sumeyye
Wed 12 September 2012, 02:39 pm GMT +0200
Hükmün Namaza Göre Değişmesi:
Namazlar Arasında Ayırım Yapılmaması:
(a) Hanefî Mezhebine göre, Kabe’nin yanında ve içinde bulunanlara farz olsun nafile olsun her çeşit namazı kılmak sahihtir. [153] Bu durumda, esas olan, binanın kendisi değil, yeri ve yönü olduğundan, mükellefler Kabe’nin herhangi bir tarafına yönelip namazlarını kılabilirler. Hatta cemaatle namaz kılınmak istense, imamla cemaatin bir tarafta bulunması gerek, imam Kabe’nin bir yönüne, cemaat de diğer yönlerine durabilirler. Fakat, bu şekilde cemaatle kılınan namazda imamın bulunduğu tarafta olan cemaatin, ondan daha önde bulunmaması gerekir, diğer cemaatin ise imamdan ileride durması, ona uymalarına engel değildir, yalnızca imamla yüzyüze gelmemeleri yeterlidir. [154]
(b) Şafiî Mezhebine göre, farz olsun nafile olsun her çeşit namazı, Kâ’be’nin içinde kılmak sahihtir. Kapısı açıkken kapıya doğru kılındığında namaz sahih olmaz. [155]
[153] Hac: 22/26
[154] Serahsî, Mebsut, c. II, s. 79; Kâsânî, BS, c. I, s. 120-121; Cezîrî, Fame, c. I, s. 204; Mergınânî, Hidâye, c. I, s. 95; Mavsılî, İhtiyar, c. I, s. 90.
[155] Şafiî, Umm, c. I, s. 98; Cezirî, Fame, c. I, s. 204; İbn Rüşd, BM, c. I, s. 88-89.