osman ç.
Wed 17 March 2010, 08:46 pm GMT +0200
1-)Hangisi ahlak kavramı ile ilgili yanlış bir yargı belirtmektedir?
Ahlâkın; bilişsel, davranışsal ve duygusal olmak üzere üç temel yönü vardır.
Ahlak kavramı etik ile eş anlamlı kullanılır.
Ahlak iyi-kötü konularında bilinçli yargılama ve karar vermeyi sağlayan bilişsel yapıdır.
Ahlak birey davranışları arasında istemli ya da istemsiz ayrımı yapmadan onları yargılar.
Ahlak kişilerin toplumda uymak zorunda oldukları davranış biçimleri ve kurallarıdır.
2-)Aşağıdakilerden hangisi DKAB derslerine yöneltilen eleştirilerden birisi değildir?
DKAB derslerinin yeterince eleştirel, objektif ve çoğulcu olmaması
Devlet okullarında zorunlu din derslerinin Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’ne aykırı olması
İslam dininin Anadolu’ya özgü farklı bir yorumu olarak değerlendirilen Aleviliğin DKAB programlarında yeterinde yer almaması
Zorunlu din derslerinin din ve inanç özgürlüğünü hiçe sayması nedeniyle laiklik ilkesine aykırı olması
Anayasada DKAB dersinin bir kültür dersi olarak öngörülmesine rağmen din eğitimini içeren bazı unsurlar barındırması
3-)
I- Eğitim sistemi içerisindeki din eğitimine son vermiştir.
II- 3 Mart 1924 tarihinde çıkarılan bir kanundur.
III- Kanun orta ve yüksek öğretim düzeyinde mesleki din eğitimi yapılmasını emreden hükümler içermektedir.
IV- Halen yürürlükte olan ve 1982 Anayasasının 174. maddesi ile de güvence altına alınan bir kanundur.
Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile ilgili yukarıda verilen ifadelerden hangisi ya da hangileri doğrudur?
I ve II
II, III ve IV
III ve IV
Yalnız II
I, II ve IV
4 )
Hangisi ahlaki yeteneğin kaynağına dair görüşlerden değildir?
Kişisel gelişimi modellemeye dayalı öğrenmelerle açıklayan sosyal öğrenme kuramı
Rousseau’nun asil yabani fikrine dayanan doğuştan masumiyet düşüncesi
Bireyin doğuştan iyi veya kötüye yönlendirilebilecek bir fıtratla doğduğunu belirten Kur’an düşüncesi.
Bireyin doğuştan ne iyi ne de kötü herhangi bir eğilim getirmediğini belirten tabula rasa (boş levha) düşüncesi
İnsan doğuştan bencillik, saldırganlık ve cinsellik ile ilgili negatif eğilimlerle doğduğunu belirten psikanaliz yaklaşım
5-)Aşağıdakilerden hangisi Cumhuriyet tek parti döneminde (1923-1946) din eğitimi uygulamaları açısından birçok sorun yaşanmasının nedenlerinden birisi değildir?
Aşırı seküler anlayışın bazı elitler üzerindeki tesiri
Halkın devlet tarafından sunulan din eğitimini kabul etmemesi
Devletin laik niteliğinin din eğitimi ve hizmetleri sunmaya engel olduğu anlayışı
Ulus devlet inşa sürecine geleneksel din anlayışının zarar verebileceği endişeleri
Pozitivist düşüncenin etkin olması
6-)Günümüzde din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin ilk ve ortaöğretimde okutulan zorunlu dersler arasında olmasının en büyük hukuki dayanağını aşağıdakilerden hangisidir?
1980 Anayasasının 24. maddesi
Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 12. maddesi
Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 32. maddesi
İlk ve ortaöğretim Temel Kanunu
Tevhid-i Tedrisat Kanunu
Ahlâkın; bilişsel, davranışsal ve duygusal olmak üzere üç temel yönü vardır.
Ahlak kavramı etik ile eş anlamlı kullanılır.
Ahlak iyi-kötü konularında bilinçli yargılama ve karar vermeyi sağlayan bilişsel yapıdır.
Ahlak birey davranışları arasında istemli ya da istemsiz ayrımı yapmadan onları yargılar.
Ahlak kişilerin toplumda uymak zorunda oldukları davranış biçimleri ve kurallarıdır.
2-)Aşağıdakilerden hangisi DKAB derslerine yöneltilen eleştirilerden birisi değildir?
DKAB derslerinin yeterince eleştirel, objektif ve çoğulcu olmaması
Devlet okullarında zorunlu din derslerinin Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’ne aykırı olması
İslam dininin Anadolu’ya özgü farklı bir yorumu olarak değerlendirilen Aleviliğin DKAB programlarında yeterinde yer almaması
Zorunlu din derslerinin din ve inanç özgürlüğünü hiçe sayması nedeniyle laiklik ilkesine aykırı olması
Anayasada DKAB dersinin bir kültür dersi olarak öngörülmesine rağmen din eğitimini içeren bazı unsurlar barındırması
3-)
I- Eğitim sistemi içerisindeki din eğitimine son vermiştir.
II- 3 Mart 1924 tarihinde çıkarılan bir kanundur.
III- Kanun orta ve yüksek öğretim düzeyinde mesleki din eğitimi yapılmasını emreden hükümler içermektedir.
IV- Halen yürürlükte olan ve 1982 Anayasasının 174. maddesi ile de güvence altına alınan bir kanundur.
Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile ilgili yukarıda verilen ifadelerden hangisi ya da hangileri doğrudur?
I ve II
II, III ve IV
III ve IV
Yalnız II
I, II ve IV
4 )
Hangisi ahlaki yeteneğin kaynağına dair görüşlerden değildir?
Kişisel gelişimi modellemeye dayalı öğrenmelerle açıklayan sosyal öğrenme kuramı
Rousseau’nun asil yabani fikrine dayanan doğuştan masumiyet düşüncesi
Bireyin doğuştan iyi veya kötüye yönlendirilebilecek bir fıtratla doğduğunu belirten Kur’an düşüncesi.
Bireyin doğuştan ne iyi ne de kötü herhangi bir eğilim getirmediğini belirten tabula rasa (boş levha) düşüncesi
İnsan doğuştan bencillik, saldırganlık ve cinsellik ile ilgili negatif eğilimlerle doğduğunu belirten psikanaliz yaklaşım
5-)Aşağıdakilerden hangisi Cumhuriyet tek parti döneminde (1923-1946) din eğitimi uygulamaları açısından birçok sorun yaşanmasının nedenlerinden birisi değildir?
Aşırı seküler anlayışın bazı elitler üzerindeki tesiri
Halkın devlet tarafından sunulan din eğitimini kabul etmemesi
Devletin laik niteliğinin din eğitimi ve hizmetleri sunmaya engel olduğu anlayışı
Ulus devlet inşa sürecine geleneksel din anlayışının zarar verebileceği endişeleri
Pozitivist düşüncenin etkin olması
6-)Günümüzde din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin ilk ve ortaöğretimde okutulan zorunlu dersler arasında olmasının en büyük hukuki dayanağını aşağıdakilerden hangisidir?
1980 Anayasasının 24. maddesi
Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 12. maddesi
Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 32. maddesi
İlk ve ortaöğretim Temel Kanunu
Tevhid-i Tedrisat Kanunu