- Başkasının hakkının taalluk etmesi

Adsense kodları


Başkasının hakkının taalluk etmesi

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
sumeyye
Fri 21 January 2011, 12:03 pm GMT +0200
8. Başkasının Hakkının Taalluk Etmesi:




Haramlık sebeplerinden bir diğeri, kadının müslüman ya da. kâfir başka birinin nikahıyla bağlantısının sürmekte olmasıdır. [1493] Çünkü zinanın aslı, bir kadınla birden çok erkeğin, başkalarının arzusunu kesici bir aidiyet olmaksızın ilişkide bulunması demek­tir. Bunun içindir ki ez-Zühri, "Bu, sonuç itibariyle Allah Teâlâ'mn zinayı haram kılmasına çıkar," demiştir.

Sahabe (r.a.), esir kadınlar ele geçirmişlerdi. Kendi paylarına düşen bu kadınlarla cinsel ilişkiye girmekten çekmiyorlardı. Çün­kü esaretten önce müşrik eşleri bulunuyordu. Bunun üzerine Al­lah Teâlâ şu âyeti indirmiştir:

"(Savaş esiri olarak) sahip olduğunuz cariyeler müstesna, evli kadınlarla evlenmeniz size haram kıtındı. [1494]

Yani onlar size helâldir. Çünkü esaret, eski kocasının ümidim kesmiştir, ülke farklılığı onunla birlikteliğine manidir, payına düş­mesi de onun kendisine aidiyetim sağlamıştır. [1495]


9. Zina:

 

Haramlık sebeplerinden biri de, kadının zinayı kendisine meslek edinmesidir. Böyle bir kadınla evlenmek, tevbe edip, eski halinden tamamen vazgeçmedikçe helâl değildir.

Bu konuda Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur:

Zina eden erkek, zina eden veya müşrik olan bir kadından başkasıyla evlenemez; zina eden kadın da ancak zina eden veya müşrik olan erkekle evlenebilir. Bu mü'minlere haram kılınmış­tır.[1496]

Bu yasağın sim şudur: Zinayı itiyat edinmiş bir kadını kişi­nin nikâhı altında bulundurması, kadının o halini sürdürmesi du­rumunda deyyusluktur ve insanlıktan uzaklaşmaktır.

Hem böyle bir kadının, başka birinden olan çocuğu kocanın nesebine katması her zaman için mümkündür. [1497]

 
Yasak Hükümlerinin Uygulanmasında Kararlılık:
 


Haram olan kadınlarla evlenme yasağından gözetilen masla­hatların gerçekleşebilmesi, haramlık hükmünün kesin ve bağlayıcı olmasını sağlamaya, bunun cibillî bir karakter halini almasını te­mine bağlıdır. Öyle olmalı ki bunlara riayet, kişinin tabiatı itiba­riyle kaçındığı bir şey gibi olmalıdır. Bunun için bu hükümlerin te-yid edilmesi, herkesçe yaygın bir şekilde bilinir olmasının sağlan­ması, bu hükümlere uymayanlara şiddetli bir tepki göstermek su­retiyle uygulanmasında kararlı olunduğunun herkese ihsas ettiril­mesi gerekmiştir. Evlenmesi haram olan bir yakını ile, nikâhlı ya da nikâhsız ilişkide bulunan kimsenin ölümüne hükmedilmesi bu kararlılığın bir ifadesidir. Bunun içindir ki Rasûlullah (s.a.), baba­sının hanımı ile evlenen bir kimseye, kellesini getirmeleri için adamlar göndermiştir. [1498]




[1493] Fiilen nikâhı altında olması ya da onun iddetini bekliyor olması gibi.(Ç)

[1494] Nisa 4/24.

[1495] Şah Veliyyullah Dihlevî, Hüccetullâhi’l-Bâliğa İslâm Düşüncesinin İlkeleri, İz Yayınları: 2/414.

[1496] Nûr24/3.

[1497] Şah Veliyyullah Dihlevî, Hüccetullâhi’l-Bâliğa İslâm Düşüncesinin İlkeleri, İz Yayınları: 2/414-415.

[1498] Şah Veliyyullah Dihlevî, Hüccetullâhi’l-Bâliğa İslâm Düşüncesinin İlkeleri, İz Yayınları: 2/415.