- İyi doktora tedavi olmak

Adsense kodları


İyi doktora tedavi olmak

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
hafiza aise
Mon 13 June 2011, 11:34 am GMT +0200
31-DOKTOR SEÇİMİ VE EHLİYET:
 
a) İyi Doktora Tedavi Olmak:


 

Hz. Peygamber (s.a.) daha iyi doktorun tedavisini tavsiye ederdi.


Bir grup şöyle der: Dert ve devanın indirilmesi, derdi, devayı vs. yi ya­ratma işinde görevli melekler vasıtasıyladır. Çünkü melekler bu dünyanın işiyle, ana rahmine düşüşünden ölümüne kadar insan türünün işiyle görevlidir. Dert ve deva, meleklerle indirilir. Bu, diğer iki yaklaşımdan daha iyidir.

Bir grup şöyle der: Dert ve devaların çoğu, gıdaların, azıkların, İlaçların ve hastahklann (bütün bunların araçları, sebepleri ve tamamlayıcılannın) doğ­duğu gökyüzünden inen yağmur vasıtasıyla elde edilir. Üstün madenlerden olanlar, dağlardan iner. Vadilerden, nehirlerden ve meyvalardan inenler de tağlîb (üstün olana göre hüküm verme) ve iki fiil yerine, ikisini de içeren bir fiille yetinme kaidesince £u söze dahildir. Bu Arapça'da, hatta diğer millet­lerde bilinen bir husustur. Nitekim şair şöyle der:

yu saman ve soğuk suyla besledim, gözleri çökük- oldu."[598] Başka biri şöyle der:

"Kocanın kılıcım ve okunu kuşandığını gördüm."[599] Bir diğeri şöyle der:

"Şarkıcılar bir gün görüldüklerinde ve kaşlarını ve gözlerini hilâl gibi yapınca..."[600]

Bu, diğer açıklama biçimlerinden daha iyidir. Allah en iyisini bilir.

Bu, Yüce Allah'ın hikmeti ve rablığının tamamındandır. Çünkü O, kul­larını dertlerle sınadığı gibi, sevindirdiği devalarıyla da onlara yardım eder. Günahlarla, onları sınadığı gibi tevbe, yokedici iyilikler ve keffaret olan mu­sibetler ile onlara yardım eder. Şeytanların habis ruhlarıyla sınadığı gibi, iyi ruhlardan bin orduyla, meleklerle onlara yardım eder. Arzu ve şehvetlerle sı­nadığı gibi, faydalı ve leziz nesnelerden şer'an ve miktar olarak sevindirecek olanlarla giderilmesine de yardım eder. Hiçbir sınama yoktur ki Allah bu be­lâya karşı yardım alacaklan bir şeyi vermesin. Bunu bilme konusundaki fark­lılık devam eder. Bilgi, meydana gelmesi ve ona ulaşmakla olur. Allah en iyi­sini bilir. [601]


[597] Bk. Dipnot: Giriş 7, 8, 9, 10.

[598] Bu "Rumme"dir. Muktadab, 4/223; Hasâis, 2/431; Emâli'l-Murtadâ, 2/259; Emâli İbni'ş Şecerîl/ttl; tnsâf, 613; Şerhu'l-Mufassai, 2/8; Hizam, 1/499.

[599] Abdullah b. Zi'barâ'nındır. Kâmil, 189, 209; Muktadab, 2/51; Hasâis, 2/43; Emâli İbni'ş-Şecerî, 2/321; Emâli'l-Murtadâ, i/54, 260, 375.

[600] er-R£Î;en-Nemîrî'nindir. (Divan, 156); Te'vıl Müşki/i'l-Kur'ân, 165; Hasâis, 2/432; İn­saf, eip.

[601] İbn Kayyim el-Cevziyye, Za’du’l-Mead, İklim Yayınları: 4/356-358.