saniyenur
Thu 10 November 2011, 07:00 pm GMT +0200
22- İçerisinde Şirk Olmamak Kaydıyla Okuma Tedavisi Yapmakta Bir Sakınca Görülmemesi
2022- Avf b. Mâlik el-Eşcaî (r.a)'tan rivayet edilmiştir:
“Biz cahiliye döneminde okuma tedavisi yapardık. Günün birinde Resulullah (s.a.v.):
“Ey Allah'ın resulü! Bu hususta ne buyurursun?” diye sorduk. O da:
“Bana okuma tedavisi şeklinizi gösterin! İçerisinde şirk olmadıkça rukyede bir sakınca yoktur!” buyurdu. [314]
Açıklama:
2090 nolu hadisin açıklamasında da geçtiği üzere, rukye; mubah hamm ve olmak özere üç kısma aynlmaktadır. Bu hadiste, Arapların cahiliye döneminde durumunu ortaya koymaktar. dönemi Araplar; afetler ile yabancı, isimlerden ve anlaşılmaz sözlerden oluşan kelimelerle islam gelince bu iptal olmuştur. Çünkü bu, haram olan rukye kısrrnna ffnndded Bu tur rukyenin haram Alınmasının denlennden birisi de; bu tür rukyelerde yabancı isimler anlaşılmaz sözlerden oluşan kişiyi küfre ve şirke götürecek sözler içermekteydi.
imam Suyûtî, su üç şart. içeren rukyenin caiz olduğu hususunda alimlenn ittifak ettiklerini belirtmiştir:
1- Rukyenin; Allah'ın sözlerinden, isimlerinden ve sıfatlarından oluşması.
2- Arapça ve manası anlaşılır olması
3- Rukyenin bizzat etkisi olmayıp aksine etkisinin Allah'ın takdiriyle olduğuna inanmak. [315]
[314] Ebu Dâvud, Tıb 3886.
[315] B.k.z. Y. Kardavi, Allah'ın Variığı ve Tevhidin Hakikati, İhtar Yay., istanbul 1997, s. 98-99.