Konu Başlığı: Yağma ve işkencenin yasaklanışı Gönderen: Safiye Gül üzerinde 13 Temmuz 2011, 16:50:46 3- Yağma ve İşkencenin Yasaklanışı:
Hz Peygamber (s.a.) savaşlarında yağma ve işkenceyi yasaklardı. "Yağmalayan kimse bizden değildir." buyurdu[301] ve içlerinde yağma maldan yemek pişirilen tencereleri emredip döktürdü.[302] Ebu Davud'un rivayetine göre Ensâr'dan bir adam anlatıyor: Allah Rasûlü (s.a.) ile birlikte bir sefere çıktık. İnsanlar şiddetli bir ihtiyaç ve zorluk içine düştüler. Bir davar sürüsüne rastgeldiler ve sürüyü yağmaladılar. Tencerelerimiz kaynarken Allah Rasûlü (s.a.) yayını baston gibi kullanıp yürüyerek çıkageldi. Tencerelerimizi yayı ile ters yüz etti, döktü. Sonra eti toprağa bulamaya başladı. Sonra da: "Yağma, lâşe yemekten daha helâl değildir -yahut- lâşe yemek, yağmadan daha helâl değildir." buyurdu.[303] Herhangi bir kimsenin ganimet bir hayvanı binek vasıtası olarak kullanıp hayvanı zayıf düşürerek onu geri iade etmesini ve ganimet bir elbiseyi kullanıp eskiterek geri getirmesini yasakladı.[304] Ancak savaş sırasında bunlardan yararlanmayı yasaklamadı. [305] [301] Ahmed, 3/140, 197; Tirmizî, 1601; Senedi sahihtir. İki ayrı rivayeti daha vardır. İ^Ah-med, 3/312, 323, 380, 395; Ebu Davud, 4391; îbn Mâce, 3935. Râvileri sikadır. 2} Ahmed, 4/438, 439, 443, 446; İbn Mâce, 3937. Râvileri sikadır. [302] Buharı, 56/130, 64/38, 72/28; Müslim, 1968 (21); Tirmizî, 1600. RâfT b. Hadîc anlatıyor: Tihâme'deki Zülhuleyfe'de Allah Rasûlü (s.a.) ile birlikte idik. Davar ve deve sürüsü ele geçirdik. Arkadaşlar acele edip onları (kesip) kazanlara doldurdular. Allah Rasûlü (s.a.) kazanların dökülmesini emretti. [303] Ebu Davud, 2705. Senedi sahihtir. îbn Mâce (3938) hadisi Sa'lebe b. Hakem'den şu şekilde rivayet eder: Düşmanın bir davar sürüsünü ele geçirdik. Onları yağmaladık. Kazanlarımızı ocağa kurduk. Hz. Peygamber (s.a.) onların yanına geldi. Dökülmelerini emretti ve sonra: "Yağmalama helâl değildir." buyurdu. Hafız İbn Hacer'in el~hâbe'de ve eî-Bûsırî'nin ez-Zevâîd'de dedikleri gibi hadisin senedi sahihtir. [304] Ebu Davud, 2708; Ahmed, 4/108, 109; Dârimî, 2/230. Senedi sahihtir. [305] İbn Kayyim el-Cevziyye, Za’du’l-Mead, İklim Yayınları: 3/139. |