- Din Eğitimi I Sınav Soruları

Adsense kodları


Din Eğitimi I Sınav Soruları

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
reyyan
Mon 4 April 2011, 12:53 pm GMT +0200
Sınav sorularını bu konu altından paylaşabilirsiniz...Başarılar...

karakartal03
Tue 5 April 2011, 11:44 am GMT +0200
H.z. Muhammed dönemi eğitim faaliyeti değil  ----- o devirde okur yazarlık şıkkı
osmanlı medreselerinin gerileme sebebi değil ------modern tarzda eğitim yapan okullar
türkiyede din eğitiminin müstakil çatı altında----1980 ihtilal sonrası
bilişsel gelişimi doğru tanımlar-düşünme,anlama ,kavrama yeteneği
e sınıfı quiz 1

karanlık
Tue 5 April 2011, 08:39 pm GMT +0200
DİN EĞİTİMİ QUİZ 1 SORULARI
1 ) Aşağıdakilerden hangisi Osmanlıda medreselerin gerilemesinin temel sebeplerinden birisi olarak söylenemez?
  Görevlendirmelerde liyakatin gözetilmemeye başlanması
  Öğrenci isyanları sonucunda halk nazarındaki itibarını kaybetmesi
  Modern tarzda eğitim yapan okulların açılması
  İyi medreselerin belirli merkezlerde toplanmış olması
  Arapçanın araç ilim olmaktan çıkıp amaçsallaştırılması
2 ) Hangisi bilişsel gelişimi doğru tanımlar?
  Bireyin yeni durumlara adaptasyonunu sağlamak için geliştirdiği öğrenme yeteneğidir.
  Çocuğun öğrenmeler sonucunda edindiği yeni yeteneklere bilişsel gelişim denir.
  Çocukta olgunlaşmaya bağlı olarak meydana gelen duygusal gelişime bilişsel gelişim denir.
  Düşünme, anlama ve kavrama yeteneğinde ortaya çıkan gelişmelere bilişsel gelişim denir.
  Motor öğrenmeler sonucu ortaya çıkan davranış değişikliklerine bilişsel gelişim denir.

3 ) Türkiye’de din eğitiminin üniversite çatısı altında müstakil bir bilim dalı olması ne zaman gerçekleşmiştir?
  1949 yılında Ankara üniversitesi İlahiyat Fakültesinin açılması ile
  1959 yılında İstanbul’da açılan Yüksek İslam Enstitüsü ile
  1997 yılındaki yüksek din öğretiminin yeniden şekillendirilmesi sırasında
  1924 yılında Darulfünundaki İlahiyat Fakültesinin açılması ile
  1980 ihtilal sonrası yüksek din öğretiminin yeniden şekillendirilmesi sırasında

4 ) Kavram, beceri, düşünce ve tutum gibi öğrenmelerin tümünün sosyal çevreden geldiğini belirten ve bilişsel gelişimi ağırlıklı olarak sosyal etkileşime dayalı öğrenmelerle açıklayan düşünür hangisidir?
  Lev Vygotsky
  Jerome Bruner
  Goldman
  Elkind
  Jean Piaget

5 ) Hangisi Piaget’in bilişsel gelişim teorisinde somut işlemler döneminin özelliklerindendir?
Nesne devamlılığının kalıcılığı bu dönemde kazanılmaya başlanır.
Genelleme, analoji, tümevarım ve tümdengelim gibi analitik düşünme becerileri etkileşim kurulan çevrelerin yeterliliğine bağlı olarak en üst düzeyde gelişmiştir
cvpÇocuklar bu dönemde mantıksal kuralları ve sınıflandırmaları sadece  somut uygularlar

6 ) Piaget’in bilişsel gelişim teorisi eğitim alnına uygulandığında aşağıdakilerden hangisi çıkartılamaz?
Öğrencilerin olaylar ve nesnelerle etkileşim kurabilmesi için öğrenme süreçlerine etkin biçimde katılması sağlanmalıdır.
Öğrenme yaşantıları çocuğun içinde bulunduğu gelişim evresinin bilişsel özelliklerine uygun olarak düzenlenmelidir.
cvpEğitim yaşantıları hayattan ayrı olarak progra
8) Aşağıdakilerden hangisi Türkçede eğitim kavramına karşılık gelecek şekilde kullanılan kavramlardan birisi değildir?
cvpMalumat
Talim
Tedrisat     
Terbiye       
Maarif
9 ) Hz. Muhammed dönemi eğitim faaliyetleri açısından hangisi doğru değildir?
Kur’an birçok ayetle eğitim öğretimi özendirmiştir.
Hz. Muhammed eğitimi teşvik etmiştir.
İlk Müslümanların yaşadıkları coğrafyada kurumsallaşmış bir eğitimden söz edilemez.
İlk dönem Müslümanlar arasında eğitim faaliyeti olarak Kur’an’ın yazımı ve öğretilmesi önemli yer tutardı.
cvpİslam’ın ilk yayıldığı coğ okur-yazar çoktu
10 )
I- Din eğitiminin ilahiyat ya da eğitimbilimle ilişkilendirilmesi
II- Örgün veya yaygın din eğitimi alanlarından birinin ön plana çıkarılması
III- Din eğitimine yüklenen amaçların aynı olması
Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri din eğitimi kavramının tanımlanmasındaki farklılaşmanın nedenlerinden sayılabilir?
 I ve III
I II ve III
II ve III
cvpI ve II

mantist
Thu 7 April 2011, 02:06 pm GMT +0200
b sınıfı farklı soru yok

mehmetSAGLAM
Thu 7 April 2011, 03:06 pm GMT +0200
soruları cvp larını bı kodlasınız mesala 4. soru
Allah razı olsun emegı gecenlerden...

kırıkdüş
Thu 7 April 2011, 07:13 pm GMT +0200
4.sorunun cevabı lev vygotsky

Tahaakça
Thu 7 April 2011, 09:46 pm GMT +0200
1-)Türkiye’de DKAB derslerinin hukuki statüsü ile ilgili olarak hangisi yanlıştır?
 
Türkiye’den din dersinin zorunlu olarak okutulması uzun yıllar süren farklı tecrübelerin sonucudur.
 
Türkiye’de DKAB derslerinin hukuki statüsü anayasa ile belirlenmiştir.
 
Türkiye’deki DKAB derslerinin hukuki statüsünün Avrupa’da örnekleri yoktur.
 
Türkiye’de 1982 öncesinde farklı statüde din dersleri okutulmuştur.
 
AİHM, DKAB dersinin hukuki statüsünü değil yeterince katılımcı ve eleştirel olmamasını eleştirmektedir
2_)Aşağıdakilerden hangisi eğitimbilim yönü ağırlıklı bir din eğitimi için söylenemez?
 
Din eğitiminin belirli bir din ve coğrafya ile sınırlı olmayan bir bilimsel disiplin olması için bu niteliği önemlidir.
 
Din eğitiminin, eğitim bilimleri içerisinde dünyada kabul gören bir akademik disiplin olmasına katkı sağlayacak niteliktedir.
 
Kullandığı metotların objektif ve evrensel nitelikte olması bir bilim dalı olarak kabul edilmesini kolaylaştırır.
 
Dini boyut önemsenmez.
 
Eğitim bilimlerin metodolojisini önceler.
3-)Osmanlı döneminde devlet içerisinde dini ve ilmi örgütlenmeyi temsil eden kurum aşağıdakilerden hangisidir?
 
Şeriye ve Evkaf Vekaleti
 
Sadrazamlık
 
Divan-ı Hümayun
 
Şeyhülislamlık
 
Diyanet İşleri Reisliği
4-)Aşağıdakilerden hangisi Diyanet İşleri Başkanlığı’nın sunmuş olduğu hizmetlerden birisi değildir?
 
Yayın hizmetleri
 
İbadet ve cami hizmetleri
 
Din dersi müfredatın hazırlanması
 
Fetva hizmetleri
 
İrşad ve tebliğ hizmetleri


5-)Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi ile ilgili olarak aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

 
Türkiye’de DKAB dersleriyle ilgili 2000 yılından sonra özellikle program geliştirme açısından önemli adımlar atılmıştır.
 
İlköğretim okullarında dördüncü sınıftan itibaren programda haftada iki saat yer alır.
 
1982 anayasası ile ilk ve ortaöğretim okullarında zorunlu hale getirilmiştir.
 
Öğrencilere İslam dinini benimsetmeyi amaçlar.
 
1990 yılından itibaren Hıristiyan veya Musevi öğrencilerin velileri başvurdukları takdirde bu dersten muafiyet hakları vardır.
6-)Osmanlıda medreselerin gerilemesi ile ilgili olarak hangisi daha doğru bir yargıyı ifade eder?
 
Osmanlıda askeri başarısızlıklar medrese sisteminin bozulmasının sonucudur.
 
Osmanlıda sadece medrese teşkilatı bozulmuştur
 
Osmanlıda medreselerin bozulması bir bütün olarak devlet sistemindeki bozulma ile birlikte değerlendirilmelidir.
 
Osmanlıda ilk bozulan kurum medrese olmuştur
 
Osmanlıda devlet sisteminin batılılaşması medreselerin bozulmasının bir sonucudur.

7-)
I – İlim övülür ve önemi anlatılır
II – Öğrenciye ilmi nasıl kullanacağına dair öğütler verilir
III – Öğrencinin akademik başarıları aktarılır
IV – Hangi kitaplar için icazet verildiği belirtilir
V – İcazeti veren kurumun ve hocanın onayları bulunur
 
Yukarıdakilerden hangisi/hangileri icazette bulunan unsurlardandır.


 
II - III – IV – V
 
I – II – III – IV
 
II – III
 
IV – V
 
II – III – IV


8-)Hangisi Kohlberg’in ahlaki gelişim kuramının özelliklerinden birisi değildir?
 
Bireyin hiyerarşik bir sırayla altı farklı ahlaki evreyi geçtiğini öngörür.
 
Teorinin geliştirilmesinde ahlaki muhakemeyi sorgulayan ikilemler kullanılmıştır.
 
Bireyin ahlaki gelişimi ile bilişsel gelişimi arasında paralellik kurar.
 
Ahlaki gelişim için bireyin katılımcı etkileşim ortamlarında bulunması önemser.
 
Ahlaki gelişim hayatın çeşitli dönemlerinde yaşanan karmaşalar sayesinde gerçekleşir.

9-)Piaget’in teorisinde organize olmuş davranış kalıpları olarak tanımlanan ve çocuğun çevreden gelen uyaranları anlamlı kılmak için kullandığı referans çerçevelerine ne ad verilir?
 
Biliş
 
Şemalar
 
Uyumsama
 
Cognition
 
Adaptasyon
10-)Hangisi din ve vicdan hürriyetinin bir sonucu olamaz?
 
İbadet etme, uygulama
 
Dini inanç veya kanaatlerini açıklama ve yayma
 
Farklı inançları dönüştürmek için gerektiğinde şiddet uygulama
 
İnancını öğretme
 
Bir dine veya inanca sahip olma


11-)Hangisi Kohlberg’in ahlaki gelişim kuramına yöneltilen eleştirilerden birisi değildir?

 
Demokratik liberalizmi en üst ahlaki aşama olarak sunması
 
Gerçek davranışı gözlemekten çok, ahlaki muhakeme ile ilgilenmesi nedeniyle insanların düşündükleri ve söyledikleri ile yaptıklarının farklılık gösterebileceği gerçeği ile çelişmesi
 
Sivil itaatsizliği teşvik eden bir yaklaşım benimsemesi
 
Araştırmanın belirli ülkelerde yürütmüş olmasına karşın bulgularını tüm insanlara genellemesi
 
Ahlaki gelişimi insanın çocukluk döneminde yaşadığı birtakım olaylara takılıp kalan bir süreç olarak açıklaması
12-)Hangisi Kohlberg’e göre gelenek öncesi düzeyde bulunan bir çocuktan beklenen tutum olamaz?
 
Babasının vaat ettiği ödülü kazanmak için faydasını düşünmeden kitap okuma
 
İyilik yaptığı kişilerden karşılığını bekleme
 
Ana-babası kızmasın düşüncesiyle nazik davranma
 
Davranışların sonuçlarına göre karar verme
 
Kural ve kanunların işlevselliğini sorgulama
13-)Hangisi ahlaki gelişim süreci ile yakından ilişkili kavramlardan birisi değildir?
 

 
Karakter
 
Kişilik
 
Zekâ
 
Disiplin
 
Vicdan

14-)Aşağıdakilerden hangisi ergenlik öncesi çocuklara ALLAH kavramını öğretmede yanlış öğretici tutumudur?
 
 
ALLAH sevgisini öğretim faaliyetinin temel taşı yapmak.
 
Somuttan soyuta, kolaydan zora gitmek.
 
Çocukların sorularına sabırla ve hoşgörülü biçimde cevaplar vermek.
 
Çocuğun veya çevresindeki kişilerin yaşantısından ilgili örnekleri kullanmak.
 
Cennet ve cehennem örnekleri ile ALLAH’ın adaletini kavratmak.

15-)
I- Din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin ilk ve ortaöğretimde okutulan zorunlu dersler arasında olmasını düzenlemesi
II- İmam hatip liselerini ortaöğretimde yer alan hem mesleğe hem de yüksek öğrenime hazırlayıcı programlar uygulayan öğretim kurumları olarak tescil etmesi
III- İmam hatip liselerinin öğrenim sürelerini dört yıl olarak belirlemesi
 
1973 tarihli Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 32. maddesinin önemi yukarıdakilerden hangisi ya da hangileridir?

 
Yalnız II
 
Yalnız I
 
II ve III
 
Yalnız III
 
I ve II


16-)Din eğitimi ve insan hakları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası uygulamalar göz önüne alındığında hangi düşünce savunulabilir görülmemektedir?

Din öğretiminde farklı grupların diğer din anlayışlarıyla bir araya gelmeden kendi daireleri içinde öğretim yapmaları karşılıklı hoşgörü ve anlayışı artırmaktadır.
 
Din öğretimi aracılığıyla bir arada yaşama şuuruna katkı yapılabilir.
 
Din öğretiminde zorunlu modelin insan haklarına saygılı, tüm vatandaşları kapsayan, kültüre dayalı bir model olması gerekmektedir.
 
Dinler, toplumlarda var olan bir gerçekliktir ve benimsetilmeye çalışılmaksızın her vatandaşın bu konuda bir kültüre sahip olması istenir.
 
Din dersinde bir din veya mezhep esas alınıp benimsetilmeye çalışılırken diğer din ve mezhep mensupları veya inanmayanlar bu derse girmeye zorlanıyorsa, bu din ve vicdan özgürlüğü açısından problem oluşturmaktadır

1-C 2- D 3-D  4-C 5-D 6-C 7-B  8-E 9-B  10-C  11-E  12-E  13-C 14-E  15-A  16-A


 
 
Ynt: din eğitimi vize soruları buyurun
« Yanıtla #19 : Mart 29, 2011, 12:42:55 ÖS »    Alıntı


17-)I- Zorunlu eğitimin kesintisiz sekiz yıla çıkarılması
II- Yükseköğretime geçişte katsayı sisteminin getirilmesi
III- Din görevlilerine ihtiyacın azalması
 
1998 yılından sonra İmam Hatip Liselerinin öğrenci sayılarının azalmasında yukarıdaki nedenlerden hangisi ya da hangilerinin etkisi vardır?
 
 
II ve III
 
Yalnız II
 
I, II ve III
 
I ve II
 
Yalnız I


18 ) Cumhuriyetin ilk yıllarında okullardaki din dersleriyle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

 
Lise ikinci kademede din dersleri 1930 yılına kadar devam etmiştir.
 
1924 İlkokul programında Kur'an-ı Kerim ve Din dersleri 2, 3, 4 ve 5. sınıflarda haftada ikişer saat yer almıştır.
 
Lise programlarının birinci devresinin 1. ve 2. senelerinde (bugünkü ilköğretim 6 ve 7. sınıflar) Din Bilgisi" adıyla birer saat din derslerine yer verilmiştir.
 
Şehir ilkokullarındaki din dersleri 1927-1928 eğitim-öğretim yılından itibaren, 3, 4 ve 5. sınıflarda birer saat yer almıştır.
 
Okullardaki din dersleri 1933�ten itibaren -1939�a kadar köy okulları hariç- öğretimin hiçbir kademesinde 1949 yılına kadar yer almamıştır.




19 )Diyanet İşleri Başkanlığı�nın Cumhuriyet dönemindeki tarihçesiyle ile ilgili olarak aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır.

 
Anayasa'nın 136. Maddesi, 1961 Anayasası'ndakilere ek olarak Diyanet İşleri Başkanlığı'na "milletçe dayanışma ve bütünleşme" görevini de yüklemiştir.
 
1925 tarihli 677 sayılı kanun gereğince tekke ve zaviyelerin kapatılması sonucu, Diyanetin bu yerlerin yönetimi ve buralarda görevli şeyhler ve diğer hizmetlerle ilgili yetkileri ortadan kalkmıştır.
 
Diyanet İşleri Başkanlığı halen 1965 yılında yapılan ve 13 maddesi iptal edilmiş bir yasayla yönetilmektedir.
 1931 yılında cami ve mescitlerin idaresi ile din görevlileri, Vakıflar Umum Müdürlüğü'ne
devredilmiş, bu durum 1965 yılına kadar devam etmiştir
 
1965 tarihli 633 sayılı Kanun ile önceki hukuki statüden farklı olarak İslam dininin �ahlak� konularında da toplumu aydınlatmak görevi Diyanete verilmiştir.
20 ) Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi�nin düşünce, vicdan ve din özgürlüğü ile ilgili
maddelerine göre aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


Bu maddelere göre herkesin düşünce, vicdan ve din özgürlüğü hakkı vardır.
 
Bu hak din ya da inancını değiştirme özgürlüğüyle, din ya da inancını tek başına veya topluca ve açık ya da özel olarak ibadet, öğretme, uygulama ve gözetme yoluyla açıklama özgürlüğünü de kapsar.
 
Devlet eğitim ve öğretim ile ilgili üzerine aldığı görevleri yerine getirirken, anne ve babaların çocuklarına kendi dini ve felsefi inançlarına uygun olan bir eğitim ve öğretimin verilmesini isteme haklarına saygı gösterir.
 
Din ve inancını açıklama özgürlüğü sınırsız bir özgürlük değildir.
 
Türkiye bu maddeleri koşulsuz kabul etmiştir.


21-)I- Bireyin davranışlarında amaçlanan yönde değişiklik meydana getirilmesi
    II- Bireyin davranışındaki değişikliğin kendi yaşantıları yoluyla gerçekleşmesi
    III- Planlı ve programlı bir süreç olması
 
Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri, yapılan eğitim tanımlamalarının ortak özelliklerindendir?


 
Yalnız I
 
I, II ve III *******
 
Yalnız III
 
I ve III
 
II ve III



17 - D  18-A  19-D  20-)E  21-)B

eyvallah
Sun 10 April 2011, 05:11 pm GMT +0200
ahlak'ın tanımıyla ilgili bir soru vardı.bide tevhidi tedrisat la ilgili bir soru daha vardı burda olmayanlardan.ALLAH kolaylık versin

MehmetTaner özkan
Mon 11 April 2011, 12:44 pm GMT +0200
1-)Hangisi ahlak kavramı ile ilgili yanlış bir yargı belirtmektedir?


 
Ahlâkın; bilişsel, davranışsal ve duygusal olmak üzere üç temel yönü vardır.
 
Ahlak kavramı etik ile eş anlamlı kullanılır.
 
Ahlak iyi-kötü konularında bilinçli yargılama ve karar vermeyi sağlayan bilişsel yapıdır.
 
***Ahlak birey davranışları arasında istemli ya da istemsiz ayrımı yapmadan onları yargılar.
 
Ahlak kişilerin toplumda uymak zorunda oldukları davranış biçimleri ve kurallarıdır.

4 ) Hangisi ahlaki yeteneğin kaynağına dair görüşlerden değildir?


 
***Kişisel gelişimi modellemeye dayalı öğrenmelerle açıklayan sosyal öğrenme kuramı
 
Rousseau’nun asil yabani fikrine dayanan doğuştan masumiyet düşüncesi
 
Bireyin doğuştan iyi veya kötüye yönlendirilebilecek bir fıtratla doğduğunu belirten Kur’an düşüncesi.
 
Bireyin doğuştan ne iyi ne de kötü herhangi bir eğilim getirmediğini belirten tabula rasa (boş levha) düşüncesi
 
İnsan doğuştan bencillik, saldırganlık ve cinsellik ile ilgili negatif eğilimlerle doğduğunu belirten psikanaliz yaklaşım



3-)
   I- Eğitim sistemi içerisindeki din eğitimine son vermiştir.
   II- 3 Mart 1924 tarihinde çıkarılan bir kanundur.
   III- Kanun orta ve yüksek öğretim düzeyinde mesleki din eğitimi yapılmasını emreden hükümler içermektedir.
   IV- Halen yürürlükte olan ve 1982 Anayasasının 174. maddesi ile de güvence altına alınan bir kanundur.
Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile ilgili yukarıda verilen ifadelerden hangisi ya da hangileri doğrudur?


 
I ve II
 
II, III ve IV
 
III ve IV
 
Yalnız II
 
***I, II ve IV


MehmetTaner özkan
Mon 11 April 2011, 12:46 pm GMT +0200
bir önceki cvp yanlış işareşlenmiş
3-)
   I- Eğitim sistemi içerisindeki din eğitimine son vermiştir.
   II- 3 Mart 1924 tarihinde çıkarılan bir kanundur.
   III- Kanun orta ve yüksek öğretim düzeyinde mesleki din eğitimi yapılmasını emreden hükümler içermektedir.
   IV- Halen yürürlükte olan ve 1982 Anayasasının 174. maddesi ile de güvence altına alınan bir kanundur.
Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile ilgili yukarıda verilen ifadelerden hangisi ya da hangileri doğrudur?


 
I ve II
 
***II, III ve IV
 
III ve IV
 
Yalnız II
 
I, II ve IV

kalay123
Tue 12 April 2011, 02:45 pm GMT +0200
quiz 1
Aşağıdakilerden hangisi İslam eğitim tarihi açısından yanlış bir yargı ifade etmektedir?



  İslam eğitim tarihi kurumları ve özellikleri yönünden birbirinden farklı dönemleri içine alır. 
  İslam eğitim tarihi genel eğitim içinde belli coğrafya ve dönemde yapılan eğitimi ifade eder. 
  İslam eğitim tarihi sadece İslami ilimlerin öğretildiği bir süreci ifade eder.****************** 
  İlk dönemlerde İslam eğitim tarihi İslam’ın tebliği süreci ile yakından ilişkilidir. 
  İslam eğitim tarihi Hz. Muhammed’e tebliğ görevinin verilmesi ile başlayan bir süreçtir. 

sevda bayram
Wed 13 April 2011, 05:20 pm GMT +0200
 
1 ) Aşağıdakilerden hangisi Osmanlıda medreselerin gerilemesinin temel sebeplerinden birisi olarak söylenemez?



  İyi medreselerin belirli merkezlerde toplanmış olması 
  Modern tarzda eğitim yapan okulların açılması 
  Görevlendirmelerde liyakatin gözetilmemeye başlanması 
  Arapçanın araç ilim olmaktan çıkıp amaçsallaştırılması 
  Öğrenci isyanları sonucunda halk nazarındaki itibarını kaybetmesi 

2 ) Hangisi Osmanlının son dönemlerinde kurulan mektepler ve medreseler ile ilgili yanlış bir yargıdır?



  Mektepler devlet tarafından açıldığı gibi azınlıklar ve batılı ülkeler tarafından da açılmıştır. 
  Mektepler tamamen seküler ilimlere yönelmiş ve buralarda din derslerine yer verilmemiştir. 
  Mektepler medreselerden farklı olarak eğitim bakanlığına bağlıdır 
  Mektepler bürokrasiye eleman yetiştirme yanında ziraat, ticaret gibi mesleğe yönelik eğitim de yapmıştır. 
  Mekteplerde yeni dersler okutulmakta ve yeni eğitim yöntemleri kullanılmaktadır 

bu 2 sorunun cevabını verebilirmisiniz lütfen :))

Zehra Şahin
Thu 14 April 2011, 01:55 am GMT +0200
Din eğitimi ve insan hakları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası uygulamalar göz önüne alındığında hangi düşünce savunulabilir görülmemektedir?


 
Din dersinde bir din veya mezhep esas alınıp benimsetilmeye çalışılırken diğer din ve mezhep mensupları veya inanmayanlar bu derse girmeye zorlanıyorsa, bu din ve vicdan özgürlüğü açısından problem oluşturmaktadır.
 
Din öğretiminde farklı grupların diğer din anlayışlarıyla bir araya gelmeden kendi daireleri içinde öğretim yapmaları karşılıklı hoşgörü ve anlayışı artırmaktadır.
 
Din öğretiminde zorunlu modelin insan haklarına saygılı, tüm vatandaşları kapsayan, kültüre dayalı bir model olması gerekmektedir.
 
Din öğretimi aracılığıyla bir arada yaşama şuuruna katkı yapılabilir.
 
Dinler, toplumlarda var olan bir gerçekliktir ve benimsetilmeye çalışılmaksızın her vatandaşın bu konuda bir kültüre sahip olması istenir.

uşşaki
Thu 14 April 2011, 05:52 pm GMT +0200
sevda kardeş 1. ve 2. sorularının cevapları B şıkları olması lazım.

Quiz 1 farklı soru

Aşağıdakilerden hangisi formel eğitim için söylenemez?

     Planlı ve programlıdır, varılmak istenen hedefler belirlidir.
     Eğitimin amaçları profesyonel kişiler eliyle gerçekleştirilmeye çalışılır.
     Olumlu davranışların kazandırılması esastır.
     Profesyonelce hazırlanmış eğitim araç ve gereçleri kullanılır.
** Yer, mekan veya eğitimin gerçekleştirildiği ortam belirli değildir.

aslan_79
Fri 15 April 2011, 10:16 am GMT +0200
Din Eğitimi Vize Soruları
1)   Aşağıdakilerden hangisi eğitimbilim yönü ağırlıklı bir din eğitimi için söylenemez?
A)   Din eğitiminin belirli bir din ve coğrafya ile sınırlı olmayan bir bilimsel disiplin olması için bu niteliği önemlidir.
B)   Din eğitiminin, eğitim bilimleri içerisinde dünyada kabul gören bir akademik disiplin olmasına katkı sağlayacak niteliktedir.
C)   Kullandığı metotların objektif ve evrensel nitelikte olması bir bilim dalı olarak kabul edilmesini kolaylaştırır.
D)   Eğitim bilimlerin metodolojisini önceler.
E)   Dini boyut önemsenmez.  XXX

2)     Aşağıdakilerden hangisi ergenlik öncesi çocuklara Allah kavramını öğretmede yanlış öğretici tutumudur?

A)   Cennet ve cehennem örnekleri ile Allah’ın adaletini kavratmak.  XXX
B)   Çocuğun veya çevresindeki kişilerin yaşantısından ilgili örnekleri kullanmak.
C)   Allah sevgisini öğretim faaliyetinin temel taşı yapmak.
D)   Somuttan soyuta, kolaydan zora gitmek.
E)   Çocukların sorularına sabırla ve hoşgörülü biçimde cevaplar vermek.

3)   Cumhuriyetin ilk yıllarında okullardaki din dersleriyle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

A)   Lise programlarının birinci devresinin 1. ve 2. senelerinde (bugünkü ilköğretim 6 ve 7. sınıflar) Din Bilgisi" adıyla birer saat din derslerine yer verilmiştir.
B)   Şehir ilkokullarındaki din dersleri 1927-1928 eğitim-öğretim yılından itibaren, 3, 4 ve 5. sınıflarda birer saat yer almıştır.
C)   1924 İlkokul programında Kur'an-ı Kerim ve Din dersleri 2, 3, 4 ve 5. sınıflarda haftada ikişer saat yer almıştır.
D)   Okullardaki din dersleri 1933’ten itibaren -1939’a kadar köy okulları hariç- öğretimin hiçbir kademesinde 1949 yılına kadar yer almamıştır.
E)   Lise ikinci kademede din dersleri 1930 yılına kadar devam etmiştir. XXXX
4)   Aşağıdakilerden hangisi Diyanet İşleri Başkanlığı’nın sunmuş olduğu hizmetlerden birisi değildir?
A)   Fetva hizmetleri
B)   İrşad ve tebliğ hizmetleri
C)   Yayın hizmetleri
D)   Din dersi müfredatın hazırlanması  XXX
E)   İbadet ve cami hizmetleri

5)   
I- Zorunlu eğitimin kesintisiz sekiz yıla çıkarılması
II- Yükseköğretime geçişte katsayı sisteminin getirilmesi
III- Din görevlilerine ihtiyacın azalması

1998 yılından sonra İmam Hatip Liselerinin öğrenci sayılarının azalmasında yukarıdaki nedenlerden hangisi ya da hangilerinin etkisi vardır?

A)   II ve III
B)   Yalnız II
C)   Yalnız I
D)   I, II ve III
E)   I ve II  XXX


DİN EĞİTİMİ QUİZ II SINAVI
1)   Aşağıdakilerden hangisi İslam eğitim tarihi açısından yanlış bir yargı ifade etmektedir?
A)   İslam eğitim tarihi Hz. Muhammed’e tebliğ görevinin verilmesi ile başlayan bir süreçtir.
B)   İslam eğitim tarihi genel eğitim içinde belli coğrafya ve dönemde yapılan eğitimi ifade eder.
C)   İlk dönemlerde İslam eğitim tarihi İslam’ın tebliği süreci ile yakından ilişkilidir.
D)   İslam eğitim tarihi kurumları ve özellikleri yönünden birbirinden farklı dönemleri içine alır.
E)   İslam eğitim tarihi sadece İslami ilimlerin öğretildiği bir süreci ifade eder. XXXX
2)    Aşağıdakilerden hangisi formal eğitim için söylenemez?
A)   Planlı ve programlıdır, varılmak istenen hedefler belirlidir.
B)   Profesyonelce hazırlanmış eğitim araç ve gereçleri kullanılır.
C)   Olumlu davranışların kazandırılması esastır.
D)   Eğitimin amaçları profesyonel kişiler eliyle geliştirilmeye çalışılır.
E)   Yer, mekan veya eğitimin gerçekleştiği ortam belirli değildir. XXX

3)   I- Din eğitiminin ilahiyat ya da eğitimbilimle ilişkilendirilmesi
II- Örgün veya yaygın din eğitimi alanlarından birinin ön plana çıkarılması
III- Din eğitimine yüklenen amaçların aynı olması

Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri din eğitimi kavramının tanımlanmasındaki farklılaşmanın nedenlerinden sayılabilir?
A)   II ve III
B)   I ve III
C)   Yalnız I
D)   I, II ve III
E)   I ve II  XXX

4)   Piaget’in bilişsel gelişim teorisi eğitim alnına uygulandığında aşağıdakilerden hangisi çıkartılamaz?
A)   Eğitim yaşantıları hayattan ayrı olarak programlanmalı, böylece çocuğun yanlış şemalar kazanması engellenmelidir.  XXX
B)   Çocukların oyunlar yoluyla yetişkinler ve akranlarıyla etkileşime girmeleri teşvik edilmelidir.
C)   Çocuğun bilişsel kapasitesine uygun bireyselleştirilmiş eğitime önem verilmelidir.
D)   Öğrencilerin olaylar ve nesnelerle etkileşim kurabilmesi için öğrenme süreçlerine etkin biçimde katılması sağlanmalıdır.
E)   Öğrenme yaşantıları çocuğun içinde bulunduğu gelişim evresinin bilişsel özelliklerine uygun olarak düzenlenmelidir.

5)   Hangisi Piaget’in bilişsel gelişim teorisinde somut işlemler döneminin özelliklerindendir?

A)   3–7 yaş arası çocuklarda görülen bilişsel gelişim evresidir.
B)   Nesne devamlılığının kalıcılığı bu dönemde kazanılmaya başlanır.
C)   Genelleme, analoji, tümevarım ve tümdengelim gibi analitik düşünme becerileri etkileşim kurulan çevrelerin yeterliliğine bağlı olarak en üst düzeyde gelişmiştir
D)   Dönemin en temel özelliği bu dönem çocuğunun benmerkezci bir yapı düşünce yapısına sahip olmasıdır.
E)   Çocuklar bu dönemde mantıksal kuralları ve sınıflandırmaları sadece somut olay ve objelere uygulayabilmektedir. XXX


DİN EĞİTİMİ QUİZ I SINAVI
1)   Günümüzde İlköğretimde ve orta öğretimde Din dersinin zorunlu olarak kabul edildiği madde aşağıdakilerden hangisidir?
A)   1980 Anayasasının 24. Maddesi  XXX 1982
B)   İlk ve ortaöğretim Temel Kanunu
C)   Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 12. Maddesi
D)   Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 32. Maddesi
E)   Tevhid-i Tedrisat Kanunu
2)   Hangisi ahlaki yeteneğin kaynağına dair görüşlerden değildir?
A)   İnsan doğuştan bencillik, saldırganlık ve cinsellik ile ilgili negatif eğilimlerle doğduğunu belirten psikanaliz yaklaşım
B)   Bireyin doğuştan ne iyi ne de kötü herhangi bir eğilim getirmediğini belirten tabula rasa (boş levha) düşüncesi
C)   Bireyin doğuştan iyi veya kötüye yönlendirilebilecek bir fıtratla doğduğunu belirten Kur’an düşüncesi.
D)   Rousseau’nun asil yabani fikrine dayanan doğuştan masumiyet düşüncesi
E)   Kişisel gelişimi modellemeye dayalı öğrenmelerle açıklayan sosyal öğrenme kuramı   XXX

3)   Hangisi ahlak kavramı ile ilgili yanlış bir yargıyı belirtmektedir?
A)   Ahlak birey davranışları arasında istemli ya da istemsiz ayrımı yapmadan onları yargılar.  XXX
B)   Ahlâkın; bilişsel, davranışsal ve duygusal olmak üzere üç temel yönü vardır.
C)   Ahlak iyi-kötü konularında bilinçli yargılama ve karar vermeyi sağlayan bilişsel yapıdır.
D)   Ahlak kişilerin toplumda uymak zorunda oldukları davranış biçimleri ve kurallarıdır.
E)   Ahlak kavramı etik ile eş anlamlı kullanılır.

4)               I- Eğitim sistemi içerisindeki din eğitimine son vermiştir.
II- 3 Mart 1924 tarihinde çıkarılan bir kanundur.
   III- Kanun orta ve yüksek öğretim düzeyinde mesleki din eğitimi yapılmasını emreden hükümler içermektedir.
   IV- Halen yürürlükte olan ve 1982 Anayasasının 174. maddesi ile de güvence altına alınan bir kanundur.

Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile ilgili yukarıda verilen ifadelerden hangisi ya da hangileri doğrudur?
A)   Yalnız II
B)   II, III ve IV  XXX
C)   I ve II
D)   I, II ve IV
E)   III ve IV

5)   Aşağıdakilerden hangisi DKAB derslerine yöneltilen eleştirilerden birisi değildir?
A)   Zorunlu din derslerinin din ve inanç özgürlüğünü hiçe sayması nedeniyle laiklik ilkesine aykırı olması
B)   İslam dininin Anadolu’ya özgü farklı bir yorumu olarak değerlendirilen Aleviliğin DKAB programlarında yeterinde yer almaması
C)   DKAB derslerinin yeterince eleştirel, objektif ve çoğulcu olmaması
D)   Devlet okullarında zorunlu din derslerinin Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’ne aykırı olması XXX
E)   Anayasada DKAB dersinin bir kültür dersi olarak öngörülmesine rağmen din eğitimini içeren bazı unsurlar barındırması


uşşaki
Sun 17 April 2011, 02:36 pm GMT +0200
DİN EĞİTİMİ    QUİZ 1 SORULARI
1- Hz. Muhammed dönemi eğitim faaliyetleri açısından hangisi doğru değildir?
    *** İslam’ın ilk yayıldığı coğ. okur-yazar çoktu     
           Kur’an birçok ayetle eğitim öğretimi özendirmiştir.                Hz. Muhammed eğitimi teşvik etmiştir.   
           İlk Müslümanların yaşadıkları coğrafyada kurumsallaşmış bir eğitimden söz edilemez.
           İlk dönem Müslümanlar arasında eğitim faaliyeti olarak Kur’an’ın yazımı ve öğretilmesi önemli yer tutardı.

2- Aşağıdakilerden hangisi Osmanlıda medreselerin gerilemesinin temel sebeplerinden birisi olarak söylenemez?
    *** modern tarzda eğitim yapan okullar         
         Görevlendirmeler de liyakatin gözetilmemeye başlanması
           Öğrenci isyanları sonucunda halk nazarındaki itibarını kaybetmesi   
           Modern tarzda eğitim yapan okulların açılması     
           İyi medreselerin belirli merkezlerde toplanmış olması                           
           Arapçanın araç ilim olmaktan çıkıp amaçsallaştırılması

3- Türkiye’de din eğitiminin üniversite çatısı altında müstakil bir bilim dalı olması ne zaman gerçekleşmiştir?
  *** 1980 ihtilal sonrası yüksek din öğretiminin yeniden şekillendirilmesi sırasında
         1949 yılında Ankara üniversitesi İlahiyat Fakültesinin açılması ile             
         1959 yılında İstanbul’da açılan Yüksek İslam Enstitüsü ile
         1997 yılındaki yüksek din öğretiminin yeniden şekillendirilmesi sırasında   
         1924 yılında Darulfünun daki İlahiyat Fakültesinin açılması ile
 
4- Hangisi bilişsel gelişimi doğru tanımlar?
   *** Düşünme, anlama ve kavrama yeteneğinde ortaya çıkan gelişmelere bilişsel gelişim denir.
            Bireyin yeni durumlara adaptasyonunu sağlamak için geliştirdiği öğrenme yeteneğidir.
          Çocuğun öğrenmeler sonucunda edindiği yeni yeteneklere bilişsel gelişim denir.
          Çocukta olgunlaşmaya bağlı olarak meydana gelen duygusal gelişime bilişsel gelişim denir.
          Motor öğrenmeler sonucu ortaya çıkan davranış değişikliklerine bilişsel gelişim denir.

5) Kavram, beceri, düşünce ve tutum gibi öğrenmelerin tümünün sosyal çevreden geldiğini belirten ve bilişsel gelişimi ağırlıklı olarak sosyal etkileşime dayalı öğrenmelerle açıklayan düşünür hangisidir?
     *** Lev Vygotsky            Jerome Bruner           Goldman            Elkind            Jean Piaget

6) Hangisi Piaget’in bilişsel gelişim teorisinde somut işlemler döneminin özelliklerindendir?
     *** Çocuklar bu dönemde mantıksal kuralları ve sınıflandırmaları sadece  somut uygularlar
            Nesne devamlılığının kalıcılığı bu dönemde kazanılmaya başlanır.     
            Genelleme, analoji, tümevarım ve tümdengelim gibi analitik düşünme becerileri etkileşim kurulan çevrelerin yeterliliğine bağlı olarak en üst düzeyde gelişmiştir

7) Piaget’in bilişsel gelişim teorisi eğitim alnına uygulandığında aşağıdakilerden hangisi çıkartılamaz?
    *** Eğitim yaşantıları hayattan ayrı olarak programlanmalı, böylece çocuğun yanlış şemalar kazanması engellenmelidir.
         Öğrencilerin olaylar ve nesnelerle etkileşim kurabilmesi için öğrenme süreçlerine etkin biçimde katılması sağlanmalıdır.
            Öğrenme yaşantıları çocuğun içinde bulunduğu gelişim evresinin bilişsel özelliklerine uygun olarak düzenlenmelidir.

8- Aşağıdakilerden hangisi Türkçede eğitim kavramına karşılık gelecek şekilde kullanılan kavramlardan birisi değildir?
     *** Malumat        Talim          Tedrisat          Terbiye         Maarif

9)  I- Din eğitiminin ilahiyat ya da eğitimbilimle ilişkilendirilmesi
    II- Örgün veya yaygın din eğitimi alanlarından birinin ön plana çıkarılması
   III- Din eğitimine yüklenen amaçların aynı olması
       Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri din eğitimi kavramının tanımlanmasındaki farklılaşmanın nedenlerinden sayılabilir?
    *** I ve II                   I ve III              I - II ve III              II ve III

10- Aşağıdakilerden hangisi İslam eğitim tarihi açısından yanlış bir yargı ifade etmektedir?
       *** İslam eğitim tarihi sadece İslami ilimlerin öğretildiği bir süreci ifade eder.
             İslam eğitim tarihi kurumları ve özellikleri yönünden birbirinden farklı dönemleri içine alır. 
              İslam eğitim tarihi genel eğitim içinde belli coğrafya ve dönemde yapılan eğitimi ifade eder. 
              İlk dönemlerde İslam eğitim tarihi İslam’ın tebliği süreci ile yakından ilişkilidir. 
              İslam eğitim tarihi Hz. Muhammed’e tebliğ görevinin verilmesi ile başlayan bir süreçtir.

1- Türkiye’de DKAB derslerinin hukuki statüsü ile ilgili olarak hangisi yanlıştır?
    *** Türkiye’deki DKAB derslerinin hukuki statüsünün Avrupa’da örnekleri yoktur.
         Türkiye’den din dersinin zorunlu olarak okutulması uzun yıllar süren farklı tecrübelerin sonucudur.
           Türkiye’de DKAB derslerinin hukuki statüsü anayasa ile belirlenmiştir.   
           Türkiye’de 1982 öncesinde farklı statüde din dersleri okutulmuştur.
           AİHM, DKAB dersinin hukuki statüsünü değil yeterince katılımcı ve eleştirel olmamasını eleştirmektedir

2- Aşağıdakilerden hangisi eğitimbilim yönü ağırlıklı bir din eğitimi için söylenemez?
   *** Dini boyut önemsenmez.               Eğitim bilimlerin metodolojisini önceler.
          Din eğitiminin belirli bir din ve coğrafya ile sınırlı olmayan bir bilimsel disiplin olması için bu niteliği önemlidir.
          Din eğitiminin, eğitim bilimleri içerisinde dünyada kabul gören bir akademik disiplin olmasına katkı sağlayacak niteliktedir.
          Kullandığı metotların objektif ve evrensel nitelikte olması bir bilim dalı olarak kabul edilmesini kolaylaştırır.
     
3- Osmanlı döneminde devlet içerisinde dini ve ilmi örgütlenmeyi temsil eden kurum aşağıdakilerden hangisidir?
   *** Şeyhülislamlık      Şeriye ve Evkaf Vekaleti       Sadrazamlık         Divan-ı Hümayun    Diyanet İşleri Reisliği

4- Aşağıdakilerden hangisi Diyanet İşleri Başkanlığı’nın sunmuş olduğu hizmetlerden birisi değildir?
    *** Din dersi müfredatın hazırlanması        Yayın hizmetleri                      İbadet ve cami hizmetleri
           Fetva hizmetleri                                          İrşad ve tebliğ hizmetleri

5- Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin düşünce, vicdan ve din özgürlüğü ile ilgili maddelerine göre aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
    *** Türkiye bu maddeleri koşulsuz kabul etmiştir.     Din ve inancını açıklama özgürlüğü sınırsız bir özgürlük değildir.
         Bu maddelere göre herkesin düşünce, vicdan ve din özgürlüğü hakkı vardır.
           Bu hak din ya da inancını değiştirme özgürlüğüyle, din ya da inancını tek başına veya topluca ve açık ya da özel 
           olarak ibadet, öğretme, uygulama ve gözetme yoluyla açıklama özgürlüğünü de kapsar.
           Devlet eğitim ve öğretim ile ilgili üzerine aldığı görevleri yerine getirirken, anne ve babaların çocuklarına kendi
           dini ve felsefi inançlarına uygun olan bir eğitim ve öğretimin verilmesini isteme haklarına saygı gösterir.

5- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi ile ilgili olarak aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
    *** Öğrencilere İslam dinini benimsetmeyi amaçlar.
           Türkiye’de DKAB dersleriyle ilgili 2000 yılından sonra özellikle program geliştirme açısından önemli adımlar atılmıştır.
           İlköğretim okullarında 4. sınıftan itibaren programda haftada iki saat yer alır.
           1982 anayasası ile ilk ve ortaöğretim okullarında zorunlu hale getirilmiştir.
           1990 yılından itibaren Hıristiyan veya Musevi öğrencilerin velileri başvurdukları takdirde bu dersten muafiyet hakları vardır.

6-) Osmanlıda medreselerin gerilemesi ile ilgili olarak hangisi daha doğru bir yargıyı ifade eder?
       *** Osmanlıda medreselerin bozulması bir bütün olarak devlet sistemindeki bozulma ile birlikte 
            değerlendirilmelidir.
              Osmanlıda askeri başarısızlıklar medrese sisteminin bozulmasının sonucudur.
              Osmanlıda sadece medrese teşkilatı bozulmuştur                     
              Osmanlıda ilk bozulan kurum medrese olmuştur             
              Osmanlıda devlet sisteminin batılılaşması medreselerin bozulmasının bir sonucudur.

7-   I – İlim övülür ve önemi anlatılır         
     II – Öğrenciye ilmi nasıl kullanacağına dair öğütler verilir
     III – Öğrencinin akademik başarıları aktarılır
     IV – Hangi kitaplar için icazet verildiği belirtilir
     V – İcazeti veren kurumun ve hocanın onayları bulunur
           Yukarıdakilerden hangisi/hangileri icazette bulunan unsurlardandır.
        *** I – II – III – IV                II - III – IV – V                II – III                IV – V              II – III – IV

8- Hangisi Kohlberg’in ahlaki gelişim kuramının özelliklerinden birisi değildir?
     *** Ahlaki gelişim hayatın çeşitli dönemlerinde yaşanan karmaşalar sayesinde gerçekleşir.
           Bireyin hiyerarşik bir sırayla altı farklı ahlaki evreyi geçtiğini öngörür.
             Teorinin geliştirilmesinde ahlaki muhakemeyi sorgulayan ikilemler kullanılmıştır.
             Bireyin ahlaki gelişimi ile bilişsel gelişimi arasında paralellik kurar.
             Ahlaki gelişim için bireyin katılımcı etkileşim ortamlarında bulunması önemser.
 
9- Piaget’in teorisinde organize olmuş davranış kalıpları olarak tanımlanan ve çocuğun çevreden gelen uyaranları anlamlı kılmak için kullandığı referans çerçevelerine ne ad verilir?
    *** Şemalar           Biliş            Uyumsama           Cognition            Adaptasyon

10- Hangisi din ve vicdan hürriyetinin bir sonucu olamaz?
      *** Farklı inançları dönüştürmek için gerektiğinde şiddet uygulama   
          İbadet etme, uygulama                      Dini inanç veya kanaatlerini açıklama ve yayma                                                       
            İnancını öğretme                               Bir dine veya inanca sahip olma

11- Hangisi Kohlberg’in ahlaki gelişim kuramına yöneltilen eleştirilerden birisi değildir?
      *** Ahlaki gelişimi insanın çocukluk döneminde yaşadığı birtakım olaylara takılıp kalan bir süreç olarak açıklaması
           Demokratik liberalizmi en üst ahlaki aşama olarak sunması         
           Sivil itaatsizliği teşvik eden bir yaklaşım benimsemesi
           Gerçek davranışı gözlemekten çok, ahlaki muhakeme ile ilgilenmesi nedeniyle insanların düşündükleri ve söyledikleri 
            ile yaptıklarının farklılık gösterebileceği gerçeği ile çelişmesi   
          Araştırmanın belirli ülkelerde yürütmüş olmasına karşın bulgularını tüm insanlara genellemesi
 
12- Hangisi Kohlberg’e göre gelenek öncesi düzeyde bulunan bir çocuktan beklenen tutum olamaz?
      *** Kural ve kanunların işlevselliğini sorgulama
           Babasının vaat ettiği ödülü kazanmak için faydasını düşünmeden kitap okuma
             İyilik yaptığı kişilerden karşılığını bekleme           
             Ana-babası kızmasın düşüncesiyle nazik davranma
             Davranışların sonuçlarına göre karar verme   
13- Hangisi ahlaki gelişim süreci ile yakından ilişkili kavramlardan birisi değildir?
       *** Zekâ              Karakter             Kişilik            Disiplin            Vicdan

14- Aşağıdakilerden hangisi ergenlik öncesi çocuklara ALLAH kavramını öğretmede yanlış öğretici 
       tutumudur?
     ***  Cennet ve cehennem örnekleri ile ALLAH’ın adaletini kavratmak. 
             ALLAH sevgisini öğretim faaliyetinin temel taşı yapmak.     
             Somuttan soyuta, kolaydan zora gitmek.
             Çocukların sorularına sabırla ve hoşgörülü biçimde cevaplar vermek.
             Çocuğun veya çevresindeki kişilerin yaşantısından ilgili örnekleri kullanmak.
         
15-  I- Din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin ilk ve ortaöğretimde okutulan zorunlu dersler arasında   
          olmasını düzenlemesi
     II- İmam hatip liselerini ortaöğretimde yer alan hem mesleğe hem de yüksek öğrenime hazırlayıcı   
          programlar uygulayan öğretim kurumları olarak tescil etmesi
    III- İmam hatip liselerinin öğrenim sürelerini dört yıl olarak belirlemesi
         1973 tarihli Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 32. maddesinin önemi yukarıdakilerden hangisi ya da   
          hangileridir?
     ***   Yalnız II         Yalnız I            II ve III           Yalnız III           I ve II

16- Din eğitimi ve insan hakları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası uygulamalar göz önüne alındığında hangi düşünce savunulabilir görülmemektedir?
     *** Din öğretiminde farklı grupların diğer din anlayışlarıyla bir araya gelmeden kendi daireleri
         içinde öğretim yapmaları karşılıklı hoşgörü ve anlayışı artırmaktadır. 
            Din öğretimi aracılığıyla bir arada yaşama şuuruna katkı yapılabilir.
           Din öğretiminde zorunlu modelin insan haklarına saygılı, tüm vatandaşları kapsayan, kültüre dayalı bir model 
           olması gerekmektedir.
           Dinler, toplumlarda var olan bir gerçekliktir ve benimsetilmeye çalışılmaksızın her vatandaşın bu konuda bir
           kültüre sahip olması istenir.
           Din dersinde bir din veya mezhep esas alınıp benimsetilmeye çalışılırken diğer din ve mezhep mensupları 
           veya inanmayanlar bu derse girmeye zorlanıyorsa, bu din ve vicdan özgürlüğü açısından problem oluşturmaktadır

                                  vize soruları
1-  I- Zorunlu eğitimin kesintisiz sekiz yıla çıkarılması       
      II- Yükseköğretime geçişte katsayı sisteminin getirilmesi
     III- Din görevlilerine ihtiyacın azalması
      1998 yılından sonra İmam Hatip Liselerinin öğrenci sayılarının azalmasında yukarıdaki nedenlerden 
       hangisi ya da hangilerinin etkisi vardır?
     *** I ve II             II ve III           Yalnız II           I, II ve III           Yalnız I

2- Cumhuriyetin ilk yıllarında okullardaki din dersleriyle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
    ***  Lise ikinci kademede din dersleri 1930 yılına kadar devam etmiştir.
              1924 İlkokul programında Kur'an-ı Kerim ve Din dersleri 2, 3, 4 ve 5. sınıflarda haftada ikişer saat yer almıştır.
             Lise programlarının birinci devresinin 1. ve 2. senelerinde (bugünkü ilköğretim 6 ve 7. sınıflar) Din Bilgisi" 
             adıyla birer saat din derslerine yer verilmiştir.
             Şehir ilkokullarındaki din dersleri 1927-1928 eğitim-öğretim yılından itibaren, 3, 4 ve 5. sınıflarda birer saat 
             yer almıştır.
             Okullardaki din dersleri 1933’ten itibaren -1939’a kadar köy okulları hariç- öğretimin hiçbir kademesinde 
             1949 yılına kadar yer almamıştır.
3- Diyanet İşleri Başkanlığı’nın Cumhuriyet dönemindeki tarihçesiyle ile ilgili olarak aşağıdaki 
      bilgilerden hangisi yanlıştır.
      *** 1931 yılında cami ve mescitlerin idaresi ile din görevlileri, Vakıflar Umum Müdürlüğü'ne 
           devredilmiş, bu durum 1965 yılına kadar devam etmiştir
           Anayasa'nın 136. Maddesi, 1961 Anayasası'ndakilere ek olarak Diyanet İşleri Başkanlığı'na "milletçe dayanışma
              ve bütünleşme" görevini de yüklemiştir.
             1925 tarihli 677 sayılı kanun gereğince tekke ve zaviyelerin kapatılması sonucu, Diyanetin bu yerlerin
              yönetimi ve buralarda görevli şeyhler ve diğer hizmetlerle ilgili yetkileri ortadan kalkmıştır.
             Diyanet İşleri Başkanlığı halen 1965 yılında yapılan ve 13 maddesi iptal edilmiş bir yasayla yönetilmektedir.
             1965 tarihli 633 sayılı Kanun ile önceki hukuki statüden farklı olarak İslam dininin “ahlak” konularında da
              toplumu aydınlatmak görevi Diyanete verilmiştir.
 
4-) I- Bireyin davranışlarında amaçlanan yönde değişiklik meydana getirilmesi
     II- Bireyin davranışındaki değişikliğin kendi yaşantıları yoluyla gerçekleşmesi
    III- Planlı ve programlı bir süreç olması
        Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri, yapılan eğitim tanımlamalarının ortak özelliklerindendir?
     *** I, II ve III            Yalnız I             Yalnız III            I ve III             II ve III
4- Hangisi ahlak kavramı ile ilgili yanlış bir yargı belirtmektedir?
     *** Ahlak birey davranışları arasında istemli ya da istemsiz ayrımı yapmadan onları yargılar.
          Ahlâkın; bilişsel, davranışsal ve duygusal olmak üzere üç temel yönü vardır.   
           Ahlak kavramı etik ile eş anlamlı kullanılır.
           Ahlak iyi-kötü konularında bilinçli yargılama ve karar vermeyi sağlayan bilişsel yapıdır.
           Ahlak kişilerin toplumda uymak zorunda oldukları davranış biçimleri ve kurallarıdır.

5 ) Hangisi ahlaki yeteneğin kaynağına dair görüşlerden değildir?
      *** Kişisel gelişimi modellemeye dayalı öğrenmelerle açıklayan sosyal öğrenme kuramı
           Rousseau’nun asil yabani fikrine dayanan doğuştan masumiyet düşüncesi
            Bireyin doğuştan iyi veya kötüye yönlendirilebilecek bir fıtratla doğduğunu belirten Kur’an düşüncesi.
            Bireyin doğuştan ne iyi ne de kötü herhangi bir eğilim getirmediğini belirten tabula rasa (boş levha) düşüncesi
            İnsan doğuştan bencillik, saldırganlık ve cinsellik ile ilgili negatif eğilimlerle doğduğunu belirten psikanaliz yaklaşım

6- I- Eğitim sistemi içerisindeki din eğitimine son vermiştir.
   II- 3 Mart 1924 tarihinde çıkarılan bir kanundur.
   III- Kanun orta ve yüksek öğretim düzeyinde mesleki din eğitimi yapılmasını emreden hükümler içermektedir.
   IV- Halen yürürlükte olan ve 1982 Anayasasının 174. maddesi ile de güvence altına alınan bir kanundur.
       2Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile ilgili yukarıda verilen ifadelerden hangisi ya da hangileri doğrudur?

   ***  II, III ve IV        I ve II            III ve IV          Yalnız II          I, II ve IV

7-   Ahlak'ın tanımı, toplum içinde kişilerin uymak zorunda oldukları davranış biçim ve kuralları

8- Aşağıdakilerden hangisi DKAB derslerine yöneltilen eleştirilerden birisi değildir?
       Zorunlu din derslerinin din ve inanç özgürlüğünü hiçe sayması nedeniyle laiklik ilkesine aykırı olması
         İslam dininin Anadolu’ya özgü farklı bir yorumu olarak değerlendirilen Aleviliğin DKAB programlarında yeterinde yer almaması
         DKAB derslerinin yeterince eleştirel, objektif ve çoğulcu olmaması
 ***  Devlet okullarında zorunlu din derslerinin Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’ne aykırı olması   
         Anayasada DKAB dersinin bir kültür dersi olarak öngörülmesine rağmen din eğitimini içeren bazı unsurlar barındırması
9- Günümüzde İlköğretimde ve orta öğretimde Din dersinin zorunlu olarak kabul edildiği madde aşağıdakilerden hangisidir?
 ***  1980 Anayasasının 24. Maddesi 1982       İlk ve ortaöğretim Temel Kanunu       Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 12. Maddesi       Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 32. Maddesi                  Tevhid-i Tedrisat Kanunu

10- Aşağıdakilerden hangisi formal eğitim için söylenemez?
         Planlı ve programlıdır, varılmak istenen hedefler belirlidir.        Profesyonelce hazırlanmış eğitim araç ve gereçleri kullanılır.         
           Olumlu davranışların kazandırılması esastır.                               Eğitimin amaçları profesyonel kişiler eliyle geliştirilmeye çalışılır.
   **** Yer, mekan veya eğitimin gerçekleştiği ortam belirli değildir.

TEKRARSIZ

rayiha
Sun 17 April 2011, 05:23 pm GMT +0200
Aşağıdakilerden hangisi Cumhuriyet tek parti döneminde (1923-1946) din eğitimi uygulamaları açısından birçok sorun yaşanmasının nedenlerinden birisi değildir?




   
Halkın devlet tarafından sunulan din eğitimini kabul etmemesi
   
Devletin laik niteliğinin din eğitimi ve hizmetleri sunmaya engel olduğu anlayışı
   
Ulus devlet inşa sürecine geleneksel din anlayışının zarar verebileceği endişeleri
   
Aşırı seküler anlayışın bazı elitler üzerindeki tesiri
   
Pozitivist düşüncenin etkin olması

rayiha
Sun 17 April 2011, 06:02 pm GMT +0200
tek farklı soru buydu yukarıdaki sorunu cevabını b yaptım.diğerleri hep aynıydı rabbim hepinizden razı olsun arkadaşlar.elinize emeğinize sağlık