- Haccı mebrûrun üstünlüğü

Adsense kodları


Haccı mebrûrun üstünlüğü

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
sumeyye
Thu 27 January 2011, 04:03 pm GMT +0200
Hacc-I Mebrûrun Üstünlüğü:


Rasûhıllah'a (s.a.) soruldu: "En üstün amel hangisidir? Al­lah'a ve Rasûlüne imandır," buyurdu. "Sonra hangisidir?" diye so­ruldu, "Allah yolunda cihâddır," buyurdu. "Sonra hangisidir?" di­ye soruldu, "Kabul olunmuş hacdır." diye cevap verdi[624]

Bu hadisle, zikir hakkında gelen, "Size amellerinizin en üstü­nünü haber vereyim mi?" hadisi arasında bir farklılık yoktur. Çünkü amellerin üstünlüğü, farklı açılardan ele alındığında farklı­lık arzeder. Burada maksat, Allah'ın dinini yüceltmenin, O'nun ni­şanelerine saygı göstermenin faziletini beyan etmektir. Bu açıdan bakıldığında, Allah'a imandan sonra cihâd ve hac gibi bir başka amel daha olamaz.

Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurmuştur:


"Kim hacceder, kem söz söylemez, kötü iş işlemezse, anasının doğurduğu günkü gibi döner[625]

"Umre,   ikinci   bir   umreye   kadar  yapılan   günahların keffâretidir. Hacc-ı mebrûrun ise, cennetten başka karşılığı yoktur. [626]

"Hac ile umre arasını peş peşe kılın; çünkü onların peş peşe kılınması, körüğün demiri, cüruftan ayıkladığı gibi, fakirliği ve günahları uzaklaştırır. [627]

Allah'ın nişanelerine saygı göstermek, Allah'ın rahmet derya­sına dalmak, günahlara keffâret olur ve insanı cennete sokar. Hacc-ı mebrûr, hac ile umre arasını peş peşe kılmak, çokça umre yapmak, Allah'ın rahmetine mazhar olabilmek için yeterli bir şey­dir. Bu yüzden Rasûlullah (s.a.), onları yapan kimse için rahmete mazhariyetten söz etmiştir. Ancak kem söz söylememeyi, kötü iş­ler işlememeyi şart koşmuştur ki, ilâhî rahmet deryasına dalabil-me gerçekleşsin. Zira kötü söz ve fiillerden geri durmayan kimse­lere rahmet kapıları açılmaz, bunun için de beklenilen sonuca ula­şamazlar. [628]

 
Ramazan'da Umre Yapmak:

 

Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurmuştur:


"Şüphesiz, Ramazan'da yapılan bir umre, bir hacca bedel­dir. [629]                                                       

Bence bunun sırrı şudur: Haccm, umreden üstün olması, Al­lah'ın nişanelerine saygı gösterme, insanların Allah'ın rahmetinin inmesi için bir araya toplanmaları gibi umrede bulunmayan özel­liklere sahip olmasındandır. Ramazan'da yapılan umre de bu etki­yi yapar. Çünkü Ramazan, ihsan mertebesindeki müslümanların nurlarının birbirlerine yansıdığı ve ruhaniyetin inip yeryüzüne ya­yıldığı bir vakittir. [630



[624] Buhârî, îmân, 18, Hacc, 4.

[625] Buhâri, Muhsar, 9; îbn Mâce, Menâsik, 3.

[626] Müslim, Hacc, 437.

[627] Tirmizî, Hacc, 2; İbn Mâce, Menâsik, 3.

[628] Şah Veliyyullah Dihlevî, Hüccetullâhi’l-Bâliğa İslâm Düşüncesinin İlkeleri, İz Yayınları: 2/178-179.

[629] Tirmizî, Hacc, 95; Ebû Dâvûd, Menâsik, 79.

[630] Şah Veliyyullah Dihlevî, Hüccetullâhi’l-Bâliğa İslâm Düşüncesinin İlkeleri, İz Yayınları: 2/179.