seymanur K
Tue 21 June 2011, 05:40 pm GMT +0200
Akıl Ve Yöntem
Artık Hâris'e göre aklın önce bir seciye, sonra bir fehm ve üçüncü olarak da bir basiret anlamı taşıdığını biliyoruz. "Görünür eylemleri olmaksızın akıl anlaşılamaz" ifadesindeki akıl; her üç anlamını da kapsamaktadır. Buna dayanarak Hâris'e göre aklın yapısına ilişkin olarak şu tesbitleri yapabiliriz: [413]
[413] Haris El- Muhasibi, El- Akl Ve Fehmü’l Kur’an, İşaret Yayınları, İstanbul, 2003: 162.
Artık Hâris'e göre aklın önce bir seciye, sonra bir fehm ve üçüncü olarak da bir basiret anlamı taşıdığını biliyoruz. "Görünür eylemleri olmaksızın akıl anlaşılamaz" ifadesindeki akıl; her üç anlamını da kapsamaktadır. Buna dayanarak Hâris'e göre aklın yapısına ilişkin olarak şu tesbitleri yapabiliriz: [413]
[413] Haris El- Muhasibi, El- Akl Ve Fehmü’l Kur’an, İşaret Yayınları, İstanbul, 2003: 162.