- Dosdoğru Yol

Adsense kodları


Dosdoğru Yol

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
sumeyye
Wed 14 July 2010, 02:26 pm GMT +0200
Dosdoğru Yol


Bilmek gerekir ki "Sırat-ı Müstakim (Dosdoğru Yol) 'in "bazı inançlar ve tercihler gibi kalbde beliren içe dönük (batini) özellikleri olduğu gibi bir takım sözler, davranışlar ve ibadetler gibi dışa dönük (zahiri) göstergeleri vardır Ay rıca bu yolun beslenme, giyim, evlenme, barınma, biraraya gelme, ayrılma, yolculuk, ikamet, ata vb gibi gündelik ha yat olaylarını içeren gelenek ve adet biçiminde göstergele ri vardır
Bu içe dönük ve dışa dönük göstergeler biribirinden ko puk değildir, tersine aralarında kesinlikle bağlantı ve uyum vardır Şöyle ki, bu göstergelerin sonucu olarak kalbde be liren duygu ve heyecan dışa dönük belirtiler doğurduğu gi bi, dışa dönük davranışlar bütünü de kalbde belirli duygu ve heyecanlar meydana getirir
Cenab-ı Allah (cc) kulu ve elçisi olan Muhammed'i (sav) koyduğu bir yol (sünnet) bir yaşama tarzı ile birlik te gönderdi Bu yol O'nun tarafından konmuş bir düzen, bir yaşam tarzıdır Bu yolun başlıca özelliklerinden biri, gerek "gazaba uğramışlar" m ve gerekse "sapıtmışlar" in yaşama biçimlerine ters düşen, onlarla bağdaşmayan davranış ve söz leri içermesidir Buna bağlı olarak Cenab-ı Allah, dışa dö nük gidişatta ve görüntüde de bu iki guruba benzemez olma yı emretmiştir Her ne kadar sıradan halkın çoğunluğu dış görünüşteki benzerliğin zararlarını kavrayamaz ise de, bu prensip vardır ve başlıca gerekçeleri şunlardır:
1- Dışa dönük gidişatta ve görüntüdeki ortaklık, ortaklar arasında zamanla ahlak ve davranış uyuşumuna yolaçacak bir benzerlik ve uyum meydana getirir Gündelik hayatta bu nun örneklerine sık sık rastlanır Mesela ilim adamlarının özel kılığına giren onlar gibi giyinen bir kimsenin içinde za manla bu zümreye katıldığı gibi bir duygu uyanır Yine mesela askeri üniforma giyen kimsenin huy ve karakteri ya vaş yavaş askerlerin huy ve karakterlerine benzemeye baş lar Tabii ki, eğer adamın böyle bîr eğilim göstermesini önleyen bir sebep yoksa bu böyle olur
2- Dışa dönük gidişatta ve görüntüdeki ayrılık aykırılık yahudi ve hristiyanlarla müslümanlar arasında kesin bir farklılığa ve bağdaşmazlığa yolaçar Bu farklılık ve bağdaş mazlık sayesinde müslüman, Allah'ın gazabına uğratan gerekçelerle sapıklık sebeplerinden uzak kalacağı gibi, Allah'ın hidayet ve hoşnutluğunu kazananla kaynaşır ve bunların sonucu olarak Allah'ın kendi kurtulmuş askerleri ile hüsra- na uğramaya mahkum düşmanları arasında asla olmaması- nı emrettiği ilişki ve bağlılığın tamamen kesilmesi gerçek- leşmiş olur Kalb ne derece diri olur ve İslamiyeti ne oran- da gerçek anlamı ile tanırsa yahudi ve hristiyanlara karşı bes- lediği ayrılık ve farklılık duygusu gerek içe ve gerekse dı şa dönük olarak daha güçlü ve bazı müsmümanlara bulaş mış huyları ile kendi arasına koyduğu mesafe daha uzak olur Tabii ki, ben burada sırf çevreyi taklit etmekten kaynakla nan kuru bir inanca dayalı müslümanlığı ve onun getirece ği iğreti içe dönük ve dışa dönük özelliklere bürünmüş ol mayı kasdetmiyorum
3- Bu iki kesimin dışa dönük gidişattaki ortakları görü nüm benzerliğine yol açar Bunun sonucu olarak da hidaye te ermiş ve Allah'ın hoşnutluğuna mazhar olmuşlar zümre si ile "gazaba uğramışlar" ve "sapıtmışlar" zümreleri arasın daki zahiri farklılık ortadan kalkar Tabii bu prensibin da ha başka gerekçeleri vi hikmetleri de vardır
Bütün bu söylediklerimiz söz konusu dışa dönük gidişa tın aslında kesinlikle mubah olduğu, yahudi ve hristiyanla ra benzemenin dışında hiç bir sakınca taşımadığı durumlar içindir Eğer söz konusu gidişat unsuru onların kafir olma larına yolaçan Özelliklerinden biri ise, o zaman kafirliğin bir unsuru ile karşı karşıyayız demektir Böyle bir şeyde onlar la ortak olmak, onların kafirlik ve isyanlarına belli bir oran da katılmak demek olur Bu prensibi hiçbir zaman akıldan çıkarmamak gerekir Doğruyu sadece Allah bilir


ALINTI