sumeyye
Wed 26 September 2012, 01:24 pm GMT +0200
Birden Fazla Sebepte Tek Secde Yapılması:
Hanefî ve Hanbelî Mezheblerine göre, secdeyi gerektirecek hallerin tekrarlanması halinde, yalnızca biri için secde yapılır, diğerleri için yapılmaz; fakat bazı hanefî hukukçulara göre her durum için ayrı secde yapmak gerekir.[292]
Hanbelî Mezhebine göre, meşru olmayan durumda sehiv secdesi yapmak, -meşru dışında secde ilâvesi olacağından- sehiv secdesini gerektirir. Namazda secdeyi gerektiren bir halle karşılaşan mükellef, bunun için sehiv secdesi yapıp yapmadığında şüpheye düşerse, secde yapar. Namazda unutmayla karşılaşan mükellef, bunun için secde gerekip gerekmediğini bilmezse sehiv secdesi yapması gerekmez.[293]
Güneşin Doğması ve Batması:
Hanefî Mezhebine göre, güneşin doğması veya batması yakın olunca sehiv secdesi yapılmaz.
[292] Bilmen, İslâm İlmihali, s. 196; Kasanı, BS, c. I, s. 167.
[293] Cezîrî, Fame, c. I, s. 459-460.