- Şeddad bin Evs (Radiyallahü anh)den rivayet edildiğine göre

Adsense kodları


Şeddad bin Evs (Radiyallahü anh)den rivayet edildiğine göre

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
sümeyra
Mon 19 December 2011, 04:11 pm GMT +0200
4205) "... Şeddad bin Evs (Radiyallahü anh)den rivayet edildiğine göre

4205) "... Şeddad bin Evs (Radiyallahü anh)den rivayet edildiğine göre; Resûlullah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu, demiştir:

Ümmetim, hakkında en çok korktuğum şey, Allah'a ortak koşma (suçunu işlemeleri) dir. Bilmiş olunuz ki: Şüphesiz onlar güneşe, aya veya puta tapacaklar diyecek değilim ve lâkin bir takım ibâdetleri Allah'tan başkası için işliyecekler ve gizli bir şehvet arzulayacaklar."

Not: Zevâid'de şöyle denilmiştir: Bunun senedinde Âmir bin Abdillah bu­lunur. Ben onun hakkında konuşan kimseyi görmedim. Senedin kalan râvileri gü­venilir zâtlardır.[91]

 

İzahı

 

Ebû Sa'd bin Ebî Fadâle (Radıyallâhü anh)'ın hadisini Tirmizi, Ahmed, İbn-i Hibbân ve Beyhaki   de rivayet etmişler.

Ebû Saîd (Radıyallâhü anh) 'in hadisi Zevâid nevindendir. Bu hadiste namazı gösteriş için güzel kılmanın Şirk-i hafi, yâni Allah'a gizlice ortak koşmak olduğu bildirilir. Çünkü namaz Allah rıza­sı için güzel, yâni usûl ve adabına riâyet edilerek kılınmalıdır. Baş­kası bakıyor diye güzel kılmak ise o bakan adamı bir açıdan Allah'a ortak etmek demektir. Diğer ibâdetler ve her türlü hayırlı işler de böyledir.

Zevâid nevinden olan Şeddâd bin Evs (Radıyallâhü anh) 'in hadisinde geçen "Şehvet-i hafiyye = Gizli şehvet" ifadesiyle kasdedilen mânâ hakkında   S ü y û t i   ezcümle şöyle der:

A h m e d * in Müsned'inde, Nevâdirül-Usûl'de ve el-Müstedrek*-te olan bâzı rivayetlerde bu hadiste geçen "Şehvet-i hafiyye"yi açık­layıcı şu ilâve vardır:

"Gizli şehvet nedir? diye soruldu. Resûl-i Ekrem (Sallallahü Aley­hi ve Sellem) :

Kul oruçlu olarak sabahlar. Sonra şehvetlerinden biri kendisine sunulur. Kendisi de o şehvete uyar ve orucunu bırakır (yâni bozar), buyurdu''

Bir hadiste geçen bir ifâdenin açıklaması Resulullah (Sallallahü Aleyhive Sellem) tarafından buyurulunca başka bir yorumlama yo­luna gidilemez.

Sindi gizli şehvet ifâdesi ile ilgili başka yorumları da anla­tıyor. Fakat yukardaki ilâve karşısında o yorumlar kanaatımca cılız kaldığından dolayı buraya aktarmaya gerek görmüyorum.

Bu hadiste, mü'minler için en çok endişe duyulan şeyin onların küfre gitmeleri, putperest olmaları değil de riyakârlık etmek suretiy­le gizli şirk günahını işlemeleri olduğu bildirilir.

Bir Hâl Tercemesi

4203 nolu hadisin ravisi Ebû Sa'd bin Ebt Fadale el-Ensari (R.A.), sahâbllerdendir. Râvİsi Ziyad bin MIni'dır. Bu sahâbinin bir hadisi vardır. (Hulasa, 490)


ceren
Wed 14 March 2018, 02:32 pm GMT +0200
Esselamu aleykum. Rabbim bizleri ona sonsuz kez tevekkul eden ona inanan ve onun emri dairesinde yaşayıp kurtuluşa erişen kullardan olalim inşallah. ...

Bilal2009
Wed 14 March 2018, 11:51 pm GMT +0200
Ve aleykümüsselam Rabbim bizleri Peygamberimiz in yolundan ayırmasın Rabbim paylaşım için razı olsun

Sevgi.
Wed 14 March 2018, 11:53 pm GMT +0200
Aleyküm Selam.  Mevlam bizleri herzaman Rızasına uygun olarak yaşıyanlardan eylesin inşaAllah