- Din ve fen alimleri helal ve sağlıklı gıda konusunu tatışıyor

Adsense kodları


Din ve fen alimleri helal ve sağlıklı gıda konusunu tatışıyor

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
ehlidunya
Sun 10 November 2013, 11:05 am GMT +0200
Din ve fen alimleri helal ve sağlıklı gıda konusunu masaya yatırıyor



Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi'nin (NEÜ), Konya Büyükşehir Belediyesi, Helal ve Sağlıklı Gıda Platformu ve SMIIC (The Standards and Metrology Institute for Islamic Countries) ile birlikte düzenlediği 'Uluslararası 2. Helal ve Sağlıklı Gıda Kongresi' çok sayıda bilim adamının katılımıyla başladı.

Konya Dedeman Otel'de toplanan ve 10 Kasım Pazar günü sona erecek Uluslararası 2. Helal ve Sağlıklı Gıda Kongresi hakkında bilgi veren NEÜ Rektörü Prof. Dr. Muzaffer Şeker, "Bu kongrede sağlıklı ve helal ürün seçimi konusu zincirin tüm halkaları göz önüne alınarak 'helal ve sağlıklı' bakış açısıyla değerlendirilecektir. Böylelikle hem üreticiler hem de tüketicilerin helal ve sağlıklı gıda duyarlılığı artırılmaya çalışılacaktır. İnsanın beslenme felsefesinde bilimsel kurallar kadar kültürel eğilimler ve dini inanışlar da önemli yer almaktadır. İslam dini sağlıklı ve helal gıda üretimini, muhafazasını ve tüketimini şart koşmaktadır. Bu hususlar ele alınırken gıda maddesinin hem kaynağı, hem de geçirdiği tüm süreçlerin hassasiyetle ele alınması gerekir. İnanışlara dayalı gıda seçiminde, uluslararası standartların cevap veremediği ihtiyari ölçüler ve ritüeller bulunmaktadır." dedi.

Açıklamasında sözkonusu kıstasların İslam inanışında Kur’an ve Hadis kaynaklı fıkıh ilmi yardımıyla oluşturulduğunu hatırlatan Prof. Dr. Şeker, fıkıh bilgisinin koyduğu sınırları belirlemede fıkıh ve fen bilimlerinin bir araya getirilmesi ve mutabakatının önemli olduğunu kaydetti. Prof. Şeker yaptığı açıklamanın devamında, "Bu kongre, temel kaynaklara bağlı kalmak şartıyla helal ve sağlıklı gıda ile ilgilenen kesimleri uluslararası boyutta bir araya getirmeyi, güncel sorunların tartışılmasını, çözüm ve çözümde usul önerilerini gündeme getirmeyi hedeflemiştir. Özellikle uluslararası mevzuatta yer alan 'katkı – kalıntı – kontaminasyon' kavramları, ilk defa bu kongrede İslam fıkhındaki 'istihlak' kavramı çerçevesinde uluslararası düzeyde tartışılacak. Bu kongre, dini bilimler ve kaynaklar yanında, ilgili tüm bilim dallarının (fizik, kimya, biyoloji, mühendislik, ekonomi, siyaset, sosyoloji, psikoloji vs.) fikir beyan edebileceği, bazı konuların daha net anlaşılabileceği ve üzerinde mutabakat sağlanabileceği bir toplantı olacaktır." dedi.

Cihan

sümeyra
Sun 10 November 2013, 11:57 am GMT +0200


        Yediğimiz ekmekte bile katkı maddeleri var..Tozuna bulaşmamak mümkün değil vesselam..

Rüveyha
Sun 10 November 2013, 04:04 pm GMT +0200
Allahım.Hele şükür..Yapılmakta geç kalınan bir uygulama bence..İnşaAllah faydasını görürüz..Ama sümeyra ablamın da dediği gibi ,günümüzde bu biraz zor gibi görünüyor..

reyyan
Sun 10 November 2013, 04:58 pm GMT +0200
İSTİHLÂK
(Haram Bir Maddenin, Dinen Haramlık Vasfını Giderecek Şekilde Çok Miktardaki Helal Bir Maddeye Karışması)
Klasik fıkıh edebiyatında temiz ve necis maddelerin tespitinde ve birbirine dönüşüp karıştıkları durumlarda
kullanılan kavramlardan biri istihâle iken, diğer bir kavram ise istihlâktir. İstihlâk, genel anlamıyla bir maddenin
kendisinden çok olan diğer bir maddeye karışarak onun içinde varlığını sürdürmekle birlikte rengini, tadını ve
kokusunu kaybetmesi demektir. Bir diğer ifadeyle yenilmesi, içilmesi haram kılınmış ya da dinen necis sayılan
az miktardaki madde, büyük miktardaki helal ve temiz olan diğer bir maddeye karışır ve bu maddenin ‘renk,
koku ve tat’tan oluşan özellikleri çok olan madde içinde kaybolursa bu özellikteki karışım bu maddelerden dinen
haramlığı ve necis olma özelliğini kaldırır. Bu nazariyenin dayanakları şer‘î hükümlerin varlığı ve yokluğunun taşıdığı
özelliklere ve isimlere bağlı oluşu; bazı müctehidlerin konuyla ilgili görüşleri; Hanefilerin umum belvâ prensibi,
Şâfiî ve Hanbeliler’in esas aldığı kulleteyn hadisi; İslam Tıp Bilimleri Örgütünün Mayıs 1995 yılında Kuveyt’te 8.
ve Haziran 1997 yılında Dârulbeyzâ/Kazablanka’daki 9.’su düzenlenen toplantıda aldığı kararlar ile nadir olan yok
hükmündedir, eşyada aslolan ibahadır, haramlık ve necis olmak ise arızidir gibi genel kurallara dayalı olarak aslı
itibariyle temiz ve helal olan bir madde arızi bir sebepten dolayı haram olma özelliği kazanmışsa, yapısı itibariyle
necis sayılamayacağı prensibidir. Helal gıdanın tespiti ve değerlendirilmesinde özellikle gıda katkı maddeleri
konusunda istihâle kavramı yanında istihlâk kavramının da yeni bir bakış açısı sağlayacağı kanaatindeyiz.Prof. Dr. Saff et KÖSE1
, Yrd. Doç. Dr. Murat ŞİMŞEK

Merak ettim bu kelimeyi ve araştırdım kongredeki konuşmanın metnine ulaştım.Ayrıntılı bilgi için tıklayınız...
http://www.helalvesaglikli.org/docs/kongre/1/sozlu_bildiriler/17_istihlak_prof_dr_saffet_kose_yrd_doc_dr_murat_simsek.pdf

cerendemir
Sun 10 November 2013, 11:52 pm GMT +0200
Evet olabildiğince dikkat etmeliyiz.Haramdan uzak durmalıyız.Helalin peşinden koşmalı, onu istemeliyiz.Ben olabildiğince dikkat etmeye çalışıyorum.Rabbim bana ve tüm kardeşlerime yardım etsin inşalah.

ebu avane
Mon 11 November 2013, 10:49 pm GMT +0200
Bu konu da bu güne kadar hakkaniyete dayanan en kaliteli cümleler
 "İnsanın beslenme felsefesinde bilimsel kurallar kadar kültürel eğilimler ve dini inanışlar da önemli yer almaktadır. İslam dini sağlıklı ve helal gıda üretimini, muhafazasını ve tüketimini şart koşmaktadır." Artık islamın ne dediğini önemseyenler var. Eğer günümüz de gençlerimiz dine ve ibadete eğilimli değilse bunun en büyük payı yenilen gıdalardadır. Kalbin içinden geçen bir damar vardır ki o da mideyle bağlantılıdır. Etki ve tahribat büyüktür. Rabbim helal rızık nasip etsin.