- İhram namaza nishetle tekbir gibidir

Adsense kodları


İhram namaza nishetle tekbir gibidir

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
sumeyye
Thu 27 January 2011, 03:52 pm GMT +0200
İhram, Namaza Nishetle Tekbir Gibidir;


Bil ki: Hac ve umre için ihrama girmek, namaza nisbetle tek­bir almak gibidir. İhram, ihlâs ve tazimin duyularla algılanabilir bir şeklidir, haccetme azminin, açık bir fiille zabturapt altına alın­masıdır. Nefsin, her türlü lezzetleri, rahatını, konforunu, alışık ol­duğu âdetlerini, güzelleşmek için yapılan işleri terketmesi suretiy­le Allah'a boyun eğdiğini sembolize eder. Allah uğrunda, yorgunlu­ğa katlanma, toza toprağa belenme, pejmürde bir hale düşme ma­nasım gerçekleştirir. [642]


İhram Yasaklarının Sırrı:

 

İhram altında bulunan kişinin sözü edilen şeyleri terketmesi-nin şer'an istenmesi, nefsi zelil kılma, süslenmeyi terketme, pej­mürde bir hal alma manalarının gerçekleşmesi, Allah korkusunu ve O'na saygı göstermeyi içinde duymayı sağlama, nefsi, arzu ve isteklerinin peşinde koşuşturmadan alıkoyma ve onu sorgulama imkânının sağlanması içindir.

Av avlamak, bir tür eğlence ve aşırılıktır. Bunun içindir ki Rasûlullah (s.a.), "Kim, av peşinde koşarsa, heva ve heveslerinin peşinden koşmuş olur.[643] buyurmuştur. Rasûluîlah'ın (s.a.) ve bü­yük sahâbîlerin caiz olmasına rağmen avla uğraştıkları asla sabit değildir.

Cinsel ilişki, hayvanı şehvet içerisine dalmaktır. Buna rağ­men bu kapının tümden kapatılması caiz değildir; çünkü bu, şer'î ilkelere ters düşer. Bu durumda onun, hiç olmazsa en azından ih­ram, itikâf, oruç gibi bazı hallerde ve mescid gibi bazı mekanlarda yasaklanması kadar normal bir şey yoktur. [644]

 
İhram Elbisesi:
 

İhrama girecek kimsenin ne giyeceği soruldu. Rasûlullah (s.a.), bu soruya şöyle cevap verdi: "Gömlek, sarık, don, bornoz, mest giymeyin. [645]

Bedevi için de: "Üzerindeki kokuyu üç defa yıka. Cübbene ge­lince, onu da çıkart. [646]buyurmuştur.

Dikişli elbise ile, ihram için giyilecek kumaş parçası arasın­daki fark şudur: Dikişli elbise, bir ziynettir, insanlar onu giymek­ten hoşlanır. İkincisi ise, sadece avret yerini örtmek içindir. Birin­cinin terkedilmesi Allah için tevazu manasına gelir. İkincinin terki ise, edepsizlik olur. [647]




[642] Şah Veliyyullah Dihlevî, Hüccetullâhi’l-Bâliğa İslâm Düşüncesinin İlkeleri, İz Yayınları: 2/182.

[643] bkz. Ebû Dâvûd, Dahâyâ (Sayd), 24.

[644] Şah Veliyyullah Dihlevî, Hüccetullâhi’l-Bâliğa İslâm Düşüncesinin İlkeleri, İz Yayınları: 2/182.

[645] Müslim, Hacc, 1.

[646] Müslim, Hacc, 6.

[647] Şah Veliyyullah Dihlevî, Hüccetullâhi’l-Bâliğa İslâm Düşüncesinin İlkeleri, İz Yayınları: 2/183.