- Ez Zahir

Adsense kodları


Ez Zahir

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
Gulinur
Sun 26 December 2010, 02:47 pm GMT +0200

Ez-Zahir

Âşikâr olan, kat'î delillerle bilinen...

75

ez-ZÂHİR
Allah Teâlâ'nın varlığı herşeyden âşikârdır. Gözümüzün gördüğü her manzara, kulağımızın işittiği her nağme, elimizin tuttuğu, dilimizin tattığı her şey, fikirlerimizin üzerine çalıştığı her mâna, hâsılı, gerek içimizde, gerek dışımızda şimdiye kadar anlayıp sezebildiğimiz her şey O'nun varlığına, birliğine, kemal sıfatlarına şâhiddir.

muhsin iyi
Fri 23 September 2011, 02:26 pm GMT +0200
Vahdet-i Vücud, Vahdet-i Şühud, Allah’ın Ez- Zâhir Güzel İsmi

Görünüşte Allah (c.c.) Kendi’sini duyu organlarından gizlemiştir. Ama her şey O’nun sıfatlarını ve güzel isimlerini işlemektedir. Bu nedenle varlık âlemi O’nu adeta görünür kılmıştır.

Bazı insanlar tasavvuf hakkında öğrendikleri basit bilgilerle vahdet-i vücut kuramını yanlış anlamakta ve bununla yanlış bir itikada sahip olmaktadırlar. Bunlara göre her şey Allah’tan (c.c.) bir parçadır. Allah (c.c.) varlık âlemi ile bir bütündür. Allah (c.c.) ile varlık âlemi arasında kurulan bu ilişki bazılarında daha da ileri giderek kafir, Müslüman ayrımını ortadan kaldırmaya kadar varır. Böylece maddeye ezeli ve ebedi bir anlam verilmiş olur. Madde ile Allah’ın (c.c.) zatı arasında bir ilişki kurulur. Eskiler bu tür itikada sahip olanlara “Dehriler” demekteydi, biz bugün “Materyalist” adını vermekteyiz. Bu düşüncelerin din dışı olduğu gayet açıktır. Gerek İslamiyet gerekse İslamiyet’in özü olan tasavvuf, Allah (c.c.)  ile varlık âlemi arasındaki keskin çizgiye dikkat eder.

İslam dininin özü olan tasavvufi düşünceye göre Allah (c.c.) ezeli ve ebedi olarak vardır. Varlık âlemi Allah’ın (c.c.) sıfat ve güzel isimlerine tercümanlık yapmak üzere sonradan yaratılmıştır. Allah’ın (c.c.) mutlak varlığı karşısında varlık âlemi, eğreti bir şeydir; O’nun varlığı ile ayakta durmaktadır. Nasıl bir aynadaki görüntü varlıkla mümkünse varlık âlemi de görünürlüğünü ve devamlılığını böyle Allah’a (c.c.) borçludur. Varlık aynanın karşısında bir an çekildiği zaman nasıl görüntü de anında kayboluyorsa Allah da (c.c.)  varlık âleminden el-Hayy (Allah ölmeyen diridir.) ve el-Kayyûm (Madde âlemi ve bütün varlıklar varlığının ayakta durmasını ve devamlılığını Allah’a borçludurlar.) güzel isimlerinin tecellilerini bir an bile çekse her şey anında yokluğa karışır; canlılar ölür, madde silinip giderdi. Kısacası varlık âlemi görünmez olurdu.

Allah (c.c.) varlık âleminden yüce, aşkın (el-Aliyy, el-Müteâlî) olduğu için duyu organlarıyla algılanmamaktadır. O’nu ancak kalpler hissedebilir.

İslam tasavvufunda “vahdet-i vücut” kuramı pek çok yanlış anlamalara konu, itikadi istismarlara da neden olduğu için ikinci bin yılın müceddidi olan İmam-ı Rabbani Hazretleri (k.s.) bunu “vahdet-i şühud” kuramıyla karşılamış ve İslam dinine ve tasavvufun ruhuna uygun olarak yeniden tanımlamıştır: O’na göre Allah’ın (c.c.) zatı ile varlık âlemi arasında hiçbir bağ yoktur. Varlık âlemi O değildir, O’ndan gelmiştir. Allah (c.c.) ne maddedir, ne de madde cinsinden tasvir edilecek bir şekle sahiptir. Allah (c.c.) akla gelen her şeyden başkadır. O’nun zatını düşünmek, O’na varlıklarda olduğu gibi zati nicelik ve nitelik yakıştırmak doğru değildir. Varlık âlemi O’nun sıfat ve güzel isimlerini tanıtmak, yansıtmak için yaratılmıştır. Yoktan yaratıldığı için Allah (c.c.) karşısında da bir varlığa sahip değildir.

Vahdet-i vücut görüşünü savunanlar, düşüncelerinin özeti olan “Her şey O’dur.”, “Ene’l-Hakk (Ben Hakk’ım) sözleri ile farkına varmadan bir itikadi yanlışlığa ve istismara kapı açmışlardır. İmam-ı Rabbani Hazretleri (k.s.) bu sözlerin sahibi olan Şeyh Muhyiddin İbni Arabi’nin (k.s.), Hallac-ı Mansur’un (k.s) ve onları bu tür sözlerle takip edenlerin iyi niyetlerini dile getirmekte ve bu büyüklerin veliliklerini de tasdik etmektedir. Ama bu ve benzeri sözlerin tasavvufi bir halle ve manevi bir sarhoşluk eseri olarak ağızlarından çıktığını da belirtmektedir. Üzerlerinde böyle manevi bir hal ve sarhoşluk bulunmayanların bu sözleri tasavvuf büyüklerini taklit etmek amacıyla görünen anlamlarını kastederek söylemeleri küfre düşmelerine yol açabilir.  Ona göre Allah’ın (c.c.) sıfat ve güzel isimlerinin gölgesi varlık âlemine, daha doğrusu yokluğa yansımıştır. Bu sırada nasıl aynadaki görüntü varlığı ne kapsamış ne de içine almışsa yani ayna ayna, varlık da varlık olarak kalmışsa yüce Allah (c.c.) da sıfatlarının ve güzel isimlerinin gölgesi ile yoklukta tecelli edince O ne varlığa dahil olmuş ne de varlık O’nu kuşatmıştır. Allah (c.c.) ne varlık âleminin içindedir ne de dışındadır. O’na herhangi bir mekan tahsis edilemez. O yüce ve aşkındır. Kendi’si Kuran-ı Kerim’de yüce Arş’ına değer vermek için oraya istiva ettiğini belirtmiştir. Yine bir hadis-i şerifte yere göğe sığmayan yüce Allah’ın (c.c.) mümin kulun kalbine sığdığından söz edilse de bu ancak yüce Arş için olduğu gibi bir zuhurdan (ortaya çıkma) ve itibardan (değer verme) ibarettir.  İmam-ı Rabbani Hazretleri (k.s.) “Her şey O’dur.” sözü yerine “Her şey O’ndandır.” sözünün tercih edilmesinin söz konusu yanlış anlamanın önüne geçeceğini belirtmiştir. Yine İmam-ı Rabbani Hazretleri (k.s.),  Hallac-ı Mansur’un (k.s) “Ene’l-Hakk (Ben Hakk’ım) sözü ile benliğini Hakk’ta fani (yok) eden kulun içerisinde bulunduğu manevi hal ve sarhoşlukla bu yoklukta Allah’ın (c.c.) el-Hakk güzel isminin tecelli ettiğinin vurgulandığını söylemektedir.

Ez-Zâhir (Allah [c.c.] evrendeki ayetleri ile sıfat ve güzel isimlerini ortaya sermiştir, Kendi’sini belli etmiştir) güzel ismi ile kula yakışan görev, insan ve varlık âlemi üzerinde Allah’ın (c.c.) tecelli eden sıfat ve güzel isimlerini düşünmek, bu sayede hakikate ve marifete ermektir.
Muhsin İyi

sümeyra
Fri 23 September 2011, 02:38 pm GMT +0200


     Ez-Zâhir (ALLAH [c.c.] evrendeki ayetleri ile sıfat ve güzel isimlerini ortaya sermiştir, Kendi’sini belli etmiştir) güzel ismi ile kula yakışan görev, insan ve varlık âlemi üzerinde ALLAH’ın (c.c.) tecelli eden sıfat ve güzel isimlerini düşünmek, bu sayede hakikate ve marifete ermektir.

     Rabbim;marifetine,muhabbetine erenlerden eylesin hepimizi,inşaallah..Emeğinize sağlık..Allah razı olsun..

reyyan
Tue 20 August 2013, 04:07 pm GMT +0200
Elhamdülillah, Rabbimi görmek isteyen gözler heryerde ve herşeyde onu görebilir, apaçık bir şekilde...

Zeynep7D
Fri 10 January 2014, 09:24 pm GMT +0200
Bâzı kimseler, güzellikleriyle tekebbür ederler. Hâlbuki güzellik insanda kalıcı değildir. Çabuk gider. Âriyet, ödünç olan şeyle kibirlenmek ve öğünmek ahmaklıktır. Zâhirin güzelliği, kalbin güzelliği ile yâni iyi huyla birlikte olunca, kıymetlidir. Kalbin temizliği de Resûlullah'ın sünnetine uymakla belli olur. (Muhammed Hâdimî)

melda 6D
Fri 10 January 2014, 09:30 pm GMT +0200
her şey ALLAHIN varlığının ve birliğinin ispatıdır ALLAH RAHMAN VE RAHİMDİR  biz şükretmesini bilen bir ümmet olmalıyız  nankörlük etmemeliyiz

ceren
Tue 28 April 2015, 07:03 pm GMT +0200
Aleykümselam.Allahun varlığını birliğini apaçık ortaya koyandır...

aysegul999
Sat 2 May 2015, 09:23 pm GMT +0200
Esselamu aleykum , bunca alameti görmeyen Göze kör denir. Alla c.c razı olsun.

melda 6D
Sat 2 May 2015, 11:45 pm GMT +0200
Yerdeki gökteki bizim görüp görmediğimiz her varlık Allah ' ın varlığı ve birliğine ispatıdır.

yagmur_7-c
Sat 2 May 2015, 11:58 pm GMT +0200
Esselamu aleykum
Rabbim her seyi gorur, isitir, bilir ve jisseder
.Bizim icimizdekini de, disimizdakini de bolir..ondan hicbir sey saklayamayiz..Sakladigikizi zannederiz ve kendimizi kandirmis oluruz..rabbim bu dusunce ve bu tur davranislardan sakinanlardan etsin inşallah....

Bilal2009
Fri 24 July 2015, 05:44 am GMT +0200
Ve aleykümüsselam ve rahmetüllah,  Allah'ı ( celle celaluhu ) hatırlamak  için dünyaya görmek   yeterlidir. Dünyaya bakanlar yalnız hissedemezler.  Hissedenler ddünyayı gorenlerdir. Rabbim ( celle celaluhu ) bizleri bakan korlerden eylemesin.

AyşeSungur7-B
Tue 11 August 2015, 06:22 pm GMT +0200
Allah'ın varlığı kanıtlarla açıklanabilir. Onun varlığı tartışılamaz.

ykpcn
Wed 12 August 2015, 03:25 pm GMT +0200
Ve aleykümüsselam ve rahmetullah.Allah'ın varlığı asla tartışılamaz.Dünyadaki her şey onun varlığına delildir.Allah (c.c) razı olsun paylaşımdan dolayı.

RAMAZAN 7/D
Wed 12 August 2015, 04:17 pm GMT +0200
Ve Aleykümüs Selam . Ez Zahir her yerde eserleri ve sanatlarıyla,tasarrufu ve gücüyle,azamet ve kibriyasiyle tecelli eden,apacık görünüp bilinendir .

ALLAH (c.c.) razı olsun .

Mustafa/Samed
Thu 13 August 2015, 08:11 pm GMT +0200
Ve Aleykümüsselam. Allah bizleri affetsin.

Alican 7-B
Sun 7 February 2016, 09:21 pm GMT +0200
Selamun aleyküm.  Yaratılmış veya taratılacak olan her şey Rabbimizin varlığını birliğini ortaya koyar. Rabbim paylaşım için razı olsun.

melda 6D
Sun 7 February 2016, 09:25 pm GMT +0200
Selamün aleyküm. Kanattaki her şey Rabbimizin varlığına delildir.

Munise7B
Mon 21 March 2016, 06:30 pm GMT +0200
Aleykumusselam Allah'ın varlığına ve birliğine inanmalıyız. Çünkü Allah tektir eşi benzeri yoktur.

rabiayldz
Mon 21 March 2016, 07:52 pm GMT +0200
Selamun aleyküm ve rahmatululahi ve berakatuh.Rabbim her şeyi görüyor ve yaptığımızı biliyor.Bizler doğru yoldan hiç ayrılmayalım inşAllah.Bizim için hayırlısı neyse o olur inşAllah.

Allah c.c razı olsun.

muratyiğit7-b
Mon 21 March 2016, 07:57 pm GMT +0200
Aleyküm selam ve rahmetululahi ve berakatuh. Biz herşeyi ezberliyor isek Allah'ın 99 ismini'de bilmeliyiz çünkü diğer dünyada cennet kapılarını açmış oluruz inşallah Amin...

selma 8-D
Thu 31 March 2016, 04:39 pm GMT +0200
Allahın varlıgi birligi apaçik ortadadır dünyadaki her şey onun varligini belirtir

cihanbag
Fri 1 April 2016, 06:57 pm GMT +0200
herşey rabbimizin var oldunun bir örneğidir alemler doğalar her şey allahtan başka ilah yotur.

damla6d
Fri 1 April 2016, 07:01 pm GMT +0200
#Esselamu alewykum..Küçüklşüğümüzden beri Allah a.c. nin bir olduğunu söyleriz ama iman olmak zorundadır..Rabbim razı olsun..#

rabiayldz
Mon 18 April 2016, 06:26 pm GMT +0200
Ve aleykümselam ve rahmatululahi ve berakatuh.Rabbim her şeyi bilir her şeyi duyar her şeyi görendir.Ama şunu sakın unutma ne yaptıysan her şey kayıt altında ve o yaptıklarının her bir şey sana sorulacak.Kötü şeylerden uzak dur.Rabbim her şeyi görendir.

Allah c.c razı olsun.

halim
Tue 1 November 2016, 05:40 pm GMT +0200
Esselamu aleykum; Yarabbi her şeyi hakkıyla ve hak üzere yaratiyorsun ve bunları ispatlayip kullarinin istifadesine  sunuyorsun İnşaallah istifade edip sükrünu eda edebilen kullarından olabilmek duasıylâ...
Allah razi olsun

fatmakaradere 7/B
Tue 15 November 2016, 07:54 pm GMT +0200
etrafımıza baktığımızda her şeyin allahın yarattıklarının olduklarını görürüz buda allahın bir olduğuna ve onun yarattığının kanıtıdır allah razı olsun paylaşım için teşekkürler

İlayda Alyaz 8/b
Tue 15 November 2016, 08:05 pm GMT +0200
Evrenin yaratıcısı Allahtır.Hiçbir şey kendiliğinden oluşmamıştır.Her şey bir düzen bir ölçü ile yaratılmıştır.Her şey birbirini dengeler.
Allah razı olsun

Hazine Şahin 7D
Tue 15 November 2016, 08:46 pm GMT +0200
Paylaşım için Allah razı olsun

muratb8
Tue 15 November 2016, 09:01 pm GMT +0200
Selamun aleyküm ez zahir Allah'ın 99 isiminden biridir.Bu isimlerin hepsi birbirinden kıymetli bunların kıymetini bilmeliyiz

Musa B/8
Thu 17 November 2016, 01:17 pm GMT +0200
Selamun aleyküm Allahın ez zahir esmasının anlamı aşikar olan ve kat i delilleri olan demektir zaten o bizim gözümüzü açıp kapayana kadar kaç binkere kalbimizi okuyor o yüzden Allahu tealanın sevdigi kularından olalım paylaşandan Allah razı olsun

Munise 7B
Thu 17 November 2016, 07:52 pm GMT +0200
Ve aleykumusselam allahın varlığı tek olduğu apaçık ortadadır. Paylaşım için Allah razı olsun

Oğuzhan D7
Wed 23 November 2016, 05:41 pm GMT +0200
Esselamu Aleykum.
Allah'ın varlığı her şeyden aşikardır.
Allah (c.c.) nün gerçek olduğu her yerden bellidir .

ertuğruld7
Thu 15 December 2016, 02:26 pm GMT +0200
Ve Aleyküm Selam...
Ez Zahir aşikar olan demektir.
Allah cc. her zaman her şeyinden aşikardır.
Allah cc. paylaşım için razı olsun.

HALACAHAN
Thu 15 December 2016, 04:27 pm GMT +0200
Rabbim bizleri kendine layik kul efendimizse layik ummet eyle ..

Selma yrc 9
Sat 1 April 2017, 06:53 pm GMT +0200
Allah vardır allahın varlıgı ez zahir ismiyle bilinir

ceren
Sat 1 April 2017, 07:32 pm GMT +0200
Esselamu aleykum.Allahin ismi ve siftalarinin feyzine erisen kullardan olalim insallah...

melda 6D
Sat 1 April 2017, 08:07 pm GMT +0200
çevremizdeki her şey Allah c.c varlığına delildir.

Sevgi.
Sat 20 October 2018, 11:56 pm GMT +0200
Aleyküm Selâm. Herdaim Rabbimizi zikredip huzura erenlerden olalım inşaAllah🌹
Bilgiler için Allah Razı olsun

melda 6D
Sat 27 October 2018, 06:25 pm GMT +0200
Allah razı olsun paylaşım için kardeşim

Esma Hamuş
Sat 27 October 2018, 11:40 pm GMT +0200
Rabbimin varlığı aşikardır.. O'nu görmek isteyen her yerde ve herşeyde görür.. Gözümüzün gördüğü kulağımızın işittiği herşey de, dışımızda içimizde kalbimizde O'nunla olmalıyız her daim.. Cennette cemalullahla şereflenen kullarından oluruz inşaallah

Esma korkmaz koü
Fri 21 December 2018, 12:27 am GMT +0200
rabbimin bilmediği bilgisine vakıf olmadığı hiçbir şey yoktur herşey onun için zahir dir açıktır..selam ve dua ile..