- Bir İmam Seçme Mecburiyeti

Adsense kodları


Bir İmam Seçme Mecburiyeti

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
sümeyra
Sun 15 January 2012, 11:38 pm GMT +0200
Bir İmam Seçme Mecburiyeti
 




«Müslümanların bir imam (re­is) seçmeleri şarttır.»

«İmam seçme», bir kısım İslâm bilginlerine göre aklen, bazılarına göre de şer'an vaciptir.[285]

İmam Teftazanrye göre ise; belirtilen vasıf­lara sahip bir imam seçmek, farz-ı kifayedir.[286]

Müslümanların, başlarına bir imam seçme mecburiyetleri hususunda, ehl-i sünnet âlimleri­nin ileri sürdükleri deliller şunlardır:

1 — Kur'an-ı Kerim'den:

«Ey iman edenler, Allah'a itaat edin. Peygambe­re ve sizden olan ülü'1-emre (emir sahiplerine) de ita­at edin...» [287]

2 — Sünnet'ten:                   

«Bir kimse, bîat etmeden Ölürse, cahiliyyet Ölü­mü ile ölmüş demektir.»[288]

Cahiliyye devrinin insanları, hiç bir psygam-bsr ye imam tanımadan, kendi neva vs hevesleri­ne göre yaşarlar ve öylece ölürlerdi. Zamanlarının imamını tanıyıp bîat etmeyenler de, bu insanlara benzetiliyor ki; bu ağır tehdit, zamanın imamına bîat etmenin dinsn vacip olduğunu bayan etmek­tedir.

3 — İcma'dan :

Tevatüren sabittir ki, Hz. Muhammed'in (S.A.V.) vefatından sonra imamsız bir vaktin geç­mediği hususunda bütün şahaba ittifak etmişler­dir. Sahabenin İttifakı ise, dört aslî delilden icma olur.

Hatta Resulüllah'ın (S.A.V.) vefatı üzerine, Hz. Ebu B;kir, meşhur hutbesinde zöyle demişti.

«Dikkat edin; ey mü'minler!.. Şüphesi/; ki, Mu-Iıammed (S.A.S.) öldü. Bu dini ayakta tuîacak bîr kirnse mutlaka lâzımdır.»[289]

Sahabenin hepsi, bn sözü hemen kabul etti. Hiç birisi «imama ihtiyaç yoktur» demedi. Resu­lüllah'ın defni meselesini bile tehir ederek, Benî Sajde'nin sofasında toplandı ve bir halîfe seçti.[290]

4 — Kıyas'tan:

Yapılması gereken pek çok dinî ve dünyevî İşler, imamın mevcudiyetine bağlıdır. Cenab-ı Hak'ın muamelât, mücâzât, münâkehat, cihat vs. hakkındaki hükümleri, kulların dünya ve ahiret menfaatleri içindir. Bütün bunları yürütmak ise bir imam İle mümkündür. Yukarıda sayılan hü­kümlerin yerine getirilmesi vaciptir. İslâm fık-hındaki umumî kaideye göre, «Vaciplere vesile olan şey de vaciptir.» Bu sebeptsn, mü'mtnlerin bir imam seçmeleri, kendi selâmetleri ve dinin de­vamı İçin şarttır.

Bir kimse halîfe olarak seçildiğinde, bütün mü'minlere düşsn vazife ise; imametin lâyık olan bir kimseye verildiğini bilmek ve kısaca halifeliğin vasıflarını öğrenmektedir. Bu konuda Peygambe­rimiz şöyle buyurmuşlardır:

«Zamanının İmamını bilmeden Üten kimse, cahi-liyyct ölümü ile ölmüş gibidir.»[291]

Bütün müîrninlerin imam hakkında çok taf­silâtlı bilgiye sahip olmaları şart değildir. Tafsi­lâtlı bilgiyi, imamı seçeesk olanlar bileceklerdir. Müslümanlar ise, hiç değilse, başlarındaki imamın kim olduğunu bileceklerdir. Hatta Süleyman b. Cerîr'e göre:

«Halkın, Allah'ın (C.C.)  ve Resulünü (S.A.S.) bil­meleri nasıl vacip İse, imamı da bilmeleri vaciptir.»[292]


Bilal2009
Thu 3 December 2020, 12:40 pm GMT +0200
Rabbim paylaşım için razı olsun Rabbim yöneticilerimizi hayırlı kimseler eylesin her daim

Sevgi.
Fri 4 December 2020, 04:00 am GMT +0200
Esselâmü Aleyküm. Bilgiler için Allah razı olsun kardeşim