- Hayvana binişi

Adsense kodları


Hayvana binişi

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
hafiza aise
Thu 11 August 2011, 03:49 pm GMT +0200
5— Hayvana Binişi:

 

Hz. Peygamber (s.a.) atlara, develere, katırlara ve eşeklere lazan eğerli, bazan da çıplak ata binmiştir. Bazı zamanlar atıir. Bu Meymûne'nin yanında geçiren İbn Abbas o geceyi şöyle anlatıyor: Ben yastığın enine yattım. Allah Rasûlü (s.a.) ile hanımı da yastığın boyuna yattılar. Allah Rasûlü (s.a.) uyudu. Gece yansı yahut gece yansına az bir zaman kala Allah Rasûlü (s.a.) uyanıp oturdu. Uykusu açılması için eliyle yüzünü sıvazladı. Sonra Âl-i İmrân süresinin son on âyetini okudu. Sonra kalkıp asılı duran su tulumunu aldı; güzelce abdestini aldık­tan sonra namaz kılmaya durdu. Ben de O'nun yaptığı gibi yaptım...

da olurdu. Hayvana çoğunlukla yalnız binerdi. Deve üzerinde iken terkisi­ne birini aldığı olurdu. Bazan da terkisine bir kişi, önüne bir kişi bindirir ve böylece bir deve üzerinde üç kişi olurlardı. Erkekleri terkisine almıştır. Hanımlarından bazısını da terkisine bindirmiştir.

Çoğunlukla bineği at ve deve idi. Katıra gelince, bilinen o ki, yalnızca krallardan birinin kendisine hediye ettiği bir tek katın vardı. Zaten Arap memleketinde katır yaygın değildi. Hatta Hz. Peygamber'e (s.a.) katır he­diye edilince: "Atları eşeklere aştıralım mı?" diye sordular. "Bunu ancak bilgisizler yapar" cevabını verdi.[278]

Allah Rasûlü (s.a.) sürü sahibi idi. Yüz koyunu vardı. Yüzden fazla olmasını istemezdi. Bir kuzu artsa, onun yerine bir başkasını (koyun) keserdi.

Cariyelere ve kölelere sahipti. Âzâdh köleleri cariyelerden daha çoktu. Tirmizî'nin, el-Câmfde Ebu Ümâme ve diğer sahabîlerden rivayet ettiğine göre Hz. Peygamber (s.a.) buyurmuştur ki: "Herhangi bir kimse, müslü­man bir erkeği âzâd ederse; o âzâd edilen kişi, âzâd edenin cehennemden kurtuluş fidyesi olur; âzâd edilenin herbir organı âzâd edenin bir organına karşılık olur. Herhangi bir müslüman kişi müslüman iki kadını âzâd eder­se, o kadınlar, onun cehennemden kurtuluş fidyesi olurlar; onların iki or­ganı, onun bir organına karşılık olur." Tirmizî: "bu hadis sahihtir" di-yor.[279] Bu hadis de gösteriyor ki, erkek kölenin âzâd edilmesi daha fazi­letlidir ve aynı zamanda iki cariye azadına bedeldir. Hz. Peygamber'in (s.a.) âzâdlılarının çoğunluğunu erkek köleler oluştururdu. İşte kadının» erkeğin yarısı olduğu beş yerden birisi budur. îkincisi, akîkadır[280]; çünkü âlimle­rin çoğunluğuna göre kız için bir, erkek için iki kurban kesilir. Bu konuda pekçok sahih ve hasen hadis vardır. Üçüncüsü, şahitlik: Zira iki kadının şahitliği bir erkeğin şahitliği demektir. Dördüncüsü miras ve beşincisi diyettir. [281]


[278] Ebu Davud, 2565;Nesai 6/224; Ahmed 1/78,95,98,100,132,158,İbn Hibban 1639.İsnadı sahihitir.

[279] Tirmizî,  1547; Ahmed, 4/235; Ebu Davud, 3967; Îbn Mâce, 2522; Taberânî.

[280] Akîka: Yeni doğan çocuk için Allah'a şükür nişanesi olarak kesilen kurban. Doğu­mun yedinci günü kesilir ve çocuğun başı tıraş edilir.

[281] İbn Kayyim el-Cevziyye, Za’du’l-Mead, İklim Yayınları: 1/145-146.