hafiza aise
Sat 4 June 2011, 09:02 am GMT +0200
n) Başkasının Evini İzinsiz Gözetlevenin Gözü Çıkarılırsa Bir Şey Lâzım Gelmeyeceğine Hükmetmesi:
Yine Sahîhayn'da- vârid olduğu üzere Ebu Hureyre Hz. Peygamber'in (s.a.) şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir: "Birisi senden izinsiz evini gözet-lese, sen de bir taş atsan da gözünü çıkarsan sana hiçbir vebal yoktur."[369]'
Sahîhayn'daki başka bir rivayette ise: "Bir kimse başka birilerinin evini izinleri olmadan gözetlese, onlar da onun gözünü çıkarsalar, ne diyet lâzım gelir ne de kısas."[370] buyurmuştur.
Yine Sahîhayn'da bir adamın Hz. Peygamber'in (s.a.) hücre-i saadetlerinden birinde, bir delikten içeriyi gözetlediği ve Hz. Peygamber'in eline bir ok demiri alarak (gözüne) dürtmek için durumu kolladığı belirtilmiştir.[371]
Ehl-i hadis, bu ve bundan Önceki hükümle amel edileceği görüşündedirler. İmam Ahmed ile Şafiî de bunlara dahildir. Ebu Hanife ve Mâlik ise bu görüşte değildir. [372]
[369] Buharı, 87/23; Müslim, 2158.
[370] Bu bir müellif hatasıdır. Çünkü bu rivayet ne Sahîhayn'da ne de birisinde bulunmaktadır. Hadis, Ahmed, (2/385) ve Nesâî (S'61) tarafından rivayet edilmiştir. Senedi sahihtir. Sahih olduğunu İbn Hibbân söylemiştir. Müslim'deki (215S) ifadesi: "Kim izinsiz başkalarının evini gözetlerse ev sahipleri için onun gözünü çıkarmaları helâl olur." şeklindedir.
[371] Buharı, 11/21, 12/215; Müslim, 2157.
[372] İbn Kayyim el-Cevziyye, Za’du’l-Mead, İklim Yayınları: 5/143.
Yine Sahîhayn'da- vârid olduğu üzere Ebu Hureyre Hz. Peygamber'in (s.a.) şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir: "Birisi senden izinsiz evini gözet-lese, sen de bir taş atsan da gözünü çıkarsan sana hiçbir vebal yoktur."[369]'
Sahîhayn'daki başka bir rivayette ise: "Bir kimse başka birilerinin evini izinleri olmadan gözetlese, onlar da onun gözünü çıkarsalar, ne diyet lâzım gelir ne de kısas."[370] buyurmuştur.
Yine Sahîhayn'da bir adamın Hz. Peygamber'in (s.a.) hücre-i saadetlerinden birinde, bir delikten içeriyi gözetlediği ve Hz. Peygamber'in eline bir ok demiri alarak (gözüne) dürtmek için durumu kolladığı belirtilmiştir.[371]
Ehl-i hadis, bu ve bundan Önceki hükümle amel edileceği görüşündedirler. İmam Ahmed ile Şafiî de bunlara dahildir. Ebu Hanife ve Mâlik ise bu görüşte değildir. [372]
[369] Buharı, 87/23; Müslim, 2158.
[370] Bu bir müellif hatasıdır. Çünkü bu rivayet ne Sahîhayn'da ne de birisinde bulunmaktadır. Hadis, Ahmed, (2/385) ve Nesâî (S'61) tarafından rivayet edilmiştir. Senedi sahihtir. Sahih olduğunu İbn Hibbân söylemiştir. Müslim'deki (215S) ifadesi: "Kim izinsiz başkalarının evini gözetlerse ev sahipleri için onun gözünü çıkarmaları helâl olur." şeklindedir.
[371] Buharı, 11/21, 12/215; Müslim, 2157.
[372] İbn Kayyim el-Cevziyye, Za’du’l-Mead, İklim Yayınları: 5/143.