sümeyra
Wed 21 December 2011, 04:26 pm GMT +0200
4185) ",.. Enes (Radıyallâhü anh)den
4185) ",.. Enes (Radıyallâhü anh)den rivayet edildiğine göre; Resulullah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur:
Çok çirkin lâf hangi şey (yâni kişide) olduysa mutlaka onu lekeleyip çirkinleştirdi. Haya da hangi şey (kişi) de olduysa mutlaka onu süsledi."[76]
İzahı
Bu hadisi Tirmizi ve Ahmed de rivayet etmişlerdir.
Hadîste geçen "Fuhş" kelimesi çok çirkin lâf diye tarif edildiği gibi din ile ilgili olup da işitilmesinden hoşlanılmayan lâf, diye de tarif edilmiştir.
En-Nihaye'de bu kelimenin değişik mânâlara geldiği belirtilerek: Fuhş Çirkin günahlar anlamına geldiği gibi zina ve çirkin olan her türlü fiil ve sözler mânâlarına da gelir, denilmiştir.
Hadîs, çirkin lâfların sahibini lekelediğini, çirkinleştirdiğini ve değerini düşürdüğünü, hayanın da sahibini süslediğini, güzelleştirdiğini bildirir.[77]
4185) ",.. Enes (Radıyallâhü anh)den rivayet edildiğine göre; Resulullah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur:
Çok çirkin lâf hangi şey (yâni kişide) olduysa mutlaka onu lekeleyip çirkinleştirdi. Haya da hangi şey (kişi) de olduysa mutlaka onu süsledi."[76]
İzahı
Bu hadisi Tirmizi ve Ahmed de rivayet etmişlerdir.
Hadîste geçen "Fuhş" kelimesi çok çirkin lâf diye tarif edildiği gibi din ile ilgili olup da işitilmesinden hoşlanılmayan lâf, diye de tarif edilmiştir.
En-Nihaye'de bu kelimenin değişik mânâlara geldiği belirtilerek: Fuhş Çirkin günahlar anlamına geldiği gibi zina ve çirkin olan her türlü fiil ve sözler mânâlarına da gelir, denilmiştir.
Hadîs, çirkin lâfların sahibini lekelediğini, çirkinleştirdiğini ve değerini düşürdüğünü, hayanın da sahibini süslediğini, güzelleştirdiğini bildirir.[77]