sümeyra
Fri 20 January 2012, 04:37 am GMT +0200
2. Nakli Delil:
Bu meseledeki delil, Kur'an-ı Kerlm'In şu ayet-i kerimesidir:
«(Musa dedi ki) 'Ey Rabbim, bana (zatını) göster de, seni göreyim' Rabbi; 'sen, beni elbette göremezsin/ Fakat dağa bak; eğer yerinde durabîlirse ondan sonra beni görebilirsin dedi.»[91]
Bu âyette, iki yönden, Allah'ı görmenin mümkün olduğunu Isbatlamaktadır.[92]
a — Musa (A.S.), Rabbinden, O'nu görmek istedi. Eğer, Allah'ı (C.C.) görmek imkânsız olsa İdi, böyle bir istekte bulunmazdı. Zira, Hz. Musa'nın, imkânsız olduğunu bilerek, Allah'ı görmek istemesi muhaldir. Çünkü bu, mümkün olmayan birşeyi istemek olur ki, bir peygamber için abestir. Eğer, Hz. Musa, Allah'ı görmenin imkânsızlığım bilmeyerek istemiş ise, cahillik olur ki, Allah. (C.C.) hakkında caiz olan ve olmayan şeyleri bilmemek de peygamberliğe aykırı olur. O halde, Allah'ı görmek caizdir ki, Hz. Musa, Rabbini görmeyi istemiştir.
b — Allah (C.C), kendisinin görülmesini dağın yerinde durabilmesine bağlamıştır. Dağın yerinde kalabilmesi ise mümkündür. Mümküne bağlanan şey de mümkündür. O halde, Allah'ı görmek mümkündür.
«Allah'ı görme» meselesini, Ehl-i Sünnet üç yönden incelemektedir:
1 — Allah'ı ahirette görmek,
2 — Allah'ı rüyada görmek,
3 — Allah'ı dünyada görmek. [93]
Bu meseledeki delil, Kur'an-ı Kerlm'In şu ayet-i kerimesidir:
«(Musa dedi ki) 'Ey Rabbim, bana (zatını) göster de, seni göreyim' Rabbi; 'sen, beni elbette göremezsin/ Fakat dağa bak; eğer yerinde durabîlirse ondan sonra beni görebilirsin dedi.»[91]
Bu âyette, iki yönden, Allah'ı görmenin mümkün olduğunu Isbatlamaktadır.[92]
a — Musa (A.S.), Rabbinden, O'nu görmek istedi. Eğer, Allah'ı (C.C.) görmek imkânsız olsa İdi, böyle bir istekte bulunmazdı. Zira, Hz. Musa'nın, imkânsız olduğunu bilerek, Allah'ı görmek istemesi muhaldir. Çünkü bu, mümkün olmayan birşeyi istemek olur ki, bir peygamber için abestir. Eğer, Hz. Musa, Allah'ı görmenin imkânsızlığım bilmeyerek istemiş ise, cahillik olur ki, Allah. (C.C.) hakkında caiz olan ve olmayan şeyleri bilmemek de peygamberliğe aykırı olur. O halde, Allah'ı görmek caizdir ki, Hz. Musa, Rabbini görmeyi istemiştir.
b — Allah (C.C), kendisinin görülmesini dağın yerinde durabilmesine bağlamıştır. Dağın yerinde kalabilmesi ise mümkündür. Mümküne bağlanan şey de mümkündür. O halde, Allah'ı görmek mümkündür.
«Allah'ı görme» meselesini, Ehl-i Sünnet üç yönden incelemektedir:
1 — Allah'ı ahirette görmek,
2 — Allah'ı rüyada görmek,
3 — Allah'ı dünyada görmek. [93]