- Kadınların itikafı

Adsense kodları


Kadınların itikafı

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
hafız_32
Sat 20 November 2010, 11:33 am GMT +0200
Kadınların İtikafı:
 

Ramazan'm son on gününde ibadete yoğunlaşmak:

Sevap kazanmak ve Kadir gecesine rastlamak arzusuyla, erkekle­re olduğu gibi, hanımlara da Ramazan'm son on gününde itikâfa girmek müstehaptır.

Bu gecelerde, teheccüt namazı için kişinin ailesini uyandır­ması müstehaptır. Aişe (radiyallâhu anhâ) anlatıyor; 'Peygamber (sallallâhu aleyhi ve sellem), Ramazan'm son on günü girdiğinde, daha gayretli olur, gecelerini ihya eder, ailesini uyandırırdı.[484] Bunu, Kadir gecesine rastlamak için yapardı. Bu nedenle Pey­gamberimiz (sailallâhu aleyhi ve sellem); 'Kadir gecesini, Rama­zanın son on günü içerisinde, tekli günlerde arayınız [485] 'iman ederek ve sevabını umarak, kadir gecesini ibadetle geçirenin, geçmiş günahları bağışlanır [486] buyurmuştur.

Hanımların itikâfa girmesi meşrudur: Âişe {radiyallâhu anhâ) anlatıyor; 'Rasululiah (sallallâhu aleyhi ve sellem), Rama­zanın son on gününde itikâfa girilmesini nasihat etti. Bunun üze­rine Âişe itikâfa girmek için izin aldı.[487] 'Peygamber (sallal­lâhu aleyhi ve sellem) vefat edinceye kadar, her Ramazanın son on gününde itikâfa girerdi. Onun vefatından sonra da, hanımları itikafa girmiştir.[488]

 
Hatırlatmalar:
 

1. Hanımların, eşlerinden izin almaksızın itikâfa girmeleri caiz değildir. Çünkü kadınlar, eşlerinden İzin almaksızın evle­rinden çıkamazlar. Bu konuyla ilgili, Aişe, Hafsa ve Zeyneb'ten rivayetler daha önce zikredilmişti. Allah onlardan razı olsun-. Bunlar itikafa girmek için Peygamberimiz fsallaüâhu aleyhi ve sellem)'den İzin istemişlerdir.

2. Hanımına itikâfa girmesi için izin veren, onun itikâftan çıkmasını isteyebilir mi?

Nafile itikattaki kadının kocası, hanımının itikâftan çıkma­sını isteyebilir. Çünkü Peygamberimiz (sallallâhu aieyhi ve sel-lem), Âişe validemize itikâf izni verdikten sonra, Hafsa ve Zeyneb (radiyallâhu anhumâ)'da izin istemişlerdi. Bunun üzerine Pey­gamberimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem), onların itikâfa girme amaçlarının itikâftan ziyade, birbirlerini kıskanmaları ve kendisi­ne yakın olmak arzusu olduğunu anlamıştı. Bu nedenle onların itikâftan çıkmalarını istemiş ve; 'Siz bu yaptıklarınızı hayır amaçlı mı, yapıyorsunuz?' buyurmuştur.[489]

Adak itikâfı gibi, vacip olan itikatlarda ise durum şöyledir;

Eğer peşpeşe itikâf yapılacağı adakta belirtilmişse, öncesin­de izin aİmış olan bir hanımı, kocası İtikâftan çıkaramaz. Ada­ğında itikâfı peşpeşe yapacağını belirtmemişse, kocası itikâftan Çıkmasını isteyebilir. Bu durumda kadın, geri kalan itikâfını daha sonra tamamlar.[490]

3. İtikâfa sadece mescitlerde girilir:

İtikâfa sadece mescitlerde girilebilir. Nitekim, Yüce Allah; '...

Mescitlerde itikâfta olduğunuzda...' buyurmuştur.[491] Peygam­berimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem) ve hanımları da, mescitte itikâfa girmiştir. Hanımların evlerinde mescit olarak belirledikleri yerlerde itikâfa girmeleri caiz değildir.[492] Hanımların itikâfa gir­dikleri mescitlerde, cemaatle namaz kılınıyor olması şart değildir. Çünkü cemaatle namaz, hanımlara vacip değildir.[493]

Hanefî mezhebine göre hanımlar evlerinde mescit olarak belirledikleri bir odada itikafa girmeleri caiz olmak­la birlikte daha da evlâdır. (Çev.)

4. Hanımlar, mescitlerde itikâfa girdikleri zaman bulunduk­ları yeri bir örtüyle kapatırlar:

Peygamberimiz (sallallâhu aleyhi ve sellemj'in hanımları, mescitte itikâfa girdiklerinde, onlara mescidin içerisinde birer Çadır kurulması emredilmişti. Nitekim mescitte erkekler de bu­lunmaktadır. Erkeklerin ve hanımların birbirlerini görmemeleri, kendileri için daha hayırlıdır. Mescitte, erkeklerin namaz kılma­dığı, kadınlara özel bölümlerde hanımların itikâfa girmeleri, er­kek saflarının bölünmemesi ve zorluk oluşmaması açısından çok daha uygundur.

5. İtikâfta bulunan bir kadın, kendi halinde Yüce Allah'a ibadetle meşgul olmalıdır. Namaz, Kuran kıraati, teşbih, tahmîd, tehlîl, tekbir, İstiğfar, Peygamberimize salavat getirme ve benzer ibadetlerle vaktini değerlendirmelidir.

İtikâfta bulunan bir kadının, Allah'a yakınlık amacıyla hiç konuşmamasının mekruh olduğu gibi, faydasız söz ve davranış­larla meşgul olması da mekruhtur.

6. Zorunlu ihtiyaçlar durumunda, itikâfta bulunanlar mescit­ten çıkabilirler:

Umre (radiyallâhu anhâ) anlatıyor; 'Âişe (radiyallâhu anhâ) itikâfta iken, ihtiyacı nedeniyle mescitten evine çıktığında, hasta­ya uğrar, halini sorup geçerdi, onun yanında durmazdı.[494]

İhtiyaç olmaksızın itikâf esnasında mescitten çıkanın, itikâfı bozulur.

7. İtikâfta eşiyle cinsel ilişkide bulunanın itikâfı bozulur.

Yüce Allah; 'Mescidlerde itikâfa girdiğinizde kadınlarınıza yaklaşmayın. [495] buyurmuştur.

İtikâfta bulunan kişinin, hanımını öpmesi ve benzer davra­nışlarda bulunması caiz değildir. Alimler bu konuda icmâ etmiş­tir.

8. İtikâftaki kadın, şehvetsiz olarak kocasına dokunabilir:

İtikâftaki kadın, kocasının başını yıkayabilir, saçını tarayabi­lir veya ona bir şeyler yedirebilir.

Aişe {radiyallâhu anhâ) anlatıyor; 'Peygamber (saîlalîâhu aleyhi ueselîem), mescitte itikâfta iken, başını göğsüme dayıyor­du; bende hayızh olduğum halde onun saçını tarıyordum.[496]

9. Özür/istihâze kanaması olan hanımlar, mescitleri kirlet­meyeceklerinden emin olmaları durumunda mescitlerde itikâfa girebilirler:

Aişe (radiyailâhu anhâ) anlatıyor; 'Rasulullah (sallallâhu aleyhi ve sellem) ile birlikte istihâze kanaması olan bir hanımı itikâfa girdi. Onun kırmızı ve san renkte kanamaları oluyordu. Namaz kılarken bazen altına leğen koyuyorduk.[497]

10. Kadın, itikâftaki kocasını ziyaret edebilir:

Peygamberimizin hanımı Safiye (radiyallâhu anhâ); 'Ra­mazan'm son on gününde itikâfta bulunan Rasulullah (sallallâ­hu aleyhi ve sellemj'i ziyaret için mescide geldi. Bir süre onunla konuştu. Geri dönmek için kalktığında, Peygamber (sallallâhu aleyhi ve sellem) de onunla birlikte kalktı, onu Öptü ve Ummü Seîeme'nin kapısına kadar uğurladı.[498]

11. İtikâftaki bir kadının nişanlanması ve nikahının kıyılması caizdir. Ancak, zifafa girilemez.[499]



[484] Buhârî, 2024; Müslim, 1174.

[485] Buhârî, 2017; Müslim, 1169.

[486] Buhârî, 2014; Müslim, 760.

[487] Buhârî, 2045; Müslim, 1172

[488] Buhârî, 2026; Müslim, 1172.

[489] Müslim, 1173.

[490] Nevevî, el-Mecmû, 6/476.

[491] Bakara, 187.

[492] Et-Muhaüâ, 5/193.

[493] El-Muğnî, 3/193.

[494] Abdurrezzâk, Musannef, 8055.

[495] Bakara. 187.

[496] Buhârî, 2029.

[497] Buhâri, 2037, Müslim, 2476.

[498] Buhârî, 2035; Müslim, 2175.

[499] İmam Mâlik, el-Muuattâ, 1/317.


sümeyra
Mon 29 July 2013, 12:18 pm GMT +0200


   1 saat için bile niyet edilip itikafa girmek mümkün deniyor..Feyzinden istifade etmek lazım inşaallah..

cerendemir
Mon 12 August 2013, 01:18 am GMT +0200
İnşallah bizde bir gün ömrü hayatımız da bir kere bile olsa itikaf da bulunuruz.Peygamberimizin sünnetini yerine getirerek Allah'ın rızasını kazanırız.

Rüveyha
Tue 22 July 2014, 10:08 pm GMT +0200
Mevlam razı olsun..İnşaAllah hayırla Ramazanın son 10 gününü ibadetle , geçiririz.Mevlam af eden kullarından kılsın inşaAllah.

Rüveyha
Mon 29 June 2015, 10:09 pm GMT +0200
Esselamu Aleykum ve rahmetullah..Tekrar okumak çok şükür nasip oldu.Rabbim bizlere de İnşaAllah itikafa girmeyi hasıl olucak sevabı hak etmeyi nasip eylesin Rabbim.Mevlam razı olsun kardeşim.

Lal-i Hal
Sat 25 June 2016, 11:13 pm GMT +0200
Ve aleykumusselam ve rahmetullah.Allah razi olsun bilgiler icin.
Rabbim hakkiyla idrak edip uygulayabilmeyi nasip eylesin insalalh

Rüveyha
Tue 28 June 2016, 01:23 pm GMT +0200
Ve aleykumusselam..Ramazan ayının son on günündeyiz.İnşaAllah bizler de itikafa girerek hayırla ,hakkıyla bu mübarek günleri ihya ederiz.Rabbim yardımcımız olsun İnşaAllah

yagmur_7-c
Tue 28 June 2016, 03:18 pm GMT +0200
Esselamu aleykum;
İtikafa girmek güzel bir şey aslında ama kadın kocasından izin alamadığı sürec itikafa girmeesi doğru değil...Rabbim itikafa girmeyi nasip etsin inşallah.....Rabbim İslam'ı daha iyi tanımayıu nasip etsin inşallah...