- İslam'ın ilk Zamanlarında Erkeklere Altın Yüzü­ğün Mubah Kılınması

Adsense kodları


İslam'ın ilk Zamanlarında Erkeklere Altın Yüzü­ğün Mubah Kılınması

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
saniyenur
Fri 11 November 2011, 07:51 pm GMT +0200
11- İslam'ın ilk Zamanlarında Erkeklere Altın Yüzü­ğün Mubah Kılınması, Daha Sonra Bu Hükmün Yürür­lükten Kaldırılarak Haram Kılınması


1912- Ebu Hureyre (r.a)'tan rivayet edilmiştir:

“Peygamber (s.a.v.), altın yüzüğü yasaklamıştır.” [172]

1913- Abdullah İbn Abbâs (r.a)'tan rivayet edilmiştir:

“Resulullah (s.a.v.) bir adamın elinde altından bir yüzük görmüştü. Hemen o yüzüğü o adamın elinden çıkarıp atmış ve:

“Sîzden birisi ateşten bir kor alıp da onu eline koyuyor” buyurdu. Resu­lullah (s.a.v.) gittikten sonra adama:

“Al yüzüğünü, onunla faydalan!” denildi. Adam

“Hayır! Vallahi, onu ebediyen alamam. Onu, Resulullah (s.a.v.) attı” de­di. [173]

1914- Abdullah İbn Ömer (r.a)'tan rivayet edilmiştir:

“Peygamber (s.a.v.), altından bir yüzük yaptırmıştı. Onu takındığı zaman, taşı­nı, avucunun içine çevirirdi. İnsanlar da yüzükler yaptırmaya başladı. Daha sonra Peygamber (s.a.v.), insanların bu halini görünce, minberin üzerine oturdu ve yüzü­ğü çıkarıp:

“Ben bu yüzüğü takıyor ve taşını içeriye çeviriyordum” dedi. Derken yüzü­ğü çıkarıp attı. Sonra da:

“Vallahi, onu ebediyen takmam!” buyurdu.

Bunun üzerine insanlar da, altın yüzüklerini attılar. [174]

Açıklama:

Hz. Peygamber (s.a.v.)'in altından yüzük yaptırması, altının erkeklere haram kılınmasın­dan öncedir. Çünkü altının erkeklere haram olduğunu bildiren Resulullah (s.a.v.)'in, kendisi­nin .alton takması düşünülemez.

Ayrıca altının daha önce mubah olduğu halde, Hz. Peygamber (s.a.v.)'in bu hareketiyle haram kılınmış olması da mümkündür.

Yüzüğün üzerine, sahibinin ismini ve Allah'ın ismini nakşetmek caizdir. Alimlerin çoğu­nun görüşü bu şekildedir.

İhtiyaç gidermek isteyen kimsenin, üzerinde Allah'ın isimlerinden biri yada Peygamber ve melek ismi yazılı veya kutsal mekanlardan birinin resmi bulunan bir eşya bulunursa, tuva­lete girerken onu çıkarması gerekir. Bu; Hanefilerin, Şâfiîlerin, Mâlikilerin ve Hanbelilerin görüşüdür. Buna uymamanın hükmü, mekruhluktur.

“Eğer bu eşya üzerinde Kur'an'dan bir ayet veya ayetten bir kısım bulunursa, onunla tuvalate girmek ve kaza-i hacatte bulunmak haramdır. Ancak kaybolma korkusu olduğunda yada bu ayet muska halinde üzerine dikili olduğuna bu sakınca ortadan kalkar. Bu durumda o ayetlerin üstü örtülerek veya cebe konularak gizlenmesi gerekir.

Buna göre bugün çokça kullanılan cihazlardan biri olan cep telefonlarının üzerinde bu türden yazı ve resim bulunduran kimselerin, bu hususa dikkat etmeleri gerekir.

Resulullah (s.a.v.), yüzüğün taşını, hem muhafaza etmek ve hem de kibirden korunmak için bu şekilde davranmıştır. Gerçi Resulullah (s.a.v.), bu konuda bir şey emretmemiştir. Do­layısıyla yüzük istenildiği şekilde taşınabilir. Fakat efdal olan, bu konuda Resulullah (s.a.v.)'e uymaktır. Selef, bu konuda yüzüğü hem avuç içine çevirmiş ve hem de çevirmemiştir.

[172] Buhârî, Libas 45; Nesâî, Zinet 78; Ahmed b. Hanbel, Müsned, 2/468.

[173] Taberânî, Mu'cemu'l-Kebir, 12175.