sumeyye
Thu 25 February 2010, 06:00 pm GMT +0200
Hz. Osman´la Müslümanlar Arasında Geçen İbretli Bir Konuşma
Hz. Osman Mekke´den Hudeybiyeye dönüp gelince, Müslümanlar ona:
"Ey Ebu Abdullah! Herhalde Beytullah´ı tavaf edip içini soğutmuş, yatıştırmışsındır?" dediler.
Hz. Osman:
"Siz benim hakkımda ne kadar kötü zanda bulunuyorsunuz!
Varlığım Kudret Elinde bulunan Allah´a yemin ederim ki; Mekke´de bir yıl kalsaydım ve Resûlullah Aleyhisselam da Hudeybiye´de oturur olsaydı, Resûlullah Aleyhisselam onu tavaf etmedikçe, yine de kendim yalnız başıma tavaf etmezdim!
Gerçi Kureyşîler Beytullah´ı tavaf etmekte beni serbest bırakmışlardı, fakat ben tavaftan kaçındım!" dedi.
Bunun üzerine, Müslümanlar
"Vallahi, Resûlullah Aleyhisselam bizden daha iyi bilendir ve bizden daha iyi zanlıdır!" dediler.[315]
Bey´atta Bulunan Müslümanların Sayıları ve Faziletleri
Abdullah b. Ebi Evfâ; Hudeybiye´de ağaç altında Peygamberimiz Aleyhisselama bey´at eden ve "Ashâbü´ş-Şecene" diye anılan Müslümanların 1300 kişi olduklarını ve Eşlem kabilesinden olanların da Muhacirlerin sekizde birini teşkil ettiklerini söylem iştir. [316]
Peygamberimiz Aleyhisselam:
"Ağaç altında bey´at yapanlardan hiçbiri Cehenneme girmeyecektir" buyurmuştur.[317]
Peygamberimiz Aleyhisselama Hudeybiye´de semüre ağacının altında bey´at yapan Müslümanlar hakkında Kur´ân-ı Kerîm´de şöyle buyurulmuştur
"Sana gerçekten bey´at yapmış olanlar, ancak Allah´a bey´at yapmış oluyorlar!
Allah´ın Eli, onların elleri üzerindedir!
Şu halde, kim bu bağı çözerse, kendi aleyhine çözmüş olur!
Kim de, Allah ile sözleştiği şeye vefa eder, onu yerine getirirse, O da ona büyük bir ecir verecek tir.´[318]
"Andolsun ki, Allah mü´minlerdervağacın altında seninle bey´at ya parlarken-razı olmuştur da, kalb-lerindeki ihlas ve sadakati bilerek, üzerlerine sekîneti (sabır, sebat ve kalb rahatlığını) indirmiştir."[319]
[315] Vâki d f, c. 2, s. 602, Be yhak f, D el âi lü´n-nübüvve, c. 4, s. 134,135, İbn E bi Ş eybe vıe İ bn Asâkfr´den nak len Al âüddi n Ali, Keniıü´l-
ummâl, c. 10, s. 483, İbn Kayyım, Zâdu´l-mead, c. 2, s. 1 37.
M. Asım Köksal, İslam Tarihi, Köksal Yayıncılık: 5/300.
[316] İbn Sa´d, Tabakât, c. 2, s. 98, Buhân, Sahih, c. 5, s. 63, Müslim, Sahih, c. 3, s. 1484.
[317] Ahmed b. Hanbel, Müsned, c. 3, s. 350, Ebu Dâvud, Sünen, c. 4, s. 213, Tirmizî, Sünen, c. 5, s. 695.
[318] Feth: 10.
[319] Feth: 18.
M. Asım Köksal, İslam Tarihi, Köksal Yayıncılık: 5/300-301.