derya
Thu 7 January 2010, 09:13 am GMT +0200
HOCA EBU SAİD
Hoca Süleyman bağlılarının ulularından ve makbul halifelerinden. «Meslek-ül Ârifîn» isimli eserin müellifi Şeyh Mehmed Buharî´nin bağlı olduğu mürşid. Kitapta kayıtlı olduğuna göre Hoca Süleyman Hazretleri, vefatına yakın, müridleri arasından hilâfete Ebu Said´i seçmiş ve Hoca Ebu Said, kendisinden sonra nice yıllar irşâd makamını nurlandırmıştır.
Ebu Said´e sordular :
— Nefyine çalışılan «havâtır» dan bir şeyin nefsanî mi şeytanî mi olduğu nasıl anlaşılır ?
Cevap verdi:
— Eğer o şey, nefyedildikten sonra yine aynı şekilde ve aynı kılıkta geri dönerse nefsanîdir. Zira aynı nokta üzerinde ayak diremek nefsin sıfatıdır. Nefs bir şeyi, muradına erinceye kadar ısrarla ister. Yok, eğer o nefyedilen şey, şekil ve kılık değiştirerek gelirse şeytanîdir. Çünkü şeytanın muradı iğvadır ve o, muradına erinceye kadar kılıktan kılığa girmek âdetindedir.
Ebu Said´e sordular :
— Tarikatten söz etmek kimin hakkıdır ? Cevap verdi:
— O adamın hakkıdır ki, zahirini bütün yeryüzü halkına gösterseler hiç bir ayıp, bâtınım da bütün gökyüzü halkına açıklasalar hiç bir eksiklik bulunamaz.
Hoca Süleyman bağlılarının ulularından ve makbul halifelerinden. «Meslek-ül Ârifîn» isimli eserin müellifi Şeyh Mehmed Buharî´nin bağlı olduğu mürşid. Kitapta kayıtlı olduğuna göre Hoca Süleyman Hazretleri, vefatına yakın, müridleri arasından hilâfete Ebu Said´i seçmiş ve Hoca Ebu Said, kendisinden sonra nice yıllar irşâd makamını nurlandırmıştır.
Ebu Said´e sordular :
— Nefyine çalışılan «havâtır» dan bir şeyin nefsanî mi şeytanî mi olduğu nasıl anlaşılır ?
Cevap verdi:
— Eğer o şey, nefyedildikten sonra yine aynı şekilde ve aynı kılıkta geri dönerse nefsanîdir. Zira aynı nokta üzerinde ayak diremek nefsin sıfatıdır. Nefs bir şeyi, muradına erinceye kadar ısrarla ister. Yok, eğer o nefyedilen şey, şekil ve kılık değiştirerek gelirse şeytanîdir. Çünkü şeytanın muradı iğvadır ve o, muradına erinceye kadar kılıktan kılığa girmek âdetindedir.
Ebu Said´e sordular :
— Tarikatten söz etmek kimin hakkıdır ? Cevap verdi:
— O adamın hakkıdır ki, zahirini bütün yeryüzü halkına gösterseler hiç bir ayıp, bâtınım da bütün gökyüzü halkına açıklasalar hiç bir eksiklik bulunamaz.