangileri kaderi ilk inkar edenlerden sayılmıştır?
Ma’bed el-Cühenî ve Abdullah b. Sebe
Gaylan ed-Dımaşkî
Abdullah b. Sebe
Ma’bed el-Cühenî ve Gaylan ed-Dımaşkî ***
Hepsi
6 ) “Mesâil ve makasıd” hakkında aşağıdaki açıklamalardan hangisi doğrudur?
Doğrudan akide konusu olmadığı halde bu ana konuları açıklamaya yarayan bilgilere denir.
Hiçbiri.
Doğrudan dinî akideleri oluşturan temel konulara denir ***
Temel İslam esaslarına denir.
İman esaslarını ispatlayan temel metodlara denir.
7 ) “Günah işleyen devlet başkanına halkın itaat emesi gerekmez, ona karşı çıkılarak görevinden uzaklaştırılması gerekir.” Görüşü hangi İslami mezhebin temel prensipleri arasındadır?
Haricilik***
Ehl-i sünnet
Şiilik
Matüridilik
Mu’tezile
8 ) Gazzalî öncesi kelâm ilminin konusu aşağıdakilerden hangisidir?
Nübüvvet ve ahiret meseleleri
Malum.
Rüyetullah (ALLAH’ın görülmesi)
ALLAH’ın zat, sıfat ve fiilleri ***
Mevcud.
9 ) Aşağıdakilerden hangisi İslamiyet’in sadece itikadî konularından bahseden ilme verilen adlardandır.?
Usûlü’l-itikad
Usûlü’t-tevhîd
el-Fıkhu’l-ebsat
Usûl-ı fıkıh
el-Fıkhu’l-ekber***
10 ) “Taraftar ve yardımcılar anlamına gelen Şîa, İslam’ın ilk döneminde meydana gelen olaylar karşısında Hz. Ali yanında olan ve ona destek çıkan kimselere nispet edilen bir nitelendirmedir.” Buradaki ifadeler doğrultusunda hangi bağlamda hz. Ali’nin yandaşlığı söz konusudur?
Hz. Ali’nin Arap ırkından olmayanlara yönelik açılım
Hz. Ali’nin devlet yöneticisi olması (halife) ***
Hz. Ali’nin bilgisi
Hz. Ali’nin takvası
Hz. Ali’nin cesareti
KELAM VIZE SORULARI
1)Ehli hadis kelamcıları kimlerdir?
Selefiyye
Eşari.......
İmam hanifi
Hiçbiri
2)sahabe döneminde yaşanan olaylara çekimser kalanlar?
Selefiyye
Mutezile.........
Hariciler
Şia
Hiçbiri
3)selefiyenin en önemli savunucusu…….
İmam hanifi
Ahmed b hanbel.............
Eşari
Hasan el basri
4)eşari kelamında ……. İsmi bir dönüm noktası olmuş veonunla eşari kelamının …. Dönemi başlamıstır.
Ebul hasan eşari-mütekaddimin dönem
Ebul hasan eşari-müteahhirin dönem
Ebu hamıd gazzali-mütekaddimin dönem
Ebu hamıd gazzali-müteahhirin dönem................
Ebu hasan gazzali-müteahhirin dönem
5)kaderiyye kurucusu kimdir
Abdullah b sebe
Gaylan ed-dımeşki
Cad b dirhem
Gaylan ed-dımeşkı mabed el cüheni.............
Hiçbiri
6)ALLAH’ın zatının dışında kadim varlıklar bulunması, taaddüd-i kudemayı gerektireceği için, O’nun zatı üzerine zait sıfâtlar mevcut değildir” şeklindeki anlayış, Mu’tezilenin hangi prensibiyle bağdaşmaktadır?
Menzile beyne’l-menzileteyn
Emri bi’l-maruf nehyi ani’l-münker
Adalet
Vaad ve Va’îd
Tevhid****
7)Ehl-i Sünnet’e, ALLAH’ın bütün sıfatlarını kabul ettiklerini için …………….denmiştir.
Sıfatiyye****
Hiçbiri
Kaderiye
Mürcie
Kerramiye
8)Aşağıdaki gelişmeler sonucunda İslam dünyasında nasıl bir gelişme yaşanmıştır?
“Hz. Ali ile Muaviye taraftarları arasında gerçekleşen Sıffîn savaşında yenişemeyen gruplar, bunun hakeme bırakılması görüşünü ortaya atmışlardır. Muaviye taraftarlarınca öne sürülen bu teklif, Hz. Ali’nin bazı mensupları tarafından kabul edilince, bazı Hz. Ali askerleri buna karşı çıktılar.”
Şiilik mezhebinin doğuşuna zemin oluşturmuştur
Hz. Ali taraftarları arasında güven kaybetmeye başlamıştır
Haricilik akımının ilk oluşumu hazırlanmıştır****
İslam dünyasında şiddet hareketleri başlamıştır.
Müslümanlar arasında ilk ayrılık hareketi başlamıştır.
9)“Günah işleyen devlet başkanına halkın itaat emesi gerekmez, ona karşı çıkılarak görevinden uzaklaştırılması gerekir.” Görüşü hangi İslami mezhebin temel prensipleri arasındadır?
Matüridilik
Ehl-i sünnet
Şiilik
Haricilik***
Mu’tezile
10)“Taraftar ve yardımcılar anlamına gelen Şîa, İslam’ın ilk döneminde meydana gelen olaylar karşısında Hz. Ali yanında olan ve ona destek çıkan kimselere nispet edilen bir nitelendirmedir.” Buradaki ifadeler doğrultusunda hangi bağlamda hz. Ali’nin yandaşlığı söz konusudur?
Hz. Ali’nin takvası
Hz. Ali’nin devlet yöneticisi olması (halife)***
Hz. Ali’nin Arap ırkından olmayanlara yönelik açılım
Hz. Ali’nin bilgisi
Hz. Ali’nin cesareti
11)Aşağıdakilerden hangisi kelam ilminin isimleri arasında değildir?
Füruuddin***
Usuliddin
Fıkh-ı ekber
İnanç felsefesi
Akaid
12)İman-amel ilişkisi bağlamında ortaya çıkan problemlerden birisi olan “ihbat”………………….demektir.
günah işleyenler münafıktır.
İman varsa günah zarar vermez
İmansız amel fayda vermez.
günahlar, amelleri geçersiz kılar**.
Hiçbiri.
13)Gazzalî öncesi kelâm ilminin konusu aşağıdakilerden hangisidir?
Malum.
Mevcud.
Nübüvvet ve ahiret meseleleri
Rüyetullah (ALLAH’ın görülmesi)
ALLAH’ın zat, sıfat ve fiilleri***
14)Aşağıdaki ifadelerden hangisi/hangileri Ehl-i Sünnetin özelliklerinden değildir?
I- Ehl-i sünnet ve’l-cemaat ilk oluşan kelâm grubudur.
II- Ehl-i Sünnet, ehl-i kıbleyi tekfir etmez.
III- Ehl-i Sünnet zihniyetinin oluşumunda sahabe ve tabiinin önde gelen âlimlerinin görüşleri etkili olmuştur.
IV- Ehl-i Sünnet, Ebû Hanife tarafından kurulmuştur.
a.I ve IV***
b.IV
c.III ve II
d.II
e.I ve II
15)Aşağıdakilerden hangisi İslamiyet’in sadece itikadî konularından bahseden ilme verilen adlardandır.?
el-Fıkhu’l-ekber***
el-Fıkhu’l-ebsat
Usûlü’l-itikad
Usûl-ı fıkıh
Usûlü’t-tevhîd
16) Aşağıdakilerden hangileri kelam ilminin ortaya çıkışı ile ilgili iç sebeplerden değildir?
İmamet-hilafet sorunu.
Art niyetli insanların tutumları
Naslara yaklaşım farklılığı
Felsefenin İslam dünyasında yaygınlaşması
Cehalet ve taklit
17)Kelam ilminin akaidden farkı hangisidir?
Kelâm, İslam’ın tüm meselelerinde dinî nasların yanında aklî delileri de kullanması bakımından akaidden farklıdır
Kelâm sadece iman esaslarından bahsettiği için akaidden farklıdır
İkisi arasında fark yoktur.
Kelâm, itikadî meselelerde dinî nasların yanı sıra aklÎ delilleri de kullanması bakımından akaidden farklıdır
Akaid ilmi, iman ve İslam esaslarından bahsetmesi açısından kelâmdan farklıdır
1)Ehli hadis kelamcıları kimlerdir?
Selefiyye
Eşari.......
İmam hanifi
Hiçbiri
2)sahabe döneminde yaşanan olaylara çekimser kalanlar?
Selefiyye
Mutezile.........
Hariciler
Şia
Hiçbiri
3)selefiyenin en önemli savunucusu…….
İmam hanifi
Ahmed b hanbel.............
Eşari
Hasan el basri
4)eşari kelamında ……. İsmi bir dönüm noktası olmuş veonunla eşari kelamının …. Dönemi başlamıstır.
Ebul hasan eşari-mütekaddimin dönem
Ebul hasan eşari-müteahhirin dönem
Ebu hamıd gazzali-mütekaddimin dönem
Ebu hamıd gazzali-müteahhirin dönem................
Ebu hasan gazzali-müteahhirin dönem
5)kaderiyye kurucusu kimdir
Abdullah b sebe
Gaylan ed-dımeşki
Cad b dirhem
Gaylan ed-dımeşkı mabed el cüheni.............
Hiçbiri
------------------------------------------------------------------------------------------------
KELAM VİZE
ALLAH’ın zatının dışında kadim varlıklar bulunması, taaddüd-i kudemayı gerektireceği için, O’nun zatı üzerine zait sıfâtlar mevcut değildir” şeklindeki anlayış, Mu’tezilenin hangi prensibiyle bağdaşmaktadır?
Menzile beyne’l-menzileteyn
Emri bi’l-maruf nehyi ani’l-münker
Adalet
Vaad ve Va’îd
Tevhid
Ehl-i Sünnet’e, ALLAH’ın bütün sıfatlarını kabul ettiklerini için …………….denmiştir.
Sıfatiyye
Hiçbiri
Kaderiye
Mürcie
Kerramiye
Aşağıdaki gelişmeler sonucunda İslam dünyasında nasıl bir gelişme yaşanmıştır?
“Hz. Ali ile Muaviye taraftarları arasında gerçekleşen Sıffîn savaşında yenişemeyen gruplar, bunun hakeme bırakılması görüşünü ortaya atmışlardır. Muaviye taraftarlarınca öne sürülen bu teklif, Hz. Ali’nin bazı mensupları tarafından kabul edilince, bazı Hz. Ali askerleri buna karşı çıktılar.”
Şiilik mezhebinin doğuşuna zemin oluşturmuştur
Hz. Ali taraftarları arasında güven kaybetmeye başlamıştır
Haricilik akımının ilk oluşumu hazırlanmıştır
İslam dünyasında şiddet hareketleri başlamıştır.
Müslümanlar arasında ilk ayrılık hareketi başlamıştır.
“Günah işleyen devlet başkanına halkın itaat emesi gerekmez, ona karşı çıkılarak görevinden uzaklaştırılması gerekir.” Görüşü hangi İslami mezhebin temel prensipleri arasındadır?
Matüridilik
Ehl-i sünnet
Şiilik
Haricilik
Mu’tezile
“Taraftar ve yardımcılar anlamına gelen Şîa, İslam’ın ilk döneminde meydana gelen olaylar karşısında Hz. Ali yanında olan ve ona destek çıkan kimselere nispet edilen bir nitelendirmedir.” Buradaki ifadeler doğrultusunda hangi bağlamda hz. Ali’nin yandaşlığı söz konusudur?
Hz. Ali’nin takvası
Hz. Ali’nin devlet yöneticisi olması (halife)
Hz. Ali’nin Arap ırkından olmayanlara yönelik açılım
Hz. Ali’nin bilgisi
Hz. Ali’nin cesareti
Aşağıdakilerden hangisi kelam ilminin isimleri arasında değildir?
Füruuddin
Usuliddin
Fıkh-ı ekber
İnanç felsefesi
Akaid
İman-amel ilişkisi bağlamında ortaya çıkan problemlerden birisi olan “ihbat”………………….demektir.
günah işleyenler münafıktır.
İman varsa günah zarar vermez
İmansız amel fayda vermez.
günahlar, amelleri geçersiz kılar.
Hiçbiri.
Gazzalî öncesi kelâm ilminin konusu aşağıdakilerden hangisidir?
Malum.
Mevcud.
Nübüvvet ve ahiret meseleleri
Rüyetullah (ALLAH’ın görülmesi)
ALLAH’ın zat, sıfat ve fiilleri
Aşağıdaki ifadelerden hangisi/hangileri Ehl-i Sünnetin özelliklerinden değildir?
I- Ehl-i sünnet ve’l-cemaat ilk oluşan kelâm grubudur.
II- Ehl-i Sünnet, ehl-i kıbleyi tekfir etmez.
III- Ehl-i Sünnet zihniyetinin oluşumunda sahabe ve tabiinin önde gelen âlimlerinin görüşleri etkili olmuştur.
IV- Ehl-i Sünnet, Ebû Hanife tarafından kurulmuştur.
I ve IV
IV
III ve II
II
I ve II
Aşağıdakilerden hangisi İslamiyet’in sadece itikadî konularından bahseden ilme verilen adlardandır.?
el-Fıkhu’l-ekber
el-Fıkhu’l-ebsat
Usûlü’l-itikad
Usûl-ı fıkıh
Usûlü’t-tevhîd
S-15: “Mesâil ve makasıd” hakkında aşağıdaki açıklamalardan hangisi doğrudu
Temel İslam esaslarına denir.
Hiçbiri.
Doğrudan dinî akideleri oluşturan temel konulara denir
İman esaslarını ispatlayan temel metodlara denir.
Doğrudan akide konusu olmadığı halde bu ana konuları açıklamaya yarayan bilgilere denir.
cevap c
1)Ehli hadis kelamcıları kimlerdir?
Selefiyye
Eşari.......
İmam hanifi
Hiçbiri
2)sahabe döneminde yaşanan olaylara çekimser kalanlar?
Selefiyye
Mutezile.........
Hariciler
Şia
Hiçbiri
3)selefiyenin en önemli savunucusu…….
İmam hanifi
Ahmed b hanbel.............
Eşari
Hasan el basri
4)eşari kelamında ……. İsmi bir dönüm noktası olmuş veonunla eşari kelamının …. Dönemi başlamıstır.
Ebul hasan eşari-mütekaddimin dönem
Ebul hasan eşari-müteahhirin dönem
Ebu hamıd gazzali-mütekaddimin dönem
Ebu hamıd gazzali-müteahhirin dönem................
Ebu hasan gazzali-müteahhirin dönem
5)kaderiyye kurucusu kimdir
Abdullah b sebe
Gaylan ed-dımeşki
Cad b dirhem
Gaylan ed-dımeşkı mabed el cüheni.............
Hiçbiri
S. 15) “Ehl-i Hadis Kelâmcıları” terimi ………………….âlimlerini ifade etmek için kullanılır.
Eş’arî mezhebi âlimlerini ****
Hiçbiri.
Ehl-i sünnet kelâmının öncüsü olan âlimlerini
Ebû Hanife taraftarlarını
Selefiyye mezhebi âlimlerini
1. “Vasıl b. Ata bizi terk etti ve bizden ayrıldı” şeklindeki meşhur söz kime nispet edilmektedir?
Hasan el-Askeri
İmam Şafii
Kadi Abdülcebbar
Hasan Basri *****
İmam Ebu Hanife
3. Aşağıdakilerden hangisi kelam ilminin isimleri arasında değildir?
İnanç felsefesi ****
Fıkh-ı ekber
Usuliddin
Füruuddin
Akaid
-16: İman-amel ilişkisi bağlamında ortaya çıkan problemlerden birisi olan “ihbat”………………….demektir.
İman varsa günah zarar vermez
İmansız amel fayda vermez.
günah işleyenler münafıktır.
günahlar, amelleri geçersiz kılar. *****
17 “Vasıl b. Ata bizi terk etti ve bizden ayrıldı” şeklindeki meşhur söz kime nispet edilmektedir?
Hasan el-Askeri
İmam Şafii
Kadi Abdülcebbar
Hasan Basri **
İmam Ebu Hanife
6. Müslümanların farklı mezheplere ayrılmasının bazı sosyo-kültürel nedenleri bulunmaktadır. Aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değerlendirilemez?
Siyasi nedenler
Hilafet münakaşaları
Kur’an ayetlerini anlama zorunluluğu
Yahudi ve Hıristiyanlardaki ayrılıklar ****
Felsefi eserlerin İslam dünyasına girmesi
S-17: Kur’anın mahluk/yaratılmış olduğunu ilk ortaya atan kimdir?
Cehm b. Safvan
Vasıl b. Ata
Ca’d b. Dirhem*****
Amr b. Ubeyd
Hasan Sabah
hanne sare
Fri 8 April 2011, 01:53 am GMT +0200
--- aşagıdakilerin hangisi Hazreti peygamberin zamanında yaşanan ihtilaflardandır?
---hangisi ehli sünnetin övgü isimlerinden değildir?
---hangisi cüveyni nin eseridir?
---tevhid ve sıfat ilmi ile alakalı bir soru vardı.
herkese başarılar.Allah yar ve yardımcınız olsun
f.i.k.r.e.t
Fri 8 April 2011, 08:04 pm GMT +0200
teymiyyenin eseri?
ehli sünnet ve fıkhul ekber tabirini ilk kullananlar?
kelam ilminin ele aldığı mezhep kavramı hangi kategoride kullanılmış?
kültürel fıkhi itikadi siyasi ameli
MehmetTaner özkan
Sun 10 April 2011, 04:22 pm GMT +0200
16) Aşağıdakilerden hangileri kelam ilminin ortaya çıkışı ile ilgili iç sebeplerden değildir?
İmamet-hilafet sorunu.
Art niyetli insanların tutumları
Naslara yaklaşım farklılığı
***Felsefenin İslam dünyasında yaygınlaşması
Cehalet ve taklit
17)Kelam ilminin akaidden farkı hangisidir?
Kelâm, İslam’ın tüm meselelerinde dinî nasların yanında aklî delileri de kullanması bakımından akaidden farklıdır
Kelâm sadece iman esaslarından bahsettiği için akaidden farklıdır
İkisi arasında fark yoktur.
****Kelâm, itikadî meselelerde dinî nasların yanı sıra aklÎ delilleri de kullanması bakımından akaidden farklıdır
Akaid ilmi, iman ve İslam esaslarından bahsetmesi açısından kelâmdan farklıdır
feruk
Wed 13 April 2011, 11:13 pm GMT +0200
malesef bu dersten sınavda pek istifadelenmedik.. :'(
arkadaşlar soru vermiş sadece.......... cevaplarını da verseydiniz ya hey mübarekler
cevap verenler de hep aynı soruları göstermiş
vasıl bizi terk etti sorusunu 2 soru sonra tekrar sormuş
le havle ve le kuvvete ille billeh... :-*
zehra nur
Thu 14 April 2011, 09:27 am GMT +0200
ARKADAŞLAR SORULARI BULDUK ŞÜKREDELİM Bİ ZAHMET CEVAPLARINADA BAKARSANIZ BİŞEYLERDE ÖĞRENMİŞ OLURSUNUZ
zehra nur
Thu 14 April 2011, 09:31 am GMT +0200
Mürteki kebire sorunu .................. sebebıyle ortaya çıkmıştır? boş yere ne gelmeli diye bi soru vardı.
a)büyuk günah sebebiyle
b)cemel sıffın savaşı**********
iklimya kübra
Thu 14 April 2011, 08:25 pm GMT +0200
arkadaşlar quiz 1 d sınıfı farklı soru
bir ilmin tanımını bilmek......... boşluğa uygun cümle cevap o ilim hakkında ruhen ve zihnen haırlanmak
soruyu hatırlamıyorum ama cevap logike demek olan mantık kelimesinin arapça karşılığı
doğrudan dini akideleri oluşturan temel konular hangileridir cevap mesail makasıd
yusuf çoban
Fri 15 April 2011, 01:08 am GMT +0200
KELAM VİZE SORULARI
“Günah işleyen devlet başkanına halkın itaat emesi gerekmez, ona karşı çıkılarak görevinden uzaklaştırılması gerekir.” Görüşü hangi İslami mezhebin temel prensipleri arasındadır?
Ehl-i sünnet
Mu’tezile
Şiilik
Matüridilik
Haricilik
“Mesâil ve makasıd” hakkında aşağıdaki açıklamalardan hangisi doğrudur?
Temel İslam esaslarına denir.
İman esaslarını ispatlayan temel metodlara denir.
Hiçbiri.
Doğrudan dinî akideleri oluşturan temel konulara denir XXXXXXXX
Doğrudan akide
: Gazzalî öncesi kelâm ilminin konusu aşağıdakilerden hangisidir?
Mevcud.
Allah’ın zat, sıfat ve fiilleri
Nübüvvet ve ahiret meseleleri
Malum.
Rüyetullah (Allah’ın görülmesi)
S-8: Hangisi kelamın doğuşunu hazırlayan iç etkenlerden değildir.
Art niyetli insanların tutumları
İmamet-hilafet sorunu.
Naslara yaklaşım farklılığı
Cehalet ve taklit
Felsefenin İslam dünyasında yaygınlaşması
Aşağıdakilerden hangisi İslamiyet’in sadece itikadî konularından bahseden ilme verilen adlardandır.?
el-Fıkhu’l-ebsat
el-Fıkhu’l-ekber
Usûlü’l-itikad
Usûlü’t-tevhîd
Usûl-ı fıkıh
amberin
Fri 15 April 2011, 05:19 pm GMT +0200
bütün kelam sorularını tekrarsız,cevaplarıyla toparladım buyrun:
KELAM VİZE
1. “Vasıl b. Ata bizi terk etti ve bizden ayrıldı” şeklindeki meşhur söz kime nispet edilmektedir?
İmam Şafii
İmam Ebu Hanife
Kadi Abdülcebbar
Hasan Basri----------------------+
Hasan el-Askeri
2 ) Eş’arî kelâmında ……………..adlı âlim bir dönüm noktası olmuş ve onunla Eş’arîliğin …………….. Dönemi başlamıştır.
Cüveynî; Müteahhirîn
Ebû Hamid el-Gazzalî; Müteaahirîn---------------+
Ebû Hamid el-Gazzalî; Mütekaddimîn
Ebu’l-Hasan el-Gazzalî; Müteaahrîn
Ebu’l-Hasan el-Eş’arî; Mütekaddimin
3 ) Mutezilenin prensiplerinden olan vaad ve va’id anlayışı ile adalet prensibinin temel noktası nedir?
ALLAH’ın merhametini göz ardı etmeleri
ALLAH’a imkaniyeti nispet etmeleri
ALLAH’a zorunluluk nispet etmeleri--------------+
ALLAH’ın iradesine havale etmeleri
ALLAH’ın ahirette şefaat etmeyeceği anlayışları
4 ) İman-amel ilişkisi bağlamında ortaya çıkan problemlerden birisi olan “ihbat”………………….demektir.
Hiçbiri.
İmansız amel fayda vermez.
İman varsa günah zarar vermez
günah işleyenler münafıktır.
Günahlar, amelleri geçersiz kılar-----------------+
5 ) Aşağıdakilerden hangisi/hangileri kaderi ilk inkâr edenlerden sayılmıştır?
Ma’bed el-Cühenî ve Abdullah b. Sebe
Gaylan ed-Dımaşkî
Abdullah b. Sebe
Ma’bed el-Cühenî ve Gaylan ed-Dımaşkî----------------------+
Hepsi
6 ) “Mesâil ve makasıd” hakkında aşağıdaki açıklamalardan hangisi doğrudur?
Doğrudan akide konusu olmadığı halde bu ana konuları açıklamaya yarayan bilgilere denir
Hiçbiri.
Doğrudan dinî akideleri oluşturan temel konulara denir------------+
Temel İslam esaslarına denir.
İman esaslarını ispatlayan temel metodlara denir.
7 ) “Günah işleyen devlet başkanına halkın itaat emesi gerekmez, ona karşı çıkılarak görevinden uzaklaştırılması gerekir.” Görüşü hangi İslami mezhebin temel prensipleri arasındadır?
Haricilik---------------------+
Ehl-i sünnet
Şiilik
Matüridilik
Mutezile
8 ) Gazzalî öncesi kelâm ilminin konusu aşağıdakilerden hangisidir?
Nübüvvet ve ahiret meseleleri
Malum.
Rüyetullah (ALLAH’ın görülmesi)
ALLAH’ın zat, sıfat ve fiilleri-----------------------+
Mevcud.
10 ) “Taraftar ve yardımcılar anlamına gelen Şia, İslam’ın ilk döneminde meydana gelen olaylar karşısında Hz. Ali yanında olan ve ona destek çıkan kimselere nispet edilen bir nitelendirmedir.” Buradaki ifadeler doğrultusunda hangi bağlamda Hz. Ali’nin yandaşlığı söz konusudur?
Hz. Ali’nin Arap ırkından olmayanlara yönelik açılım
Hz. Ali’nin devlet yöneticisi olması (halife)-----------+
Hz. Ali’nin bilgisi
Hz. Ali’nin takvası
Hz. Ali’nin cesareti
?11) Ehli hadis kelamcıları kimlerdir?
Selefiyye
Eşari---------------------+
İmam hanifi
Hiçbiri
12) sahabe döneminde yaşanan olaylara çekimser kalanlar?
Selefiyye
Mutezile---------------------------+
Hariciler
Şia
Hiçbiri
13)selefiyenin en önemli savunucusu…….
İmam hanifi
Ahmed b Hanbel------------------------+
Eşari
Hasan el basri
15) kaderiyye kurucusu kimdir
Abdullah b sebe
Gaylan ed-dımeşki
Cad b dirhem
Gaylan ed-dımeşkı mabed el cüheni---------------+
Hiçbiri
16) ALLAH’ın zatının dışında kadim varlıklar bulunması, taaddüd-i kudemayı gerektireceği için, O’nun zatı üzerine zait sıfâtlar mevcut değildir” şeklindeki anlayış, Mu’tezilenin hangi prensibiyle bağdaşmaktadır?
Menzile beyne’l-menzileteyn
Emri bi’l-maruf nehyi ani’l-münker
Adalet
Vaad ve Va’îd
Tevhid-------------------------+
17) Ehl-i Sünnet’e, ALLAH’ın bütün sıfatlarını kabul ettiklerini için …………….denmiştir.
Sıfatiyye---------------+
Hiçbiri
Kaderiye
Mürcie
Kerramiye
18) Aşağıdaki gelişmeler sonucunda İslam dünyasında nasıl bir gelişme yaşanmıştır?
“Hz. Ali ile Muaviye taraftarları arasında gerçekleşen Sıffîn savaşında yenişemeyen gruplar, bunun hakeme bırakılması görüşünü ortaya atmışlardır. Muaviye taraftarlarınca öne sürülen bu teklif, Hz. Ali’nin bazı mensupları tarafından kabul edilince, bazı Hz. Ali askerleri buna karşı çıktılar.”
Şiilik mezhebinin doğuşuna zemin oluşturmuştur
Hz. Ali taraftarları arasında güven kaybetmeye başlamıştır
Haricilik akımının ilk oluşumu hazırlanmıştır-----------+
İslam dünyasında şiddet hareketleri başlamıştır.
Müslümanlar arasında ilk ayrılık hareketi başlamıştır.
19) Aşağıdakilerden hangisi kelam ilminin isimleri arasında değildir?
Füruuddin-----------+
Usuliddin
Fıkh-ı ekber
İnanç felsefesi
Akaid
20-aşağıdakilerin hepsi kelam ilminin isimleri
El-fıkhul-ekber
Usulüddin
Akaid
Tevhid ve sıfat ilmi
Nazar ve istidlal ilmi
21) Aşağıdaki ifadelerden hangisi/hangileri Ehl-i Sünnetin özelliklerinden değildir?
I- Ehl-i sünnet ve’l-cemaat ilk oluşan kelâm grubudur.
II- Ehl-i Sünnet, ehl-i kıbleyi tekfir etmez.
III- Ehl-i Sünnet zihniyetinin oluşumunda sahabe ve tabiinin önde gelen âlimlerinin görüşleri etkili olmuştur.
IV- Ehl-i Sünnet, Ebû Hanife tarafından kurulmuştur.
a.I ve IV-------------------------+
b.IV
c.III ve II
d.II
e.I ve II
22) Kelam ilminin akaidden farkı hangisidir?
Kelâm, İslam’ın tüm meselelerinde dinî nasların yanında aklî delileri de kullanması bakımından akaidden farklıdır
Kelâm sadece iman esaslarından bahsettiği için akaidden farklıdır
İkisi arasında fark yoktur.
Kelâm, itikadî meselelerde dinî nasların yanı sıra aklÎ delilleri de kullanması bakımından akaidden farklıdır-----------------------------+
Akaid ilmi, iman ve İslam esaslarından bahsetmesi açısından kelâmdan farklıdır.
23-Kelamın doğmasına etki eden unsurlardan olan “Dinî nasların sübutu” ne demektir?
Âyet ve hadislerin muhkem olması
Âyet ve hadislerin uslüp özellikleri.
Âyet ve hadislerin sahihliği/gerçekliği ----------****
Âyet ve hadislerin belli bir konuya delil olup olmaması
Hiçbiri
24- Selef düşüncesinin en önemli müteahhirin savunucusu ………’dir. Buradaki boşluğa hangi bilgin ismi yerleştirilebilir?
İmam Gazali
İmam Azam Ebu Hanife
İbn Teymiyye ***
Ahmed b. Hanbel
İmam Şafii
25-Taşköprüzadenin bir ilme kelam deme şartları
1.inanılacak esaslar kuran ve sahih sünnette bulunmalıdır**
2.dinin maksadı akıl ile teyit edilmelidir**
25-Aşağıdakilerden hangisi Taşköprüzadeye göre bir ilme kelâm denilmesi için gereklidir.?
İnanılacak esaslar Kur’an ve sahih sünnette bulunmalıdır. ****
Muhkem âyetleri içermesi.
Hiçbiri.
İslâm’ın fıkhî hükümlerini içermesi.
Usûlü’d-dinle ilgili sahabe görüşlerini içermesi.
26-fıkhul ekber tabirini ilk kullanan
İmamı Azam ebu hanife
27-kelam ilmi denme sebepleri
logike demek olan mantık kelimesinin arapça karşılığı
1. Ünite 6.
28) Aşağıdakilerden hangileri kelam ilminin ortaya çıkışı ile ilgili iç sebeplerden değildir?
İmamet-hilafet sorunu.
Art niyetli insanların tutumları
Naslara yaklaşım farklılığı
***Felsefenin İslam dünyasında yaygınlaşması
Cehalet ve taklit
29-kelam ilminin ele aldığı mezhep kavramı hangi kategoride kullanılmış?
kültürel
fıkhi
itikadi
siyasi
ameli
30- Aşağıdaki boş yere hangi ifade gelmelidir?
“Mürtekîbi kebîre” sorunu …………… sebebiyle ortaya çıkan sorunlardan biridir?
büyük günah işleyenler
* Cemel, Sıffın savaşları
Hepsi.
İmamet meselesi.
Kader meselesi tartışmaları
31-Aşağıdaki cümlede boş bırakılan yere gelebilecek en uygun şıkkı seçiniz.
Bir ilmin tanımını bilmekle insan, o……………………….
ilmin farklarını öğrenir
fayda ve zararlarını bilmiş olur
ilme zihnen ve ruhen hazırlanmış olur ------
ilmi öğrenmiş olur.
Hepsi.
32-Müslümanların farklı mezheplere ayrılmasının bazı sosyo-kültürel nedenleri bulunmaktadır.
Aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değerlendirilemez?
Yahudi ve Hıristiyanlardaki ayrılıklar ---------+
Felsefi eserlerin İslam dünyasına girmesi
Kur’an ayetlerini anlama zorunluluğu
Hilafet münakaşaları
Siyasi nedenler
33-Aşağıdakilerden hangisi Eş’arî kelâm âlimi Cüveynî’nin akaid risalesinin adıdır?
Akîdetü’l-Vâsıtiyye
Akîdeyü’n-Nizamiyye --------+
Hiçbiri.
Akîdetü’t-Tahaviyye
Cevheretü’t-tevhîd
• 34-Hangisi Peygamberimiz (sav) döneminde yaşanan ihtilaflardandır?
Zekat vermeyenler meselesi
Kalem-kırtas meselesi --------+
Hepsi.
İmamet-hilafet meselesi
İfk hadisesi
35-Kalem-kırtas hadisesi…………………mezhebi tarafından………………. Konusunda Hz. Ali lehine delil olarak ileri sürülmüştür.
Hariciler; imamet
Hariciler; Hz. Ali’nin fazileti
Eşariyye; Hz. Ali’nin fazileti
Şia; İmamet---------------+
Şia; Mehdinin fazileti.
36-Hz. Peygamber, bir hadislerinde ümmetinin birçok kollara ayrılacağını, bunlar içerisinden Allah’ın elçisi ve onun seçkin arkadaşlarının metodunu benimseyen kimselerin (………) kurtuluşa ereceğini bildirmiştir.
Yukarıdaki boşluğa gelebilecek karşılık aşağıdakilerden hangisidir?
Ehl-i bid’at
Selefiyye
Ehl-i sünnet
Mu’tezile
Fırka-i Naciye ----
• 37-Ehl-i sünnet” terimini ilk kullanan tabiin âlimlerinden birisi de ……………dir.
Hiçbiri
Ahmed b. Hanbel
Hasan el-Basrî -----------+
Ebu’l-Leys es-Semerkandî
Ebû Mansur el-Mâtürîdî
38-Aşağıdakilerden hangisi Ehl-i sünnet ve’l-cemaat’i ifade eden övgü isimlerinden değildir.
Ashabu’l-hadis
Ashabu’l-kelâm -----------+
Sevadu’l-a’zam
Ehlü’l-Hak
Ehlü’l-İspat
39-Aşağıdakilerden hangisi Haricilik akımının çıkış nedenleri arasında değildir?
Yerel anlayış ve kültürün İslami boyut kazanması
Sahabiler arasındaki savaşlar
İslamın yaygınlaşması sonucu farklı kültürlere sahip insanların katılımı ----------------+
Dini kaynakları farklı algılama biçimi
Halifelik seçimi*
40)Aşağıdakilerden hangisi İslamiyet’in sadece itikadî konularından bahseden ilme verilen adlardandır.?
-----------el-Fıkhu’l-ekber****
el-Fıkhu’l-ebsat
Usûlü’l-itikad
Usûl-ı fıkıh
Usûlü’t-tevhîd
41) Kur’anın mahluk/yaratılmış olduğunu ilk ortaya atan kimdir?
Cehm b. Safvan
Vasıl b. Ata
--------Ca’d b. Dirhem*****
Amr b. Ubeyd
Hasan Sabah
42-Aşağıdaki şıklardan hangileri kelamın doğuşuna zemin hazırlayan dış etkenlerdendir?
I- Müslümanların farklı kültür ve inançlarla karşılaşması.
II-Yabancı devletlerle savaşların olması ve anlaşma sağlanamaması.
III- Felsefenin Arapçaya tercüme edilmesi.
IV-Dinî nasları yabancıların anlayamaması.
II ve III
Hepsi.
Hiç biri
* I ve III.
I ve II.
43-Aşağıdakilerden hangisi “Tevhid ve Sıfat İlmi” nin özelliklerinden birisidir?
Özellikle Rüyetullah ve Kelâmullah’tan bahsetmesi
Sadece ALLAH’ın zat ve sıfatlarından kelâm metoduna göre bahsetmesi
Hepsi.
*ALLAH’ın zat ve sıfatlarından Selef metoduna göre bahsetmesi
Tüm iman esaslarını aklî delillerle açıklaması
vahitb
Fri 15 April 2011, 06:12 pm GMT +0200
1. Aşağıdakilerden hangisi Haricilik akımının çıkış nedenleri arasında değildir?
Dini kaynakları farklı algılama biçimi
Halifelik seçimi
Sahabiler arasındaki savaşlar
İslamın yaygınlaşması sonucu farklı kültürlere sahip insanların katılımı
Yerel anlayış ve kültürün İslami boyut kazanması
Müteahhir Selefiyye âlimlerinden İbn Teymiyye’nin akaid risalesinin adı aşağıdakilerden hangisidir.?
Akîdetü’l-Vâsıtiyye
Cevheretü’t-tevhîd
Akîdeyü’n-Nizamiyye
Akîdetü’t-Tahaviyye
Hiçbiri.
Aşağıdakilerden hangisi kelâmın doğuşunda rol oynamamıştır?
Dinî nasların karakteri.
Halifeler ve yönetim kadrolarının lüks yaşam tarzı.
Farklı kültürlerle temas.
İmamet meselesi.
Siyasî cinayetler ve iç harpler.
feruk
Sat 16 April 2011, 12:59 am GMT +0200
hay allah senden razı olsun amberin kardeş
ve muvaffak etsin seni inşeallah.......
amberin
Sat 16 April 2011, 01:24 am GMT +0200
sizlerden de Allah razı olsun
feruk
Sat 16 April 2011, 01:28 am GMT +0200
)
Hz. Peygamber, bir hadislerinde ümmetinin birçok kollara ayrılacağını, bunlar içerisinden Allah’ın elçisi ve onun seçkin arkadaşlarının metodunu benimseyen kimselerin (………) kurtuluşa ereceğini bildirmiştir.
Yukarıdaki boşluğa gelebilecek karşılık aşağıdakilerden hangisidir?
Ehl-i bid’at
Ehl-i sünnet .............
Fırka-i Naciye
Mu’tezile
Selefiyy
sevda bayram
Sat 16 April 2011, 02:29 pm GMT +0200
İlim Dünyasına bizlere sunmuş oldukları bu güzel katkılarından dolayı bir teşekkürü çok görmeyelim.
Rabbim Başırınızı daim etsin tüm ilim dünyası ailesi:))
uşşaki
Sun 17 April 2011, 02:19 pm GMT +0200
KELAM VIZE SORULARI
1- Aşağıdakilerden hangisi kelam ilminin isimleri arasında değildir?
*** İnanç felsefesi Fıkh-ı ekber Usuliddin Füruuddin Akaid
(Fıkhı ekber – usul/üddin – akaid – tevhid ve sıfat ilmi – nazar ve istidlal ilmi bunlar isimleri)
2- ehli sünnet vel cemaat övgü ismi değil
- fırka-i naciye
3- “Ehl-i sünnet” terimini ilk kullanan tabiin âlimlerinden birisi de ……………dir.
** Hasan el-Basrî Ahmed b. Hanbel Ebu’l-Leys es-Semerkandî Ebû Mansur el-Mâtürîdî
4- sahabe döneminde yaşanan olaylara çekimser kalanlar?
** Mutezile Selefiyye Hariciler Şia Hiçbiri
1. “Vasıl b. Ata bizi terk etti ve bizden ayrıldı” şeklindeki meşhur söz kime nispet edilmektedir?
*** Hasan Basri İmam Şafii İmam Ebu Hanife Kadi Abdülcebbar Hasan el-Askeri
2 ) Eş’arî kelâmında ……………..adlı âlim bir dönüm noktası olmuş ve onunla Eş’arîliğin …………….. dönemi başlamıştır.
*** Ebû Hamid el-Gazzalî; Müteahhirîn Ebu’l-Hasan el-Gazzalî; Müteaahrîn
Cüveynî; Müteahhirîn Ebû Hamid el-Gazzalî; Mütekaddimîn Ebu’l-Hasan el-Eş’arî; Mütekaddimin
3 ) Mu’tezilenin prensiplerinden olan vaad ve va’id anlayışı ile adalet prensibinin temel noktası nedir?
*** ALLAH’a zorunluluk nispet etmeleri ALLAH’ın merhametini göz ardı etmeleri
ALLAH’a imkaniyeti nispet etmeleri ALLAH’ın iradesine havale etmeleri
ALLAH’ın ahirette şefaat etmeyeceği anlayışları
4 ) İman-amel ilişkisi bağlamında ortaya çıkan problemlerden birisi olan “ihbat”….demektir.
*** günahlar, amelleri geçersiz kılar. Hiçbiri. İmansız amel fayda vermez.
İman varsa günah zarar vermez günah işleyenler münafıktır.
5 ) Aşağıdakilerden hangisi/hangileri kaderi ilk inkar edenlerden sayılmıştır?
*** Ma’bed el-Cühenî ve Gaylan ed-Dımaşkî Ma’bed el-Cühenî ve Abdullah b. Sebe
Gaylan ed-Dımaşkî Abdullah b. Sebe Hepsi
6 ) “Mesâil ve makasıd” hakkında aşağıdaki açıklamalardan hangisi doğrudur.
** Doğrudan dinî akideleri oluşturan temel konulara denir
Temel İslam esaslarına denir. Hiçbiri. İman esaslarını ispatlayan temel metodlara denir.
Doğrudan akide konusu olmadığı halde bu ana konuları açıklamaya yarayan bilgilere denir.
7 ) “Günah işleyen devlet başkanına halkın itaat etmesi gerekmez, ona karşı çıkılarak görevinden uzaklaştırılması gerekir.” Görüşü hangi İslami mezhebin temel prensipleri arasındadır?
*** Haricilik Ehl-i sünnet Şiilik Matüridilik Mu’tezile
8 ) Gazzalî öncesi kelâm ilminin konusu aşağıdakilerden hangisidir?
*** ALLAH’ın zat, sıfat ve fiilleri Nübüvvet ve ahiret meseleleri
Malum. Rüyetullah (ALLAH’ın görülmesi) Mevcud.
9 ) Aşağıdakilerden hangisi İslamiyet’in sadece itikadî konularından bahseden ilme verilen adlardandır.?
*** el-Fıkhu’l-ekber Usûlü’l-itikad Usûlü’t-tevhîd el-Fıkhu’l-ebsat Usûl-ı fıkıh
10 ) “Taraftar ve yardımcılar anlamına gelen Şîa, İslam’ın ilk döneminde meydana gelen olaylar karşısında Hz. Ali yanında olan ve ona destek çıkan kimselere nispet edilen bir nitelendirmedir.” Buradaki ifadeler doğrultusunda hangi bağlamda hz. Ali’nin yandaşlığı söz konusudur?
*** Hz. Ali’nin devlet yöneticisi olması (halife) Hz. Ali’nin bilgisi
Hz. Ali’nin Arap ırkından olmayanlara yönelik açılım Hz. Ali’nin takvası Hz. Ali’nin cesareti
1) “Ehl-i Hadis Kelâmcıları” terimi …………… âlimlerini ifade etmek için kullanılır.
*** Eş’arî mezhebi âlimlerini Hiçbiri. Ehl-i sünnet kelâmının öncüsü olan âlimlerini
Ebû Hanife taraftarlarını
2- ALLAH’ın zatının dışında kadim varlıklar bulunması, taaddüd-i kudemayı gerektireceği için, O’nun zatı üzerine zait sıfâtlar mevcut değildir” şeklindeki anlayış, Mu’tezilenin hangi prensibiyle bağdaşmaktadır?
*** Tevhid Menzile beyne’l-menzileteyn Emri bi’l-maruf nehyi ani’l-münker Adalet Vaad ve Va’îd
3) selefiyenin en önemli savunucusu …….
** Ahmed b hanbel İmam hanifi Eşari Hasan el basri
4) ilk itikadi fırka olan Kaderiyye nin kurucusu kimdir
** Mabed el cüheni- Gaylan ed-dımeşkı Abdullah b sebe Gaylan ed-dımeşki Cad b dirhem Hiçbiri
5) Ehl-i Sünnet’e, ALLAH’ın bütün sıfatlarını kabul ettiklerini için …………….denmiştir.
***Sıfatiyye Kaderiye Mürcie Kerramiye Hiçbiri
6) Aşağıdaki gelişmeler sonucunda İslam dünyasında nasıl bir gelişme yaşanmıştır?
“Hz. Ali ile Muaviye taraftarları arasında gerçekleşen Sıffîn savaşında yenişemeyen gruplar, bunun hakeme bırakılması görüşünü ortaya atmışlardır. Muaviye taraftarlarınca öne sürülen bu teklif, Hz. Ali’nin bazı mensupları tarafından kabul edilince, bazı Hz. Ali askerleri buna karşı çıktılar.”
*** Haricilik akımının ilk oluşumu hazırlanmıştır. Şiilik mezhebinin doğuşuna zemin oluşturmuştur
Hz. Ali taraftarları arasında güven kaybetmeye başlamıştır İslam dünyasında şiddet hareketleri başlamıştır.
Müslümanlar arasında ilk ayrılık hareketi başlamıştır.
7) Aşağıdaki ifadelerden hangisi/hangileri Ehl-i Sünnetin özelliklerinden değildir?
I- Ehl-i sünnet ve’l-cemaat ilk oluşan kelâm grubudur.
II- Ehl-i Sünnet, ehl-i kıbleyi tekfir etmez.
III- Ehl-i Sünnet zihniyetinin oluşumunda sahabe ve tabiinin önde gelen âlimlerinin görüşleri etkili olmuştur.
IV- Ehl-i Sünnet, Ebû Hanife tarafından kurulmuştur.
*** a. I ve IV b. IV c. III ve II d. II e. I ve II
8) Aşağıdakilerden hangileri kelam ilminin ortaya çıkışı ile ilgili iç sebeplerden değildir?
*** Felsefenin İslam dünyasında yaygınlaşması İmamet-hilafet sorunu.
Art niyetli insanların tutumları Naslara yaklaşım farklılığı Cehalet ve taklit
9) Kelam ilminin akaidden farkı hangisidir?
** Kelâm, itikadî meselelerde dinî nasların yanı sıra aklî delilleri de kullanması bakımından akaidden farklıdır
Kelâm, İslam’ın tüm meselelerinde dinî nasların yanında aklî delileri de kullanması bakımından akaidden farklıdır
Kelâm sadece iman esaslarından bahsettiği için akaidden farklıdır İkisi arasında fark yoktur.
Akaid ilmi, iman ve İslam esaslarından bahsetmesi açısından kelâmdan farklıdır
10- Kur’anın mahluk/yaratılmış olduğunu ilk ortaya atan kimdir?
** Ca’d b. Dirhem Cehm b. Safvan Vasıl b. Ata Amr b. Ubeyd Hasan Sabah
11. Müslümanların farklı mezheplere ayrılmasının bazı sosyo-kültürel nedenleri bulunmaktadır.
Aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değerlendirilemez?
** Yahudi ve Hıristiyanlardaki ayrılıklar Siyasi nedenler Hilafet münakaşaları
Kur’an ayetlerini anlama zorunluluğu Felsefi eserlerin İslam dünyasına girmesi
1 ) Aşağıdakilerden hangisi/hangileri kaderi ilk inkar edenlerden sayılmıştır?
*** Ma’bed el-Cühenî ve Gaylan ed-Dımaşkî Ma’bed el-Cühenî ve Abdullah b. Sebe
Abdullah b. Sebe Gaylan ed-Dımaşkî Hepsi
2 ) Kelamın doğmasına etki eden unsurlardan olan “Dinî nasların sübutu” ne demektir?
** Âyet ve hadislerin sahihliği/gerçekliği Âyet ve hadislerin muhkem olması
Âyet ve hadislerin belli bir konuya delil olup olmaması
Âyet ve hadislerin uslüp özellikleri. Hiçbiri
3) Selef düşüncesinin en önemli müteahhirin savunucusu ………’dir. Buradaki boşluğa hangi
bilgin ismi yerleştirilebilir?
** İbn Teymiyye İmam Şafii İmam Gazali Ahmed b. Hanbel İmam Azam Ebu Hanife
4- ibn teymiyyenin eseri hangisidir?
** el-akidetül vasıtiyye
1. Taşköprüzade nin bir ilme kelam deme şartları nelerdir?
a-inanılacak esaslar kuran ve sahih sünnette bulunmalı b- dinin maksadı akıl ile teyit edilmelidir.
2. fıkhul ekber tabirini ilk kullanan kimdir?
İmam-ı azam ebu Hanife
3. Aşağıdakilerden hangisi kelâm ilmine “kelâm” denilmesinin sebeplerindendir?
** Yunanca ‘Logike’ demek olan Mantık kelimesinin Arapça karşılığı olarak ‘kelâm’ denmiştir.
Yaralamak’ anlamına gelen ve ‘kelm’ kökünden türetilerek ‘kelâm’ denmiştir.
Yunanca ‘Logike’ demek olan felsefe kelimesinin Arapça karşılığı olarak ‘kelâm’ denmiştir
Usûlü’d-din konularında söz söylediği için ‘kelâm’ denmiştir. hiçbiri.
4. kelam ilminin ele aldığı mezhep kavramı hangi kategoride kullanılmış?
** itikadi kültürel fıkhi siyasi ameli
QUİZ 1 2010
1- Mutezîle mezhebi mensupları kendilerine ……………………. İsmini vermiştir.
** Ashabu’l-adl ve’t-tevhîd Ashabu’l-adl ve’s-sıfat Ashab’u’t-tevhîd ve’s-sıfat
Kaderiyye Ashabu’l-adl ve’t-telfîk
2 ) Aşağıdakilerden hangisi Eş’arî kelâm âlimi Cüveynî’nin akaid risalesinin adıdır?
** Akîdetü’n-Nizamiyye Akîdetü’t-Tahaviyye Cevheretü’t-tevhîd
Akîdetü’l-Vâsıtiyye Hiçbiri.
3 ) Aşağıdakilerden hangisi Taşköprüzadeye göre bir ilme kelâm denilmesi için gereklidir.?
** Hiçbiri. İnanılacak esaslar Kur’an ve sahih sünnette bulunmalıdır.
Muhkem âyetleri içermesi. İslâm’ın fıkhî hükümlerini içermesi.
Usûlü’d-dinle ilgili sahabe görüşlerini içermesi.
4 ) Aşağıdaki şıklardan hangileri kelamın doğuşuna zemin hazırlayan dış etkenlerdendir?
I- Müslümanların farklı kültür ve inançlarla karşılaşması.
II-Yabancı devletlerle savaşların olması ve anlaşma sağlanamaması.
III- Felsefenin Arapçaya tercüme edilmesi.
IV-Dinî nasları yabancıların anlayamaması.
** I ve III. Hepsi. II ve III Hiç biri I ve II.
5 ) Aşağıdakilerden hangisi kelâmın doğuşunda rol oynamamıştır?
** Halifeler ve yönetim kadrolarının lüks yaşam tarzı. Farklı kültürlerle temas.
Dinî nasların karakteri. Siyasî cinayetler ve iç harpler. İmamet meselesi.
QUİZ 2
1 ) Hangisi Peygamberimiz (sav) döneminde yaşanan ihtilaflardandır?
**Kalem-kırtas meselesi Zekat vermeyenler meselesi İfk hadisesi
İmamet-hilafet meselesi Hepsi.
2- Selefiyye mezhebi âlimlerini kimlerdir?
Ebu Hanife Ahmet b. Hanbel elhallal acurri cevzi ibni teymiye ibni vezir tahavi ibni kudema beyhaki dihlevi
3 )Aşağıdakilerden hangisi Ehl-i sünnet ve’l-cemaat’i ifade eden övgü isimlerinden değildir.
** Ashabu’l-kelâm Ashabu’l-hadis Sevadu’l-a’zam Ehlü’l-Hak Ehlü’l-İsbat
4 ) Hz. Peygamber, bir hadislerinde ümmetinin birçok kollara ayrılacağını, bunlar içerisinden ALLAH’ın elçisi ve onun seçkin arkadaşlarının metodunu benimseyen kimselerin (………) kurtuluşa ereceğini bildirmiştir.
Yukarıdaki boşluğa gelebilecek karşılık aşağıdakilerden hangisidir?
** Fırka-i Naciye Selefiyye Ehl-i sünnet Mu’tezile Ehl-i bid’at
5 ) Kalem-kırtas hadisesi…………………mezhebi tarafından………………. Konusunda Hz. Ali lehine
delil olarak ileri sürülmüştür.
**Şia; İmamet Eşariyye; Hz. Ali’nin fazileti Hariciler; Hz. Ali’nin fazileti
Şia; Mehdinin fazileti. Hariciler; imamet
6- Kelamî fırkaların ortaya çıkışında etkili olan ilk sebep hangisidir?
*** Hilafet meselesi Peygamberliğin zorunlu oluşu Ganimetlerin paylaşılması ALLAH’ın birliği Hiçbiri
tevhid ve sıfat ilmi ile alakalı bir soru vardı. Mürtekibi kebire denme sebepleri
Mürteki kebire sorunu .................. sebebıyle ortaya çıkmıştır? boş yere ne gelmeli diye bi soru vardı.
a)büyuk günah sebebiyle
b)cemel sıffın savaşı**********
tekrarsız
rayiha
Sun 17 April 2011, 07:04 pm GMT +0200
rabbim emeği geçen bütün arkadaşlarımızdan razı olsun teşekkür ederim elinize emeğinize sağlık arkadaşlar
mumunhasan1
Tue 25 October 2011, 09:12 pm GMT +0200
allah razı olsun AMBERİM KARDEŞ :-X
SELİM GÜL
Thu 27 October 2011, 09:06 pm GMT +0200
bütün kelam sorularını tekrarsız,cevaplarıyla toparladım buyrun:
KELAM VİZE
1. “Vasıl b. Ata bizi terk etti ve bizden ayrıldı” şeklindeki meşhur söz kime nispet edilmektedir?
İmam Şafii
İmam Ebu Hanife
Kadi Abdülcebbar
Hasan Basri----------------------+
Hasan el-Askeri
2 ) Eş’arî kelâmında ……………..adlı âlim bir dönüm noktası olmuş ve onunla Eş’arîliğin …………….. Dönemi başlamıştır.
Cüveynî; Müteahhirîn
Ebû Hamid el-Gazzalî; Müteaahirîn---------------+
Ebû Hamid el-Gazzalî; Mütekaddimîn
Ebu’l-Hasan el-Gazzalî; Müteaahrîn
Ebu’l-Hasan el-Eş’arî; Mütekaddimin
3 ) Mutezilenin prensiplerinden olan vaad ve va’id anlayışı ile adalet prensibinin temel noktası nedir?
ALLAH’ın merhametini göz ardı etmeleri
ALLAH’a imkaniyeti nispet etmeleri
ALLAH’a zorunluluk nispet etmeleri--------------+
ALLAH’ın iradesine havale etmeleri
ALLAH’ın ahirette şefaat etmeyeceği anlayışları
4 ) İman-amel ilişkisi bağlamında ortaya çıkan problemlerden birisi olan “ihbat”………………….demektir.
Hiçbiri.
İmansız amel fayda vermez.
İman varsa günah zarar vermez
günah işleyenler münafıktır.
Günahlar, amelleri geçersiz kılar-----------------+
5 ) Aşağıdakilerden hangisi/hangileri kaderi ilk inkâr edenlerden sayılmıştır?
Ma’bed el-Cühenî ve Abdullah b. Sebe
Gaylan ed-Dımaşkî
Abdullah b. Sebe
Ma’bed el-Cühenî ve Gaylan ed-Dımaşkî----------------------+
Hepsi
6 ) “Mesâil ve makasıd” hakkında aşağıdaki açıklamalardan hangisi doğrudur?
Doğrudan akide konusu olmadığı halde bu ana konuları açıklamaya yarayan bilgilere denir
Hiçbiri.
Doğrudan dinî akideleri oluşturan temel konulara denir------------+
Temel İslam esaslarına denir.
İman esaslarını ispatlayan temel metodlara denir.
7 ) “Günah işleyen devlet başkanına halkın itaat emesi gerekmez, ona karşı çıkılarak görevinden uzaklaştırılması gerekir.” Görüşü hangi İslami mezhebin temel prensipleri arasındadır?
Haricilik---------------------+
Ehl-i sünnet
Şiilik
Matüridilik
Mutezile
8 ) Gazzalî öncesi kelâm ilminin konusu aşağıdakilerden hangisidir?
Nübüvvet ve ahiret meseleleri
Malum.
Rüyetullah (ALLAH’ın görülmesi)
ALLAH’ın zat, sıfat ve fiilleri-----------------------+
Mevcud.
10 ) “Taraftar ve yardımcılar anlamına gelen Şia, İslam’ın ilk döneminde meydana gelen olaylar karşısında Hz. Ali yanında olan ve ona destek çıkan kimselere nispet edilen bir nitelendirmedir.” Buradaki ifadeler doğrultusunda hangi bağlamda Hz. Ali’nin yandaşlığı söz konusudur?
Hz. Ali’nin Arap ırkından olmayanlara yönelik açılım
Hz. Ali’nin devlet yöneticisi olması (halife)-----------+
Hz. Ali’nin bilgisi
Hz. Ali’nin takvası
Hz. Ali’nin cesareti
?11) Ehli hadis kelamcıları kimlerdir?
Selefiyye
Eşari---------------------+
İmam hanifi
Hiçbiri
12) sahabe döneminde yaşanan olaylara çekimser kalanlar?
Selefiyye
Mutezile---------------------------+
Hariciler
Şia
Hiçbiri
13)selefiyenin en önemli savunucusu…….
İmam hanifi
Ahmed b Hanbel------------------------+
Eşari
Hasan el basri
15) kaderiyye kurucusu kimdir
Abdullah b sebe
Gaylan ed-dımeşki
Cad b dirhem
Gaylan ed-dımeşkı mabed el cüheni---------------+
Hiçbiri
16) ALLAH’ın zatının dışında kadim varlıklar bulunması, taaddüd-i kudemayı gerektireceği için, O’nun zatı üzerine zait sıfâtlar mevcut değildir” şeklindeki anlayış, Mu’tezilenin hangi prensibiyle bağdaşmaktadır?
Menzile beyne’l-menzileteyn
Emri bi’l-maruf nehyi ani’l-münker
Adalet
Vaad ve Va’îd
Tevhid-------------------------+
17) Ehl-i Sünnet’e, ALLAH’ın bütün sıfatlarını kabul ettiklerini için …………….denmiştir.
Sıfatiyye---------------+
Hiçbiri
Kaderiye
Mürcie
Kerramiye
18) Aşağıdaki gelişmeler sonucunda İslam dünyasında nasıl bir gelişme yaşanmıştır?
“Hz. Ali ile Muaviye taraftarları arasında gerçekleşen Sıffîn savaşında yenişemeyen gruplar, bunun hakeme bırakılması görüşünü ortaya atmışlardır. Muaviye taraftarlarınca öne sürülen bu teklif, Hz. Ali’nin bazı mensupları tarafından kabul edilince, bazı Hz. Ali askerleri buna karşı çıktılar.”
Şiilik mezhebinin doğuşuna zemin oluşturmuştur
Hz. Ali taraftarları arasında güven kaybetmeye başlamıştır
Haricilik akımının ilk oluşumu hazırlanmıştır-----------+
İslam dünyasında şiddet hareketleri başlamıştır.
Müslümanlar arasında ilk ayrılık hareketi başlamıştır.
19) Aşağıdakilerden hangisi kelam ilminin isimleri arasında değildir?
Füruuddin-----------+
Usuliddin
Fıkh-ı ekber
İnanç felsefesi
Akaid
20-aşağıdakilerin hepsi kelam ilminin isimleri
El-fıkhul-ekber
Usulüddin
Akaid
Tevhid ve sıfat ilmi
Nazar ve istidlal ilmi
21) Aşağıdaki ifadelerden hangisi/hangileri Ehl-i Sünnetin özelliklerinden değildir?
I- Ehl-i sünnet ve’l-cemaat ilk oluşan kelâm grubudur.
II- Ehl-i Sünnet, ehl-i kıbleyi tekfir etmez.
III- Ehl-i Sünnet zihniyetinin oluşumunda sahabe ve tabiinin önde gelen âlimlerinin görüşleri etkili olmuştur.
IV- Ehl-i Sünnet, Ebû Hanife tarafından kurulmuştur.
a.I ve IV-------------------------+
b.IV
c.III ve II
d.II
e.I ve II
22) Kelam ilminin akaidden farkı hangisidir?
Kelâm, İslam’ın tüm meselelerinde dinî nasların yanında aklî delileri de kullanması bakımından akaidden farklıdır
Kelâm sadece iman esaslarından bahsettiği için akaidden farklıdır
İkisi arasında fark yoktur.
Kelâm, itikadî meselelerde dinî nasların yanı sıra aklÎ delilleri de kullanması bakımından akaidden farklıdır-----------------------------+
Akaid ilmi, iman ve İslam esaslarından bahsetmesi açısından kelâmdan farklıdır.
23-Kelamın doğmasına etki eden unsurlardan olan “Dinî nasların sübutu” ne demektir?
Âyet ve hadislerin muhkem olması
Âyet ve hadislerin uslüp özellikleri.
Âyet ve hadislerin sahihliği/gerçekliği ----------****
Âyet ve hadislerin belli bir konuya delil olup olmaması
Hiçbiri
24- Selef düşüncesinin en önemli müteahhirin savunucusu ………’dir. Buradaki boşluğa hangi bilgin ismi yerleştirilebilir?
İmam Gazali
İmam Azam Ebu Hanife
İbn Teymiyye ***
Ahmed b. Hanbel
İmam Şafii
25-Taşköprüzadenin bir ilme kelam deme şartları
1.inanılacak esaslar kuran ve sahih sünnette bulunmalıdır**
2.dinin maksadı akıl ile teyit edilmelidir**
25-Aşağıdakilerden hangisi Taşköprüzadeye göre bir ilme kelâm denilmesi için gereklidir.?
İnanılacak esaslar Kur’an ve sahih sünnette bulunmalıdır. ****
Muhkem âyetleri içermesi.
Hiçbiri.
İslâm’ın fıkhî hükümlerini içermesi.
Usûlü’d-dinle ilgili sahabe görüşlerini içermesi.
26-fıkhul ekber tabirini ilk kullanan
İmamı Azam ebu hanife
27-kelam ilmi denme sebepleri
logike demek olan mantık kelimesinin arapça karşılığı
1. Ünite 6.
28) Aşağıdakilerden hangileri kelam ilminin ortaya çıkışı ile ilgili iç sebeplerden değildir?
İmamet-hilafet sorunu.
Art niyetli insanların tutumları
Naslara yaklaşım farklılığı
***Felsefenin İslam dünyasında yaygınlaşması
Cehalet ve taklit
29-kelam ilminin ele aldığı mezhep kavramı hangi kategoride kullanılmış?
kültürel
fıkhi
itikadi
siyasi
ameli
30- Aşağıdaki boş yere hangi ifade gelmelidir?
“Mürtekîbi kebîre” sorunu …………… sebebiyle ortaya çıkan sorunlardan biridir?
büyük günah işleyenler
* Cemel, Sıffın savaşları
Hepsi.
İmamet meselesi.
Kader meselesi tartışmaları
31-Aşağıdaki cümlede boş bırakılan yere gelebilecek en uygun şıkkı seçiniz.
Bir ilmin tanımını bilmekle insan, o……………………….
ilmin farklarını öğrenir
fayda ve zararlarını bilmiş olur
ilme zihnen ve ruhen hazırlanmış olur ------
ilmi öğrenmiş olur.
Hepsi.
32-Müslümanların farklı mezheplere ayrılmasının bazı sosyo-kültürel nedenleri bulunmaktadır.
Aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değerlendirilemez?
Yahudi ve Hıristiyanlardaki ayrılıklar ---------+
Felsefi eserlerin İslam dünyasına girmesi
Kur’an ayetlerini anlama zorunluluğu
Hilafet münakaşaları
Siyasi nedenler
33-Aşağıdakilerden hangisi Eş’arî kelâm âlimi Cüveynî’nin akaid risalesinin adıdır?
Akîdetü’l-Vâsıtiyye
Akîdeyü’n-Nizamiyye --------+
Hiçbiri.
Akîdetü’t-Tahaviyye
Cevheretü’t-tevhîd
• 34-Hangisi Peygamberimiz (sav) döneminde yaşanan ihtilaflardandır?
Zekat vermeyenler meselesi
Kalem-kırtas meselesi --------+
Hepsi.
İmamet-hilafet meselesi
İfk hadisesi
35-Kalem-kırtas hadisesi…………………mezhebi tarafından………………. Konusunda Hz. Ali lehine delil olarak ileri sürülmüştür.
Hariciler; imamet
Hariciler; Hz. Ali’nin fazileti
Eşariyye; Hz. Ali’nin fazileti
Şia; İmamet---------------+
Şia; Mehdinin fazileti.
36-Hz. Peygamber, bir hadislerinde ümmetinin birçok kollara ayrılacağını, bunlar içerisinden ALLAH’ın elçisi ve onun seçkin arkadaşlarının metodunu benimseyen kimselerin (………) kurtuluşa ereceğini bildirmiştir.
Yukarıdaki boşluğa gelebilecek karşılık aşağıdakilerden hangisidir?
Ehl-i bid’at
Selefiyye
Ehl-i sünnet
Mu’tezile
Fırka-i Naciye ----
• 37-Ehl-i sünnet” terimini ilk kullanan tabiin âlimlerinden birisi de ……………dir.
Hiçbiri
Ahmed b. Hanbel
Hasan el-Basrî -----------+
Ebu’l-Leys es-Semerkandî
Ebû Mansur el-Mâtürîdî
38-Aşağıdakilerden hangisi Ehl-i sünnet ve’l-cemaat’i ifade eden övgü isimlerinden değildir.
Ashabu’l-hadis
Ashabu’l-kelâm -----------+
Sevadu’l-a’zam
Ehlü’l-Hak
Ehlü’l-İspat
39-Aşağıdakilerden hangisi Haricilik akımının çıkış nedenleri arasında değildir?
Yerel anlayış ve kültürün İslami boyut kazanması
Sahabiler arasındaki savaşlar
İslamın yaygınlaşması sonucu farklı kültürlere sahip insanların katılımı ----------------+
Dini kaynakları farklı algılama biçimi
Halifelik seçimi*
40)Aşağıdakilerden hangisi İslamiyet’in sadece itikadî konularından bahseden ilme verilen adlardandır.?
-----------el-Fıkhu’l-ekber****
el-Fıkhu’l-ebsat
Usûlü’l-itikad
Usûl-ı fıkıh
Usûlü’t-tevhîd
41) Kur’anın mahluk/yaratılmış olduğunu ilk ortaya atan kimdir?
Cehm b. Safvan
Vasıl b. Ata
--------Ca’d b. Dirhem*****
Amr b. Ubeyd
Hasan Sabah
42-Aşağıdaki şıklardan hangileri kelamın doğuşuna zemin hazırlayan dış etkenlerdendir?
I- Müslümanların farklı kültür ve inançlarla karşılaşması.
II-Yabancı devletlerle savaşların olması ve anlaşma sağlanamaması.
III- Felsefenin Arapçaya tercüme edilmesi.
IV-Dinî nasları yabancıların anlayamaması.
II ve III
Hepsi.
Hiç biri
* I ve III.
I ve II.
43-Aşağıdakilerden hangisi “Tevhid ve Sıfat İlmi” nin özelliklerinden birisidir?
Özellikle Rüyetullah ve Kelâmullah’tan bahsetmesi
Sadece ALLAH’ın zat ve sıfatlarından kelâm metoduna göre bahsetmesi
Hepsi.
*ALLAH’ın zat ve sıfatlarından Selef metoduna göre bahsetmesi
Tüm iman esaslarını aklî delillerle açıklaması
mkorkmaz57
Sun 30 October 2011, 04:21 pm GMT +0200
Allah (cc) razı olsun hocam...derslerde kolaylık sınavlarda başarılar dilerim tüm arkadaşlara...selam ve dua ile...
admin
Thu 10 November 2011, 06:35 pm GMT +0200
a.s tabiki sevgili kardeşim fark olmasa neden sistematik kelam diye ayrılsınki kelam
kılıç01
Thu 24 November 2011, 05:52 pm GMT +0200
hocam teşekkürler bende bu soruları arıyordum