saniyenur
Sun 12 August 2012, 02:44 pm GMT +0200
HZ. ÂDEM 'İN YARATILIŞI
Bitki, hayvan ve insanın ortak belirgin ve esas özelliği, hayat sahibi olmalarıdır. Hayat, tabiatın en karmaşık fenomeni olup, eski zamanlardan beri filozofların, ediplerin, dinî önderlerin ve bilginlerin dikkatini çekmiştir. Bitki ve hayvan hayatı ile ilgili çalışmalar ve bilimlerdeki muazzam ilerlemeye rağmen, hayatın sırrı, eski zamanlardaki gibi halâ karmaşıktır. Biyoloji bilginleri, canlılar alemindeki türlü tezahürleriyle hayatın harikalarını seyretmekle ömürlerini tüketmekte, fakat hayatın kendisini anlayamamaktadırlar.
Canlıların en gelişmişi ve en mükemmeli, insandır. Diğer bir ifadeyle, canlıların kemâli, insanda toplanmıştır. Ancak bu, Darvincilerin iddia ettiği gibi, bir evrim sonucu olmamıştır. Çünkü insan Allah'ın yarattığı tamamen yeni ve benzersiz bir canlıdır. Tüm kâinatta, bugünkü bilgilerimize göre, insanın hususiyeti ve emsalsizliği tartışmasızdır. J. Bronowski'nin dediği gibi, "İnsan müstesna bir yaratıktır. Onu hayvanlardan üstün kılan bir çok özelliği vardır; bu yüzden manzarada bir şekil olmayıp-manzarayı biçimlendirendir. Zihnen ve bedenen tabiatın kâşifi, aynı zamanda her kıtada yuvasını -hazır bulan değil- kendisi kuran canlıdır. Çevremizde koşuşan, uçuşan, yüzen, gizlenen hayvan sürülerinin arasında, çevresinden bağımsız olarak hareket edebilen tek canlı, insandır. Aklı, zekâsı, dayanıklılığı çevreyi olduğu gibi kabullenmeyip, değiştirmesini mümkün kılmıştır." (The Ascent of Man, Britisch Broadcasting Corporation, Londra 1981, sh. 19).
İnsan, diğer canlılardan temelde farklı bir tür olarak, apayrı ve benzersizdir. Hayvanlara benzer yanlan, bedenî ihtiyaçları gibi Özellikleridir. Sahip olduğu yaratıcı hüneri ile hayvanlardan ayrılır. Yeteneklerini bir araya getirerek planlar, icadlar, keşifler yapar; ve yeteneklerini daha karmaşık ve ince metotlarla kullanmayı öğrendiği vakit, buluşları daha ileri ve etkili olur... Tabiatın insana sağladığı ilmî düşünceler ve yetenekler... onu benzersiz yapar." (The Ascent of Man, sh. 20-24).
Böylesine hârika ve eşsiz bir tür nasıl meydana geldi? İlim adamları insanın menşeini, kesin olarak bulamamışlardır. Ancak birçok biyolog organik tekâmülden önce kimyasal bir tekâmülün meydana gelmiş olabileceği fikrindedir. Bu sebeple, hayatın kendi kendine cansız maddeden oluştuğu fikrinde ısrar etmektedirler.
Fakat, Darwin'in teorisi, insanın menşeini açıklamakta ilmî bir temel olmaktan çıkarılmış, reddedilmiştir. Teoride birçok kopukluklar vardır. Darwin birçok şeyi yalnızca hayvanlar âleminin gerçekleri olarak ele almıştır. Değişik hayvanların iskeletlerini incelemiş ve modern İnsanın maymundan evrimleştiği sonucuna varmıştır. İnsanın maymuna tek bir benzerliğini ispatlayacak ilmî hiçbir delil yoktur. İnsanda, başka hiçbir canlı türünde görülmeyen, çevresinden yararlanmasını sağlayan hârika bir yetenek ve kapasite vardır. Salt bilimsel verilerden Öte, Darwin'in daha Çok hayal gücü ve faraziyelerle hareket ettiği anlaşılmaktadır.