- Cariyeyi hürriyetine kavuşturarak evlenmek

Adsense kodları


Cariyeyi hürriyetine kavuşturarak evlenmek

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
sumeyye
Thu 10 November 2011, 04:50 pm GMT +0200
bölüm: 25

Cariyeyi hürriyetine kavuşturarak evlenmenin değer ve kıymeti



1116- Ebû Musa (r.a.)’nın babasından rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v.): “Üç kişi vardır ki onlara mükafatları iki kat olarak verilir;

1- Bir köle ki hem Allah’a olan kulluğunu yerine getirir hem de efendisinin hakkını güzelce yerine getirirse karşılığı iki kat olarak verilir.

2- Güzel bir cariyesi bulunan kimse o cariyesi güzelce terbiye edip hürriyetine kavuşturur ve sonra da onunla evlenirse ve bu yaptığı işi de Allah’ın rızasını kazanmak için yaparsa iki kat mükafat alır.

3- Önceki kitaba inanan sonra kendisine ulaşan diğer Kitab’a da inanan kimseye de mükafatı iki kat olarak verilir. (Müslim, Nikah: 14; Nesâî, Nikah: 65)

 İbn ebî Ömer, Sûfyân vasıtasıyla Salih b. Salih’den (ki adı İbn Hay’dır.) Şa’bi’den, Ebû Bürde’den, Ebû Musa’dan mana olarak bu hadisin benzerini bize rivâyet etmiştir.

Tirmîzî: Ebû musa hadisi hasen sahihtir. Ebû Bürde b. ebî Musa’nın ismi Âmir b. Abdillah b. Kays’tır. Şu’be ve Sûfyân es Sevrî bbu hadisi Salih b. Hay’den rivâyet etmişlerdir. Salih b. Hay ise Hasen b. Salih b. Hay’ın babasıdır.

bölüm: 26

 Nikahlandığı kadınla ilişki kurmadan boşayan, o kadının kızıyla evlenebilir mi?


1117- Amr b. Şuayb (r.a.)’in babasından ve dedesinden rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: “Her hangi bir kimse bir kadını nikahlar ve onunla ilişki kurarsa o kadının kızı o adama helal olmaz nikahlanmış fakat ilişki kurmadan boşamışsa o kadının kızını nikahlayabilir. Bir adam bir kadını nikahlar onunla cinsel ilişki kurar veya kurmaz o kadının anasıyla nikahlanması asla helal değildir.” (Tirmîzî rivâyet etmiştir.)

Tirmîzî: Bu sened yönünden sahih değildir. Çünkü bu hadisi Amr b. Şuayb’den sadece İbn Lehia ve Müsenna b. Sabbah rivâyet etmişlerdir. Müsenna b. Sabbah ve İbn Lehia’nın hadis konusunda zayıf oldukları kaydedilmiştir.

İlim adamlarının çoğunluğu uygulamalarını bu hadisle yaparlar ve derler ki: Bir kimse bir kadını nikahlar ve onunla cinsel ilişkiden önce onu boşarsa o kadının kızını kendisine nikahlaması caizdir. Fakat bir kimse bir kadının kızı ile nikahlanır cinsel ilişki yapmadan onu boşarsa o kızın annesiyle nikahlanması helal olmaz. (4 Nisa: 23. ayette bildirildiğine göre)

Şâfii, Ahmed ve İshâk bu görüştedirler.

HALACAHAN
Wed 19 April 2017, 08:33 pm GMT +0200
Selamunnaleykum allah paylsim için razı olsun mevlam bizleri efendimizin sefaatine nail eylesin

ceren
Wed 19 April 2017, 08:55 pm GMT +0200
Aleykumselam.Rabbim razi olsun bilgilerden sumeyye abla...

Bilal2009
Fri 21 April 2017, 09:26 pm GMT +0200
Ve aleykumusselam Rabbim bizleri Peygamberimizin yolundan gidenlerden eylesin

Sevgi.
Mon 3 July 2017, 06:41 pm GMT +0200
Ve Aleyküm Selam.  Mevlam bizleri Peygamberimiz'e hayırlı ümmet eylesin inşaAllah

ceren
Mon 3 July 2017, 09:35 pm GMT +0200
Aleykumselam. Rabbim bizleri onun sevdigi ve onun hosnut olacagi sekilde yasayan ve onun rahmetine erisen kullardan eylesin insallah..