hafiza aise
Sun 7 August 2011, 02:21 pm GMT +0200
4. Cuma Günü Gusletmek:
Cuma günü gusül emredilmiştir. Bu emir gerçekten müekked (kuvvetli) bir emirdir. Bu guslün vücubu, şu hususların vücubundan daha kuvvetlidir: Vitir namazı, namazda besmele okuma; kadınlara dokunma, erkeklik aletine el sürme, namazda kahkaha atma, burun kanaması, kan aldırma ve kusma gibi hususların birinden dolayı abdest alma; Hz. Peygamber'e (s.a.) son teşehhüdde salât u selâm gönderme ve imama uymuş kişinin (Kur'-an) okuması".
Cuma guslünün vücubu (farziyeti) hususunda âlimlerce üç görüş ortaya atılmıştır: 1) Olumsuz (yani farz değildir), 2) Olumlu (farzdır), 3) Tafsile tabidir: Kendisinde giderilmesi gereken bir koku bulunan kimseye vacip, böyle bir koku bulunmayan kimseye ise müstehaptır. Bu üç görüş hanbelî âlimlerce ileri sürülmüştür[902]
[902] Hanefi mezhebine göre sünnettir. Bk. Merginâni, el-Hidaye, 1/17.
İbn Kayyim el-Cevziyye, Za’du’l-Mead, İklim Yayınları: 1/350-351.
Cuma günü gusül emredilmiştir. Bu emir gerçekten müekked (kuvvetli) bir emirdir. Bu guslün vücubu, şu hususların vücubundan daha kuvvetlidir: Vitir namazı, namazda besmele okuma; kadınlara dokunma, erkeklik aletine el sürme, namazda kahkaha atma, burun kanaması, kan aldırma ve kusma gibi hususların birinden dolayı abdest alma; Hz. Peygamber'e (s.a.) son teşehhüdde salât u selâm gönderme ve imama uymuş kişinin (Kur'-an) okuması".
Cuma guslünün vücubu (farziyeti) hususunda âlimlerce üç görüş ortaya atılmıştır: 1) Olumsuz (yani farz değildir), 2) Olumlu (farzdır), 3) Tafsile tabidir: Kendisinde giderilmesi gereken bir koku bulunan kimseye vacip, böyle bir koku bulunmayan kimseye ise müstehaptır. Bu üç görüş hanbelî âlimlerce ileri sürülmüştür[902]
[902] Hanefi mezhebine göre sünnettir. Bk. Merginâni, el-Hidaye, 1/17.
İbn Kayyim el-Cevziyye, Za’du’l-Mead, İklim Yayınları: 1/350-351.