> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > İslam Fıkhı Eseleri > Ahkamüs Sultaniye > Zina cezası
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Zina cezası  (Okunma Sayısı 3711 defa)
01 Mart 2011, 22:51:13
Sümeyye

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 29.261



Site
« : 01 Mart 2011, 22:51:13 »



ZİNA CEZASI


Zina: Aralarında aynı cinslik ve helâliyet bulunmayan, bir kadının ön veya ardından, âkil, baliğ erkeğin erkeklik uzvunu içeri sokmasıdır. Ebû Hanîfe'ye göre: Yalnız önden ya­pılan fiil zinadır. Arkadan yapılan fiil zina sayılmaz. Zina suçun­dan kadın, erkek cezaî yönden aynı hükme tâbidir. Her ikisi için de iki durum vardır:

a) Bekârlık,

b) Evlilik.


a) BEKARLIK: Nikâh akdi ile münâsebette bulunmama hali­dir. Zina yapan hür, bekâr erkek ise, yüzü ve vücûdunun hayatî noktaları hariç her tarafına 100 değnek vurulur. Bütün organları hakkını alması için her âzâya vurulur. Sopa, öldürücü demir cin­sinden veya acıtmayıcı olmayan yumuşak şeyden olmamalıdır.

Dövmekle beraber sürgün edilmesi konusunda hukukçular arasında fikir ayrılığı vardır. Ebû Hanîfe'ye göre: Yalnız dövme vardır, sürgün edilmez. İmâm Malik: Erkek sürgün edilir, kadın sürgün edilmez, der. Şafiî ise: Zina suçu işleyen, memleketinden en az 24 saat uzakta (1 gece, 1 gündüz) bir yere 1 seneliğine sürgün edilmesi vaciptir. Delîh de şu hadîs-i şeriftir:

"Şu hususu benden alın: Hakikat Allah, o kadınlar için hükmünü koymuştur. Bekâr erkekle bekâr kadın zina ederse 100 sopa vurulur ve I yıl sürgün edilir. Evli erkekle evli kadın zina ederse taşlamr.[194]buyurulmuştur. Şafiî'ye gö­re: Dövme ve sürgünde kâfirle müslümanın cezası aynıdır. Kölele­rin zinadaki cezaları 50 değnektir. Kölelik sebebiyle hür kimselere uygulanan cezânm yarısı uygulanır, çünkü noksan sayılırlar. Bunların sürgün edilmesi konusunda farklı görüş vardır. İmam Mâlik'e göre: Kölenin sürgün edilmesi efendisine zarar vereceğin­den sürgün edilmez. Şafiî mezhebinin genel hükmüne göre, hürler gibi 1 yıl sürgün edilirler. Hürlerin sürgün cezâsımn yarısının ve­rilmesi düşünülemez. Eğer bir ihtimâl düşünülürse o takdirde 6 ay sürgün edilir.

b) EVLİLİK: Meşru, sahih nikâh akdiyle bir erkeğin karısıyla karı-koca münâsebetinde bulunmasıdır. Zina yapan evli ise, cezası taşla veya benzeri şeylerle öldürülmektir. Ölümünden vaz­geçilemez. Çünkü âyet-i kerîmede geçen recmden maksad, taşla öldürmektir. Recmetmekle beraber suçlu dövülmez. Dâvûd-ı Zahirîye göre: 100 değnek vurulur, sonra öldürülür. Halbuki evli­leri dövme hükmü âyet-i kerîme ile kaldırılmıştır. Hadîs-i şerifte "Resûlullah (s.a.v) Maiz'i taşlatmış, dövdürmemiştir.[195] hük­mü nakledilir. Evliîikde müslüman olmak şart değildir. Kâfir de müslüman gibi taşlanır. Ebû Hanîfe'ye göre: Evlilikte müslüman olma şarttır. Kâfir evliler zina ederlerse dövülürler, taşlanmazlar.

Evli köle zina ederse taşlanmaz. 50 sopa vurulur. Dâvûd-ı Zahirî, kölenin de hür gibi taşlanacağını söyler.

Livâta yapanlar, hayvanlarla temasta bulunanlar da zina yapmış sayılır. Bekârsa dövülür, evli ise taşlanır. Bir fikre göre de evli de olsa, bekâr da olsa Öldürülmesi gerekir. Resûlullah (s.a.v) den şu hadîs-i şerif rivayet olunmuştur:

"Hayvanı ve hayvanla temasta bulunanı öldürünüz.[196]

Bekâr erkek evli kadınla, evli erkek bekâr kadınla zina ederse evliler taşlanır, bekârları dövülür. Dövüldükten sonra tekrar zina yaparsa yine dövme cezası verilir. Zina cezası verilmeden müker-reren zina suçu işlemişse hepsi için yalnız bir tek zina cezası veri­lir.

Zina suçu iki şeyden biriyle sabit olur:

a) İkrarla,

b) Delillerle.

a) ikrarla: Akil, baliğ bir kimse isteyerek zina yaptığını 1 defa ikrar ederse kendisine ceza tatbik edilir. Ebû Hanîfe'ye göre: Dört defa ikrar etmedikçe kişinin yalnızca bir ikrarıyla amel edilmez. İkrarıyla hakkında hüküm verilecekler sonradan, ceza henüz uy­gulanmadan ikrarından dönerse had cezası da düşer. Ebû Hanîfe'ye göre: İkrarından dönmekle ceza düşmez.

b) Delillerle; Bir şalısın zina fiilini işlediğine dâir, doğru bili­nen erkeklerden 4 kişinin şahitlik etmesidir. Kadınlar zina suçun­da şahit olamaz. Erkek şahitler de, çöpün göze girdiğini görme gi­bi, erkeğin uzvunun kadmmkine girdiğini görmüş olduklarını söy­lemelidirler. Bö3'3e bir durumda görmemişlerse şahitlikleri de mu­teber değildir. Zira maznun hakkında toplu olarak veya ayrı ayrı tam olarak fiili gördüklerine dair şahitlikleri gerekir. Ebû Hanîfe ve Mâlik'e göre: Hepsinin birden şahitlikte bulunmaları gerekir. Ayrı ayrı şahitlikleri kabul olunmaz, iftira etmiş sayılırlar. 1 sene veya daha fazla bir zaman geçtikten sonra şahitlikte bulunurlar­sa, bu şahitlikleri kabul olunur. Ebû Hanîfe'ye göre: 1 seneden son­raki şahitlikleri kabul olmaz. İftira etmiş duruma düşerler. Zina suçu şahitlerinin adedi kesinlikle 4 olmalıdır. Daha az olurlarsa iftira etmiş sayılırlar, bir fikre göre dövülmezler, bir fikre göre de dövülürler. Zina işlendiğine dâir deliller kuvvetli ve sanığın kendi de zinayı ikrar ediyorsa, bir fikre göre 2 şahit de yeterlidir, diğer fikre göre 4'ten az olamaz.

Zina yapan taşlanacaksa, bir yere çukur kazılır, vücûdunun yarısına kadar indirilir, bu şekilde kaçmasına engel olunur. Ka­çarsa peşi takip edilir, ölünceye kadar taşlanır. Kendi ikrarı üzeri­ne taşlanırsa, çukura gömülmez, taşlanırken kaçarsa peşi takip edilmez. Taşlama cezasına karar veren makam, cezanın infazı sı­rasında hazır bulunur, isterse hazır da bulunmaz, muhayyerdir, Ebû Hanîfe'ye göre: Taşlama cezası ancak buna karar veren hâkimin huzurunda infaz edilir, önce o taşlamaya başlar. Resûlüllah (s.a.v) de,

"Ey Uneys, şu kadının durumunu araştır, muhake­mesini yap, suçunu îtiraf ederse taşla."[197] buyurmuşlardır. Şahitlerin, taşlama cezasının infazı ânında bulunmaları gerek­mez. Ebû Hanîfe'ye göre: Şahitlerin cezanın infazı anında hazır bulunması ve ilk taşhyanların onlar olması gerekir. Hâmile kadın, doğum yapıp çocuğuna süt annesi bulana kadar taşlanmaz.

Zinada, fâsid bir nikâh, kocası veya karısı olması şüphesi gibi muhtemel bir şüphe mevcutsa veya kendisi yeni müslüman olmuş da zinanın haram olduğunu bilmiyorsa, zina cezası tatbik edilmez. Resûlüllah (s.a.v) de,

"Şüpheli durumlarda cezaları kaldırınız."[198] buyurmuş­tur. Ebû Hanîfe'ye göre: Yabancı kadını kendi hanımı sanıp zina etmesinde bu şüphe muteber değildir. Zinayı yapan cezalandırılır. Nikâhı haram olanlar biribirleriyle evlenirlerse yine zina cezası uygulanır. Çünkü âyet-i kerîme ve hadîs-i şerifle evlenmenin ha­ram olduğu belirtilmiştir. Ebû Hanîfe'ye göre: Böyle bir nikâhta şüphe, zina cezasını düşürür. Zina yapan kimse, zina yapmaya ye­niden muktedir olduğunda vazgeçip tevbe etse birinci zinanın cezasmı düşürmez. Ayet-i kerimede de:

"Bundan sonra şunu bil ki; Senin Rabbm bir cehalet yü­zünden kötülük yapıp da sonra bunun ardından tevbe ve ıslah-ı nefs edenlerin hiç şüphesiz lehinedir. Hakikat senin Rabbin bu hâllerin arkasından elbette çok yarlığayıcı, çok esirgeyicidir." (K K. 16: 119) buyurulmuştur. Âyet-i kerîmede geçen "cehalet yüzünden" ifâdesinde iki türlü anlam vardır: 1- Kö­tü bir cahillik, 2- Kötü olduğunu bilmesine rağmen şehvetinin üs­tün gelmesi demektir. İkinci mânâ veriş daha çok tercih edilir. Bir kimse işlediği şeyin kötü olduğunu bilmezse günâh sayılmaz. Suç işleyenden cezanın düşürülmesi hususunda hiç kimse şefaatçi olamaz. Kendisinden şefaat etmesi istenilen şahsın da suçlu hak­kında şefaati helal değildir. Âyet-i kerîmede:

"Kim güzel bir şefaatle şefaatte bulunursa ondan kendi­sine bir sevab vardır. Kim de kötü bir şefaatle şefaatte bu­lunursa ondan kendisine bir günâh payı vardır." (R, K.: 85)

buyurulmuştur: Âyet-i kerîmede geçen "Güzel bir şefaat" ve "Kötü bir şefaat" mânalarına gelen kelimelerde üç türlü mânâ vardır: 1-İyi şefaat, şefaat edilen kimseye hayrın gelmesini istemektir. Kötü şefaat ise, kötülüğün kendisine gelmesini istemektir. Hasan ve Mücâhid'in görüşü budur. 2- İyilik, mümin kadın ve erkekler için duadır, kötülükler ise, onların zararına olan bir duadır. 3- İyilik, şahsın kötülükten kurtulmasına, kötülük ise haktan uzaklaşma­sına bir sebebtir. Ayet-i kerîmede geçen "Pay: Kifl" kelimesinde de iki türlü mânâ vardır: 1- Hasan'a göre: Günâh demektir. 2-Süddî'ye göre: Nasib demektir.[199]


 

[194] Müslim, hudûd 12,13. Ebû Davud, hudûd 23. Tirmizî, hudûd 8. vs.

[195] Müsned-i Ahmed, 5/442. Ebû Davud, hudud 23. vs.

[196] Ebû Davud, hudûd 23. Tirmizî, hudûd 23

[197] Buharı, hudûd 30, 38, 46. Tirmizî, hudûd 5, 8.

[198] Ebu Davud, salât 114. Tirmizî, hudûd 2.

[199] El-Ahkâmu’s-Sultaniyye, Ebu’l-Hasan Habib, Bedir Yayınevi, 1/ 419-423.



[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Zina cezası
« Posted on: 19 Nisan 2024, 02:56:47 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Zina cezası rüya tabiri,Zina cezası mekke canlı, Zina cezası kabe canlı yayın, Zina cezası Üç boyutlu kuran oku Zina cezası kuran ı kerim, Zina cezası peygamber kıssaları,Zina cezası ilitam ders soruları, Zina cezası önlisans arapça,
Logged
18 Haziran 2016, 16:46:12
Ceren

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 26.620


« Yanıtla #1 : 18 Haziran 2016, 16:46:12 »

Esselamu aleykum.Zina allahin insana haram kildigi ve uzak durmasini emir ettigi seydir.Rabbim bizleri zinadan haramdan uzak eyleyip cehennem azabi ile azablandirmasin inşallah....
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

18 Haziran 2016, 19:29:01
❣ Muhammed ❣

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 3.112


« Yanıtla #2 : 18 Haziran 2016, 19:29:01 »

Ve Alleykümselam Ve Rahmetullah Ve Berekatuh.Bir müslümanın dikkat etmesi gerekn bir konu.Yoksa sonucu belli.Rabbimiz insanlara uzak durulmasını emretmiştir.Gereken uygulanır İnşaAllah...
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes