Konu Başlığı: Hz Peygamberin evlilik hayatı Gönderen: Safiye Gül üzerinde 12 Haziran 2011, 18:20:26 G) HZ. PEYGAMBERİN (S.A.) EVLİLİK HAYATI 1— Evliliğe Teşviki: Cinsî birleşmeye gelince, bu konudaki tutumu, sağlığı koruyan lezzet ve gönül hoşluğu sağlayan, konulduğu amaç gerçekleşen en mükemmel tutumdur. Çünkü birleşme üç amaca hizmet eder, bunlar onun temel gayeleridir: 1— Neslin korunması ve kıyamete kadar insan türünün devamı, 2— Saklanması ve depolanması bütün vücuda zarar veren suyun dışarıya çıkarılması, 3— İhtiyaç ve arzunun giderilmesi, lezzeti tatma ve nimetten yararlanma. Yalnız bu, cennetteki yararıdır. Çünkü orada neslin devamı ve inzalin boşalttığı depolama yoktur. Erdemli doktorlar, cinsî birleşmenin, sağlığı koruma yollarından biri olduğu görüşündedirler. Calinus şöyle diyor: "Meninin özüne hâkim olan, ateş ve havadır. Sıcak ve rutubetli bir yapıdadır. Çünkü, aslî organların gıdalan-dığı saf kandan oluşur." Meninin bu üstünlüğü ortaya çıktığına göre, onun ancak neslin devamı ve depolananın dışarı çıkarılması gayesiyle atılması gerekir. Çünkü vücutta depolanırsa, kötü hastalıklar ortaya çıkarır. Vesvese, delilik, sar'a vb. bunlardandır. Meninin atılması, bu hastalıkların pek çoğunu iyileştirir. Çünkü saklanması uzarsa, bozulur ve belirttiğiniz gibi kötü hastalıkları gerektiren zehirli bir niteliğe dönüşür. Bu yüzden de tabiat onu, çoğaldığı zaman cinsî birleşme olmaksızın rüyada boşaltır. Seleften biri şöyle diyor: "Kişinin üç şeyi âdet edinmesi gerekir: Yürümeyi bırakmamalı, çünkü bir gün ihtiyaç duyarsa yürüyebilir. Yemeyi bırakmamalı, çünkü bağırsakları daralabilir. Cinsî birleşmeyi bırakmamalı, çünkü suyu boşaltılmazsa suyu çekilebilir." Muhammed b. Zekeriyya şöyle diyor: "Uzun bir süre cinsî birleşme yapmayanın, sinir kuvvetleri zayıflar, delikleri kapanır ve erkeklik organı büzülür. Derideki bir yara dolayısıyla birleşmeyi bırakan bir grup gördüm. Bedenleri soğudu, hareketleri güçleşti, sebepsiz olarak moralsizlik çöktü, iştah ve sindirimleri azaldı." Gözü koruması, nefsi alıkoyması, haramdan korunup iffetli olmayı sağlama, cinsî birleşmenin yararlarmdandır. Aynı durum kadın için de sözko-nusudur. Böylece kişiye, dünya ve ahiret konusunda yarar sağlar. Bu yüzden Rasûlullah (s.a.) bunu âdet edinir ve severdi. Şöyle buyuruyor: "Dünyanızdan bana, kadınlar ve güzel koku sevdirildi. "[799] îmam Ahmed'in Kitabu'z-Zühd*'ünde bu hadisle ilgili olarak hoş bir fazlalık vardır. O da şudur: "Yemeğe ve içmeğe sabrederim, onlara sabredemem." Rasûlullah (s.a.), ümmetini evlenmeye teşvik etmiş ve şöyle buyurmuştur: "Evlenin, çünkü ben diğer ümmetlere karşı sizin çokluğunuzla övüneceğim."[800] îbn Abbas şöyle der: "Bu ümmetin en hayırlısı, karısı en çok olandır."[801] Rasûlullah şöyle buyurur: "Ben kadınlarla evlenirim, hem uyurum, hem de gece namaza kalkarım, hem oruç tutarım ve hem de tutmam. Benim sünnetimden yüz çeviren benden değildir."[802] Yine şöyle buyurur: "Gençler! Evlenmeye gücü yeteniniz, evlensin. Çünkü bu gözü engeller, namusu korur. Evlenmeye gücü yetmeyen, oruç tutsun. Çünkü oruç onun şehvetini kırar."[803] Câbir, dul bir kadınla evlenince ona şöyle buyurdu: "Bakire birini bul-saydın ya! Sen onunla, o seninle oynardı."[804] İbn Mâce'nin Sünen'indc Enes b. Mâlik'ten rivayete göre Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurmuştur: "Allah'a temiz ve temizlenmiş olarak kavuşmak isteyen, hür kadınlarla evlensin."[805] Yine İbn Mâce'nin Sünen'indz İbn Abbas'tan merfûan şöyle dediği rivayet edilir: "Birbirini sevenler için evlenmeleri dışında çözüm görmedik."[806] Müslim'in Sahih'mdz Abdullah b. Ömer'den rivayete göre Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurmuştur: "Dünya, bir metadır. Dünya metâınm en iyisi, sa-lih bir kadındır."[807] Ümmetini bakire, güzel ve dindar kadınlarla evlenmeye teşvik ederdi. Nesâî'nin Sözen'inde Ebu Hureyre'den rivayete göre, Rasûlullah'a (s.a.): "Kadınların hangisi daha hayırlıdır?" diye sorulunca, şöyle buyurmuştur: "Bakınca sevindiren, emredince itaat eden, nefsi ve malı konusunda hoşlanmadığına muhalefet etmeyen."[808] Sahihayn'da. Ebu Hureyre'den rivayete göre Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurmuştur: "Kadın malı, nesebi, güzelliği ve dindarlığı dolayısıyla nikahlanır. Dindar olanı seçmezsen, fakirliğe düşersin."[809] Doğurgan kadınla evlenmeye teşvik eder, doğurmayan kadından hoşlanmazdı. Nitekim, Ebu Davud'un Sünen'inde Ma'kıl b. Yesâr'dan şu rivayet edilir: Bir adam Rasûlullah'a (s.a.) şöyle dedi: "Soylu ve güzel bir kadın buldum, ama kısır. Onunla evleneyim mi?" Rasûlullah: "Hayır, evlenme." dedi. Adam ikinci ve üçüncü defa geldi, her defasında Rasûlullah ona evlenmemesini söyledi. Şöyle buyurdu: "Sevilen ve doğurgan kadınla evlenin. Çünkü ben sizin çokluğunuzla övüneceğim."[810] Tİrmizî'de merfu'an şu hadis vardır: "Dört şey peygamberlerin sünnetidir: Evlenme, misvak kullanma, güzel koku sürme ve kına."[811] Câmi'de "hınnâ" (kına) yerine, "hınnây" kelimesi yer ahr.[812] Ebu'l-Haccâc el-Hâfiz'ın şöyle dediğini duydum: "Doğrusu hıtân (sünnet)dır. Nûn düşmüştür." Ebu'l-Muhamilî de Ebu İsa et-Tirmizî'nin şeyhinden bu şekilde rivayet etmiştir. [813] [799] Ahmed, 3/128, 199, 285; Nesâî, 7/61. Enes b. Mâlik'ten, senedi hasendir, Hâkim bunu sahih görmüştür. [800] Sahih bir hadistir. Beyhakî bu sözlerle, Şu'abu'l-îman'&z Ebu Ümâme'den rivayet etmiştir. Ebu Davud (2050) ve Nesâî (6/65, 56), Ma'kıl b. Yesâr'dan merfü olarak şu sözlerle rivayet ederler: "Seven ve doğurgan kadınla evlenin. Çünkü ben diğer ümmetlere karşı sizin çokluğunuzla övüneceğim." Senedi hasendir. Ahmed (3/158,. 245)'de Enes b. Mâlik'ten şahidi vardır, senedi hasendir. İbn Hibbân (1228) bunu sahih görmüştür. [801] Buharı, 9/99. [802] Buharî, 9/89, 90; Müslim, 1401. [803] Buharı, 9/92, 95; Müslim, 1400. Abdullah b. Mes'ûd'dan. [804] Buharî, 9/104, 106; Müslim, 3/1221 (110), 2/1087 (56, 57). [805] 1bn Mâce, 1862. Senedinde Kesir b. Süleym vardır, zayıftır. Sellâm b. Süleyman b. Sevvâr hakkında İbn Âdî: "Münkerleri vardır." der. [806] İbn Mâce, 1847; Hâkim, 2/160; Beyhakî, 7/78. Senedi hasendir. [807] Müslim, 1467. [808] Nesâî, 6/68; Ahmed, 2/251. Senedi hasendir. [809] Buharî, 9/115, 116; Müslim, 1466. [810] Tahrici biraz önce yapılmıştır, sahihtir. Bk. dipnot: 2 [811] Tirmizî, 1080; Ahmed, 5/421. Senedinde meçhul bir râvi vardır [812] Müsnedyde: "ve haya" ifadesi vardır. [813] İbn Kayyim el-Cevziyye, Za’du’l-Mead, İklim Yayınları: 4/457-459. Konu Başlığı: Ynt: Hz Peygamberin evlilik hayatı Gönderen: -merve-7d- üzerinde 03 Ocak 2014, 16:07:34 Ayrıca bu konuyla ilgili bir hadisi şerif paylaşmak istiyorum
Hz. Aişe (r.a) anlatıyor: Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Nikah benim sünnetimdendir. Kim benim sünnetimle amel etmezse benden değildir. diyerek nikahın ve evlenmenin sünnet olduğunu açıklamıştır Konu Başlığı: Ynt: Hz Peygamberin evlilik hayatı Gönderen: Meryem Gamze üzerinde 03 Ocak 2014, 16:12:39 ALLAH razı olsun paylaşımdan ve merve 7-d kardeşimin yorumundan dolayı..
|