sumeyye
Thu 22 July 2010, 12:58 pm GMT +0200
İrade ve İmtihan -1-
Evet, "fıtratın gayesi, hilkatin neticesi imân-ı billahtır"; onun ardından muhabbetullah, peşi sıra zevk-i ruhanî, onun bir devamı olarak da aşk, aşkın insan ruhunda hasıl ettiği şevk; hatta bu mevzuda hayrete dalma, kendinden geçme makamı sayılan vecd, vecde girmek için bazen tevâcüd, vecdin katlanmış şekli olan mevâcîd ve bunlardan bir girizgâhla ayrılıp farklı bir varyantta cereyan eden cezb iradenin söz konusu olmadığı incizab ve incizabın son sınırı "Yakîn gelip çatıncaya kadar ibadet şuuru" Evet işte bütün bunlarla, bir bakıma fıtratın gayesi, hilkatin neticesi olan insan-ı kâmil seviyesi yakalanabilir