SevD@_GüLü
Fri 14 October 2011, 05:13 pm GMT +0200
Ben ki…
Bir vakit melekler bir haber aldılar, buna göre ilahi huzurdan bir kişi kovulacaktı. Cebrail,Mikail,İsrafil ve Azrail toplanıp Azzazil’e yani şeytana gelip kendilerinin huzurdan kovulanlardan olmamaları için dua istediler.
Ben ki…
Kimi zaman söze şöyle gireriz “Ben ki..”
“Ki” takısı almış Türkçe mizdeki birinci tekil şahıs aslında çok derin manalar ifade etmektedir.
Birkaç tane örnek sıralayacak olursak;
-”Ben ki, yapardım ama yapmadım”
-”Ben ki, görmemezlikten geldim”
-”Ben ki, döverdim ama yapmadım”
Bu gibi örnekleri sayısız olarak yazabiliriz ama anlaşılması için bunlar yeterlidir.
Görüldüğü üzere “Ben ki” tanımlamasında derin bir enaniyet, gurur ve büyüklenme bulunmaktadır. Malik olmak duygusu zirvededir, güç ve kudret sadece kendisindedir. Nefsin tüm enaniyet,kibir,ucub,gurur v.s gibi sıfatları bu kelimede ortaya dökülmektedir.
Kimisi ise “tevazu” olarak niteleyebilir bu kelimeyi ancak tevazu sanılan o his aslında “gizli riyadır”. Bu da şeytan ve nefsin ince bir hilesidir.
Şeytan Aleyhillane “Ben Adem den üstünüm” diyerek büyüklendiği için ilahi huzurdan kovuldu ve Azzazil olan ismi şeytan olarak değiştirildi.
Şeytanın kendisini kıskandığı insanoğlu, bugün onunla aynı ahlakı taşımakta ve kimi zaman onu gurur ve kibirde geçmektedir.
Oysa şeytan aleyhillane huzurdan kovulmadan önce arşta Allah’a secde etmediği nokta yoktu. Allah’dan doğrudan ilim alır ve 4 büyük meleğe aldığı ilmi öğretirdi. Duası makbul ve red olunmazdı.
Bir vakit melekler bir haber aldılar, buna göre ilahi huzurdan bir kişi kovulacaktı. Cebrail, Mikail, Israfil ve Azrail toplanıp Azzazil’e yani şeytana gelip kendilerinin huzurdan kovulanlardan olmamaları için dua istediler. Azzazil şöyle dua etti;
-”Ya Rabbi, sen bu kullarını huzurdan kovulanlardan eyleme” diyerek duasını bitirdi. Ancak bu duaya kendisini katmayı düşünemedi. İlahi huzura varanlardan dua dışında kalan bir tek kendisi kaldığı için Adem A.S ile olan imtihanı kaybederek merdud oldu.
İşte, üzerinde hassasiyetle durmaya çalıştığımız “ben ki” kelimesi tamamiyle şeytan ahlakının rengini taşıyan bir tanımlamadır. Bu kelimede ki gizli riya çok tehlikeli olup söyleyeni çok büyük imtihanların içine sürükler. Peygamber SAV Efendimiz gizli riyanın tehlikesine dikkat çekerek bunun gizli şirk olduğunu beyan buyurmuşlardır. Konunun ne kadar ince olduğunun anlaşılması için de;
“Karınca’nın Ayak Sesinden Daha Gizli” benzetmesi yapılmıştır.
Allah’u Teala büyüklenenleri sevmez ve hiçbir zaman da manevi makamlarını yükseltmez. Aksine yerin dibine geçirir.
Kul, gurur ve kibir yüzünden başına bir bela geldiği zaman sebebini 2. veya 3. kişide arar. Oysa hiçbir zaman belanın sebebini kendisinde aramak aklına gelmez. Çünki nefsi “kusursuzdur”..
Allah’u Teala cümlemizi bu ahlaktan muhafaza eylesin.
alıntıdır
Bir vakit melekler bir haber aldılar, buna göre ilahi huzurdan bir kişi kovulacaktı. Cebrail,Mikail,İsrafil ve Azrail toplanıp Azzazil’e yani şeytana gelip kendilerinin huzurdan kovulanlardan olmamaları için dua istediler.
Ben ki…
Kimi zaman söze şöyle gireriz “Ben ki..”
“Ki” takısı almış Türkçe mizdeki birinci tekil şahıs aslında çok derin manalar ifade etmektedir.
Birkaç tane örnek sıralayacak olursak;
-”Ben ki, yapardım ama yapmadım”
-”Ben ki, görmemezlikten geldim”
-”Ben ki, döverdim ama yapmadım”
Bu gibi örnekleri sayısız olarak yazabiliriz ama anlaşılması için bunlar yeterlidir.
Görüldüğü üzere “Ben ki” tanımlamasında derin bir enaniyet, gurur ve büyüklenme bulunmaktadır. Malik olmak duygusu zirvededir, güç ve kudret sadece kendisindedir. Nefsin tüm enaniyet,kibir,ucub,gurur v.s gibi sıfatları bu kelimede ortaya dökülmektedir.
Kimisi ise “tevazu” olarak niteleyebilir bu kelimeyi ancak tevazu sanılan o his aslında “gizli riyadır”. Bu da şeytan ve nefsin ince bir hilesidir.
Şeytan Aleyhillane “Ben Adem den üstünüm” diyerek büyüklendiği için ilahi huzurdan kovuldu ve Azzazil olan ismi şeytan olarak değiştirildi.
Şeytanın kendisini kıskandığı insanoğlu, bugün onunla aynı ahlakı taşımakta ve kimi zaman onu gurur ve kibirde geçmektedir.
Oysa şeytan aleyhillane huzurdan kovulmadan önce arşta Allah’a secde etmediği nokta yoktu. Allah’dan doğrudan ilim alır ve 4 büyük meleğe aldığı ilmi öğretirdi. Duası makbul ve red olunmazdı.
Bir vakit melekler bir haber aldılar, buna göre ilahi huzurdan bir kişi kovulacaktı. Cebrail, Mikail, Israfil ve Azrail toplanıp Azzazil’e yani şeytana gelip kendilerinin huzurdan kovulanlardan olmamaları için dua istediler. Azzazil şöyle dua etti;
-”Ya Rabbi, sen bu kullarını huzurdan kovulanlardan eyleme” diyerek duasını bitirdi. Ancak bu duaya kendisini katmayı düşünemedi. İlahi huzura varanlardan dua dışında kalan bir tek kendisi kaldığı için Adem A.S ile olan imtihanı kaybederek merdud oldu.
İşte, üzerinde hassasiyetle durmaya çalıştığımız “ben ki” kelimesi tamamiyle şeytan ahlakının rengini taşıyan bir tanımlamadır. Bu kelimede ki gizli riya çok tehlikeli olup söyleyeni çok büyük imtihanların içine sürükler. Peygamber SAV Efendimiz gizli riyanın tehlikesine dikkat çekerek bunun gizli şirk olduğunu beyan buyurmuşlardır. Konunun ne kadar ince olduğunun anlaşılması için de;
“Karınca’nın Ayak Sesinden Daha Gizli” benzetmesi yapılmıştır.
Allah’u Teala büyüklenenleri sevmez ve hiçbir zaman da manevi makamlarını yükseltmez. Aksine yerin dibine geçirir.
Kul, gurur ve kibir yüzünden başına bir bela geldiği zaman sebebini 2. veya 3. kişide arar. Oysa hiçbir zaman belanın sebebini kendisinde aramak aklına gelmez. Çünki nefsi “kusursuzdur”..
Allah’u Teala cümlemizi bu ahlaktan muhafaza eylesin.
alıntıdır